کد خبر: ۱۰۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
ایشان با توصیه‌ به مسؤولان روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف و متعدد کشور، گفت: نصیحت من به شما به عنوان زبان متقابل مردم و نظام این است که مسایل را خیلی صریح و صادقانه بگویید.
 در دیدار جمعی از اساتید و مسئولان روابط عمومی دستگاههای اجرایی کشور با آیت الله هاشمی رفسنجانی ، امیدعلی مسعودی ، مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ، گزارشی از فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران را ارایه کرد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت مؤسس خانه‌ی روابط عمومی ایران، با تأکید بر کارکرد دو سویه روابط عمومی‌ها برای بیان حرف‌های حاکمیت و مردم و رساندن پیام متقابل آنان به همدیگر، گفت: روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها و نهادها، هم حکم گوش را برای شنیدن نکته‌ها و انتقادات دارند و هم مانند دست و زبان، باید نیازها، نظرها و بایدها و نبایدهای نظام و مردم را بگویند و بنویسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حقیقت را شرط اصلی موفقیت روابط عمومی‌ها در هر جامعه و حاکمیتی دانست و گفت: حقیقت در ذات خویش جذابیت‌هایی دارد که فطرت هر انسانی آن را می‌پذیرد و اگر به پیرایه‌های غیر واقعی آغشته گردد، حتی اگر پذیرش عمومی یابد، مقطعی خواهد بود.

براساس این گزارش، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به رشد خیره کننده رسانه‌های مجازی در کشور و تأثیراتی که بر جهت‌دهی افکار عمومی در جامعه دارند، گفت: دیگر زمان انحصاری کردن اطلاع‌رسانی در جوامع گذشته است و رسانه‌های مجازی بر آن عقیده‌ ی باطل خط بطلان کشیدند که می‌توان با سانسور و تحریف، حقایق را از مردم پنهان کرد.

ایشان با توصیه‌ به مسؤولان روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف و متعدد کشور، گفت: نصیحت من به شما به عنوان زبان متقابل مردم و نظام این است که مسایل را خیلی صریح و صادقانه بگویید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «مسؤولین روابط عمومی وظیفه‌ی سنگینی دارند»، گفت: این که در همه‌ی دستگاه‌ها و نهادها، پست روابط عمومی، ضروری و ماندگار است، به خاطر این است که مسؤولین نهادها و دستگاه‌ها ملزمند در همه‌ی سطوح نظرات خود را به جامعه برسانند و حرف‌های مردم را بشنوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر این نکته که نقش میانگی و پل دو سویه ارتباطی روابط عمومی‌ها بسیار مهم است، گفت: فراموش نکنیم که با مردمی آگاه در جامعه سروکار داریم که دوست دارند حقایق را از تریبون‌ها، بلند‌گوها و رسانه‌های نظام بشنوند و اگر چنین نباشد، دسترسی به رسانه‌های بیگانه خیلی آسان شده که آنان هم به شکل کاملاً حرفه‌ای با شناخت کامل از فرهنگ و جامعه مخاطب، اهداف و برنامه‌های خویش را به مخاطبین القا می‌کنند.

ایشان با بیان این جمله که «کارکنان روابط عمومی‌ها باید معتقد باشند که در بخش مهم سازمان‌ و نهاد خویش مشغول به کارند»، گفت: خوشبختانه سیر آگاهی مردم در همه‌ی بخش‌های جامعه کار روابط عمومی‌ها را آسان و در عین حال پیچیده‌تر کرده، چون اقناع عمومی وظیفه‌ی بسیار سنگینی است که باید براساس دانش روان‌شناسی و جامعه‌شناسی باشد.

در آغاز این دیدار، هوشمند سفیدی، جواد قاسمی، محمدرضا کریمی، داود زارعیان و محبوبه رنجبر، اعضای هیأت مؤسس خانه روابط عمومی ایران، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خویش ارائه کردند و به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص ضرورت تقویت روابط عمومی در کشور پرداختند.
 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین