|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ابتدای این گردهمایی با تسلیت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره ) و قیام شهدای 15 خرداد ،یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ، نخستین گردهمایی مدیران ستادی و استانی در سال 1395 ، صبح امروز ، سه شنبه 11 خرداد ،  در سازمان ملی استاندارد ایران در کرج آغاز به کار کرد.

نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ابتدای این گردهمایی با تسلیت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره ) و قیام شهدای 15 خرداد ،یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، با تاکید بر لزوم تلاش و فعالیت بیشتر در زمینه استاندارد با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل اظهار داشت : لازم است با هماهنگی بیش از پیش ، متناسب با شعار امسال به اهداف تعیین شده ، جامه عمل بپوشانیم .

پیروزبخت ، با تاکید بر اجرای کامل فرامین مقام معظم رهبری ( مدظله ) در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی به ویژه شعار امسال ، گفت : سازمان ملی استاندارد ایران نقش موثری در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

وی  بر هماهنگی ادارات کل استاندارد استانها با دیگر نهادها به ویژه استانداری ها ، برای ارایه خدمات مناسب تر تاکید کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به بهبود فضای اقتصادی کشور به ویژه در پسابرجام ، اظهار داشت : دولت جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه های متعددی با کشورهای دیگر منعقد کرده  که تعدادی از این تفاهم نامه ها مربوط به استاندارد است .

وی ، انعقاد تفاهم نامه با بخش های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی ، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان اموال تملیکی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سازمان ملی استاندارد ایران در سال جاری دانست و تصریح کرد : تفاهم نامه های امضا شده به تسهیل در تجارت و برقراری ارتباط موثر با سایر دستگاهها کمک می کند.

پیروزبخت با اشاره به عضویت قانونی سازمان ملی استاندارد ایران در موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی ( سمیک ) تاکید کرد : سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان متولی استاندارد حلال در کشور در سمیک حضور فعال دارد.

سازمان ملی استاندارد ایران در دومین روز گردهمایی ، میزبان آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی ، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو هیات حلال سازمان کنفرانس اسلامی و هیات همراه است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این  گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی ، موفقیت های کسب شده سازمان ملی استاندارد ایران را حاصل تلاش همگانی و خرد جمعی همه همکاران دانست.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، پاسخگویی صحیح و صریح به درخواست ها و یا شکایات را خواستار شد.

در این گردهمایی جهانبخش سنجابی ، سرپرست پژوهشگاه استاندارد ، گزارش دوره آموزش و ارزشیابی اولین حلقه همیاران طرح تحول استاندارد و طرح تحول نظام استانداردسازی در 9 استان به صورت آزمایشی صورت گرفته را ارایه کرد.

سپس محمدرضا ممدوحی ، معاون ارزیابی کیفیت ، تغییرات دستورالعمل درخصوص کالاهای صادراتی و وارداتی را اعلام و حاضران در گردهمایی نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

معاون ارزیابی کیفیت کالا و خدمات ، اقدامات انجام شده در این معاونت تا کنون به تفسیر عنوان کرد.

علی اباذری ، معاون تدوین و ترویج استاندارد در ادامه این گردهمایی با اشاره به عملکرد این معاونت از تدوین 29 هزار و 833 استاندارد ملی تا پایان سال 1394 خبر داد و اعلام کرد برخی از این استانداردها نیاز به بازنگری دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 44 استاندارد بین المللی با رهبریت جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است، خواستار مشارکت بیشتر در تدوین و بازنگری در استانداردها شد.

این گزارش می افزاید ، در گردهمایی مدیران ستادی و استانی ، جلسه پرسش و پاسخ متناسب با موضوعات مطرح شده انجام گرفت.
در این گردهمایی، انتصاب های جدید اعلام و مسئولان احکام خود را از رییس سازمان دریافت کردند.

گفتنی است : گردهمایی مدیران ستادی و استانی تا فردا چهارشنبه 12 خرداد ادامه دارد.
 










ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین