|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
رشید قربانی افزود: این موسسه در طول ٢١ سال گذشته فراز و فرودهایی داشته است و برای تأمین منافع اقتصادی فرهنگیان در مقاطعی موفق عمل کرده و در برخی مقاطع نیز با چالش هایی روبرو شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان روز شنبه هشتم خرداد ماه ١٣٩٥ در نشست صمیمانه مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با فرهنگیان این استان، ضمن تبریک بیست و یکمین سالروز تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص فلسفه وجودی آن اظهار داشت:  در سال ١٣٧٣ در مجلس شورای اسلامی موضوع تشکیل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان،مطرح و در نهایت در ٧ خرداد ماه ١٣٧٤ با هدف ارتقاء رفاه و معیشت فرهنگیان به ویژه برای زمان پیشکسوتی و بازنشستگی و همچنین در زمان اشتغال تاسیس شد.

رشید قربانی افزود: این موسسه در طول  ٢١ سال گذشته فراز و فرودهایی داشته است و برای تأمین منافع اقتصادی فرهنگیان در مقاطعی موفق عمل کرده و در برخی مقاطع نیز با چالش هایی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه این گفت و شنودها، نشست ها و تعاملات با هدف گسترش فعالیت های صندوق ذخیره فرهنگیان صورت می گیرد تا این موسسه بتواند در آینده، بهتر و بیشتر پاسخگوی نیازهای فرهنگیان باشد تصریح کرد: در دو الی سه سال گذشته که همکاران فرهنگی ما در راس موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان قرار گرفتند عملکرد این موسسه مطلوب شده و فرهنگیان عضو موسسه شاهد تغییر قابل توجهی در سود سالانه حاصل از سرمایه گذاری خود در موسسه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان این موفقیت را حاصل زحمات مدیران و مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان دانست و ابراز امیدواری کرد با تدبیر و تلاش هر چه بیشتر این عزیزان و همفکری خانواده بزرگ فرهنگیان  بتوان موفق تر و مؤثر تر عمل کرد.

قربانی با اشاره به اینکه این مجموعه طبیعتا از دو طریق می تواند موفقیت های بیشتری کسب کند، افزود:  حضور گسترده فرهنگیان برای عضویت در صندوق ذخیره نخستین راه موفقیت است زیرا هر چه سرمایه این مجموعه اقتصادی بیشتر شود سرمایه‌ گذاری های قابل توجهی انجام می پذیرد و سود بیشتری نیز نصیب فرهنگیان می شود.

وی افزود: طریقه دوم موفقیت به مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان و برنامه ریزی عزیزانی  بستگی دارد که در این موسسه تصمیم گیری می کنند که بر اساس برنامه ریزی های سال های اخیر حتما موسسه می تواند اثر بخش تر عمل کند و سود قابل توجهی به فرهنگیان برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان واگذاری خودرو از طریق شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان و ساخت مسکن  ٧٦٠ واحدی در سنندج را از جمله خدمات حین خدمت این موسسه به فرهنگیان استان عنوان کرد و گفت: به رغم تمام تلاش های صورت گرفته فرهنگیان همچنان توقعات و انتظاراتی از صندوق ذخیره دارند حال این انتظارات تا چه حد درست و منطقی است نمی دانم ولی لازم است با شفاف سازی از عملکرد موسسه بتوان این انتظارات را به حد واقعی رساند.

قربانی افزود: خوشبختانه مدیران ارشد و مسئولان موسسه نیز علاقمند به شفاف سازی و پاسخگویی به فرهنگیان عضو موسسه هستند و با حضور در نشست های استانی گزارش مبسوطی را از وضعیت صندوق ذخیره ارائه می دهند و با پاسخگویی به پرسش های فرهنگیان، آنها را از فعالیت های موسسه مطلع کنند.

وی از سرمایه گذاری موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در این استان خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های اقتصادی استان کردستان با هدف سودآوری برای فرهنگیان عضو یکی از رویکردهای موسسه است که پس از بررسی های همه جانبه و بازدید مدیرعامل محترم موسسه صندوق ذخیره و صاحب نظران حوزه اقتصاد و یاری و تمهیداتی که از سوی استاندار محترم اندیشیده شده است نیز در دستور کار قرار دارد.

 در این نشست پرسش های فرهنگیان حاضر در جلسه بصورت مکتوب جهت پاسخگویی از سوی مدیر عامل موسسه، مدیر امور اعضاء، مشاور ارشد امور اعضاء موسسه جمع آوری و پاسخ داده شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین