|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
وی ادامه داد: جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز قنادان برای تهیه زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان، شکر و روغن به اندازه کافی برای این صنف وجود دارد و قیمت هر کیلو شکر در بازار ۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد از افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمد فرزانی  با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه  از جمله شکر و روغن اظهار كرد: با بالا رفتن نرخ مواد اوليه، شاهد افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان خواهيم بود، افزایش نرخ انرژی، دستمزد کارگران، و بالارفتن نرخ مالیات نيز از ديگر علل افزایش قیمت زولبيا و باميه در ماه رمضان امسال هستند.

وی ادامه داد: جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز قنادان برای تهیه زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان، شکر و روغن به اندازه کافی برای این صنف وجود دارد و قیمت هر کیلو شکر در بازار ۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد با بیان اینکه برای مصرف قنادی‌ها پیگیر دریافت شکر دولتی از وزارت صنعت هستیم ،افزود: با توجه به افزایش قیمت شکر در بازار دریافت شکر دولتی کمک شایانی به نرخ‌بندی‌های جدید می‌کند.
 
وی با اشاره به قيمت هركيلو زولبيا و باميه در ماه رمضان سال گذشته گفت: سال گذشته هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک در ماه مبارک رمضان۱۰هزار تومان و درجه دو هشت هزار تومان بود.
 
فرزانی با بیان اینکه قیمت‌های پیشنهادی خود را به کمیسیون نرخ اتاق اصناف اعلام کرده‌ایم که بعد از بررسی و تصویب آنها، به ما اعلام می‌شود، اظهار كرد: قیمت‌های جدید زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان تا آخر هفته جاري مي‌شود.
 
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد با انتقاد از ورود و دخالت برخی اصناف دیگر در تهیه زولبیا و بامیه گفت: متأسفانه به دلیل فروش پررونق زولبیا و بامیه در ماه رمضان، شاهد افزایش مکان‌های غیربهداشتی در تهیه این زولبيا و باميه هستیم که متاسفانه هیچ نظارتی از لحاظ بهداشتی بر اين مكان‌ها وجود ندارد.

فرزاني در ارتباط با نحوه نظارت بر نرخ‌ها و سلامت تهیه زولبیا و بامیه سالم و عدم استفاده از روغن‌های چند بار مصرف گفت: در حال حاضر بازرسانی زیر نظر اتحادیه فعالیت کرده و بازدیدهای دوره‌ای را از قنادی‌ها انجام می‌دهند و در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به اتحادیه گزارش می‌دهند تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین