|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون 114 محیط‌بان در کشور به شهادت رسیده اند.
رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون 114 محیط‌بان در کشور به شهادت رسیده اند.

معصومه ابتکار امروز در حاشیه بازدید از مرکز آموزش‌های محیط بانی دانشکده محیط زیست کرج اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست یکی از موضوعات مهم در دنیای امروز محسوب می‌شود .

وی اظهار کرد: امروز سرمایه‌های طبیعی در کنار سرمایه‌های اقتصادی و انسانی از اهمیت بالایی برخوردارند؛ چراکه بدون این سرمایه‌ها تعالی مادی و معنوی انسان نیز با مشکل مواجه می‌شود .

ابتکار افزود: برای اینکه انسان بتواند به تعالی مادی و معنوی در زندگی دست یابد باید راه و روش حفاظت از طبیعتی است که از سوی خداوند به او داده شده را یاد بگیرد .

ابتکار دربخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت حفظ تنوع زیستی اشاره کرد و افزود: بحث حفظ تنوع زیستی و مقابله با روند فرسایشی زیست‌بوم‌ها همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه با اشاره به خطراتی که محیطبانان را تهدید می‌کند گفت: امروزه مخاطرات فراوانی محیط زیست و حافظان محیط زیست را تهدید می‌کند.

وی توضیح داد: از ابتدای انقلاب تا کنون ۱۱4 محیط‌بان در حین خدمت شهید شده‌اند که همگی آنها افتخار ملی محسوب می‌شوند .

وی خاطرنشان کرد: محیط‌بانان افرادی هستند که به منظور حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در مقابل تهدید، طمع‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌ها شجاعانه ایستادگی می کنند، این افراد با سربازان وطن که به نوعی از مرز و بوم این کشور دفاع می‌کنند، تفاوتی ندارند.

وی ادامه داد: تلاش دولت یازدهم در راستای ارتقای جایگاه شغلی و معیشتی محیط‌بانان قابل تقدیر است؛چرا که در سراسر کشور محیط‌بانان اقدامات ارزنده و مطلوبی را برای حفظ عرصه‌های طبیعی انجام داده‌اند.

ابتکار با بیان اینکه دولت یازدهم تحت عنوان دولت محیط زیست پای به عرصه فعالیت نهاده است، گفت: همه افراد، نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به عملی شدن این شعار اهتمام جدی داشته باشند که به اهداف عالی مدنظر در حوزه محیط زیست دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان در سنگر دفاع از طبیعت ایران با توانمندی‌های بالای خود وظایف خطیری را انجام می‌دهند افزود: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام در رابطه با محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی را اعلام کرده‌اند.

ابتکار اظهار کرد: تمامی محیط‌بانان موظف هستند ۱۵ بند سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را فرا گرفته تا عملکرد خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در کنار تمامی اقدامات، بهبود شرایط محیط‌بانان، ارتقای وضعیت معیشتی و شغلی آنها در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد گفت: اصلاح ساختار یگان و نهایی کردن آیین‌نامه اجرایی از جمله اموری است که نسبت به آن اهتمام جدی وجود دارد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با تاکید بر لزوم توجه به امر آموزش، گفت: سال گذشته ۸۵۰ نفر از محیط‌بانان تحت آموزش قرار گرفتند و تمام تلاش سازمان در راستای پر کردن خلاء کمبود نیرو معطوف شده است، به گونه‌ای که سال ۹۳، ۴۵۰ نفر در حوزه یگان حفاظت استخدام شدند.

ابتکار در پایان با بیان اینکه آزمون تایید صلاحیت محیط‌بانان باید ادامه یابد تا بهترین خروجی را در این بخش به همراه داشته باشد، تصریح کرد: موضوع درجه‌بندی محیط‌بانان از جمله اموری حائز اهمیتی است که باید پیگیری شود همچنین مزایای مرتبط با درجه محیط‌بانان نیز باید ادامه پیدا کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین