|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اضافه کرد: اگر فردی 1کیلوگرم طلا در اختیار داشته باشد، ارزش آن معادل بیش از 100 میلیون تومان است ،اما طلافروش قطعا این میزان را به وی وام نمی‌دهد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر نسبت به در اختیار قرار دادن طلا به طلافروشان برای دریافت وام به مردم هشدار داد.

در میان تبلیغات متعدد پیک‌های تبلیغاتی شاید دریافت وام در ازای امانت‌گذاری طلا توجه اغلب خوانندگان را جلب کند.

در یکی از پیک‌های تبلیغاتی محلی، آگهی درج شده بود که مضمون آن دریافت وام در ازای به امانت گذاشتن طلا است. این شیوه دریافت وام اگرچه به نظر بسیاری از افراد جذاب و بدون دردسر به نظر برسد اما زمینه بسیار مناسبی برای کلاهبرداری محسوب می‌شود.

موضوعی که رئیس اتحادیه طلا و جواهر آن را تائید کرده و نسبت به آن هشدار می‌دهد. محمد کشتی‌آرای با تاکید بر اینکه دریافت طلا از سوی طلافروش و در اختیار قرار دادن وام به متقاضیان غیرقانونی است، به خبرنگار آنا گفت: طلافروشان در قالب این ترفندها طلاهای مردم را می‌گیرند و سپس طلای قلابی را به آنها پس می‌دهند.

وی افزود: در صنف طلا و جواهر چنین شیوه‌ای وجود ندارد و از مردم نیز درخواست داریم تا با رعایت احتیاط و به خرج دادن دقت لازم خود را در دام این شیادین قرار ندهند.

کشتی‌آرای با بیان اینکه اغلب این طلافروش‌ها در واحدهای اجاره‌ای به این امر مبادرت می‌کنند، ادامه داد: این افراد بعد از مدتی هم که طلای مردم را جمع‌آوری کردند، به صورت یکباره واحد تجاری خود را تخلیه کرده و فرار می‌کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اضافه کرد: اگر فردی 1کیلوگرم طلا در اختیار داشته باشد، ارزش آن معادل بیش از 100 میلیون تومان است ،اما طلافروش قطعا این میزان را به وی وام نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: در ازای طلای دریافتی مقدار اندکی پول نقدبه نام وام ارایه می‌شود و در فرصتی مناسب طلا‌ها به سرقت می‌روند.

کشتی‌آرای درباره تفاوت امانت‌داری بانک کارگشایی و طلافروش‌ها برای ارایه وام در ازای دریافت طلا بیان کرد: بانک کارگشایی یک موسسه دولتی محسوب شده و مهم‌تر آنکه زیر نظر بانک مرکزی است و یقینا طلای مردم را بالا نمی‌کشد اما نمی‌توان به یک واحد صنفی که خود را طلافروش معرفی می‌کند، اعتماد کرد.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین