|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
رئیس رسانه ملی افزود: اگر در این فضای رقابتی در دنیای رسانه ها به شکلی حرفه ای عمل نکنیم قطعا از رقبای خود عقب خواهیم ماند.
رئیس سازمان صدا و سیما در جلسه معارفه معاون جدید سیما توجه جدی به افکار عمومی را برای بالا بردن اعتماد به رسانه ضروری دانست.

 در این مراسم دکتر علی‌عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما با قدردانی از علی اصغر پورمحمدی به خاطر زحماتی که در مدت تصدی معاونت سیما بر عهده داشت، به شرایط امروز رسانه ملی در فضای رقابت جهانی میان رسانه های مختلف اشاره کرد و گفت: دکتر میرباقری در این شرایط فردی موثر و گزینه ای مناسب برای به دست گرفتن زمام امور سیما است و امیدواریم که توفیق بدست آورند.

رئیس رسانه ملی افزود: اگر در این فضای رقابتی در دنیای رسانه ها به شکلی حرفه ای عمل نکنیم قطعا از رقبای خود عقب خواهیم ماند.

وی نقش رسانه ملی را در ایجاد روحیه نشاط در افکار عمومی مهم ارزیابی کرد و گفت: امروزه باید با مدیریت پیام به لایه های مختلف جامعه وارد شویم و با برنامه ریزی، مردم را با خود همراه کنیم.

رئیس رسانه ملی به دیدار روز گذشته خود با رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و افزود: ما قطعا به دنبال تعامل با دولت و حمایت از این نهاد که مقام معظم رهبری هم آن را تایید می‌کنند، هستیم و باید تلاش کنیم میان دولت و صدا و سیما صمیمیت ایجاد شود تا کارها رو به جلو ادامه یابد.

دکتر علی‌عسکری با تاکید بر دستورالعمل‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تولید آثار فاخر گفت: همه ما سرباز جبهه نبرد جنگ نرم هستیم و باید در مسیر ارائه آثار فاخر فرهنگی و تولیداتی که به توسعه کشور کمک می کند، حرکت کنیم. وی با تاکید بر به کار گیری نیروهای خلاق، انقلابی و جوان کشور در بخش های مختلف سازمان صدا و سیما افزود: با گزینش نخبگان جوان، با اخلاق ، مومن و انقلابی و آموزش آنان می توانیم به آینده این رسانه امیدوار باشیم.

برای مدیریت افکار عمومی برنامه داریم

دکتر مرتضی میرباقری - معاون سیما - نیز در این جلسه ضمن تشکر از اعتماد رییس رسانه ملی در واگذاری مسئولیت خطیر معاونت سیما به وی، در سخنانی با اشاره به موارد مطرح شده در حکم خود گفت: دکتر علی عسکری در حکم انتصاب اینجانب به نکته ای اشاره کردند که بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است و آن مدیریت افکار عمومی است که این نیز با مدیریت دقیق و درست پیام امکان پذیر است.

معاون سیما با اشاره به شرایط جامعه و نیازهای مخاطبان افزود: باید بدانیم که جامعه ایرانی در چه مقطعی و با چه ویژگی‌هایی است و با توجه به این ویژگی‌ها، ضمن شناخت مولفه های اصلی پیام برای انتقال درست آن، برنامه‌ریزی کنیم. میر باقری با اشاره به رقبای جدی رسانه ملی و ظهور رسانه های نوین در عرصه رسانه‌ای جهان خاطر نشان کرد: صداوسیما نیازمند نقشه راه مناسب برای مقابله با تهدیدات رسانه ای غرب است و در این راه باید طرحی جامع تدوین و اجرا شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به سران قوای سه گانه در خصوص رسیدگی به وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور تصریح کرد: رسانه ملی باید نسبتی درست با طرح های پیش بینی شده دراین خصوص ایجاد کند و برای عملیاتی شدن آن ضمن همراهی با قوای سه گانه به آن توجه جدی نشان دهد. معاون سیما با بیان برخی اولویت های این حوزه در دوره جدید فعالیت های صداوسیما تاکید کرد: در کوتاه مدت باید به برنامه ریزی در خصوص ویژه برنامه های ماه رمضان و فصل تابستان توجه داشته باشیم.

دکتر میرباقری در ادامه با اشاره به سوابق کاری خود در شورای عالی جوانان گفت: کار در این حوزه سبب شد تا با بسیاری از مشکلات موجود کشور آشنا شوم و تجربیات بسیار خوبی را برای انجام ماموریت جدید کسب کنم.

معاون سیما به سابقه همکاری خود با دکتر پورمحمدی اشاره کرد و افزود: دکتر پورمحمدی انسانی پرتلاش، پرکار، خدوم، انقلابی و جزو معدود مدیران موفق در حوزه رسانه است و شبکه سه سیما در دوره مدیریت ایشان موفق ترین شبکه تلویزیونی بوده است.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های آقای پورمحمدی استفاده کرد و من در هر موقعیتی از ایشان استفاده خواهم کرد.

انتخاب دکتر میرباقری به نفع سیماست

علی اصغر پورمحمدی، مشاور رئیس سازمان صداوسیما، در این جلسه با تشکر از دکتر میرباقری به دلیل قبول مسئولیت معاونت سیما گفت: در مقطع کنونی حضور ایشان در رسانه ملی با توجه و سوابق و تجربیات گرانبهایی که دارند به نفع صداوسیما و به ویژه تلویزیون است.

وی بهترین دوران کاری خود در رسانه ملی را دوره همکاری با دکتر میرباقری در زمان تصدی معاونت سیما خواند و افزود: اعتماد آقای میرباقری به مدیران خود و برگزاری جلسات کارشناسی دقیق، رصد و نظارت دائمی برکارها سبب شد تا در آن دوره برنامه های بسیار خوبی در سیما به ویژه شبکه سه تولید شود.

وی افزود: شبکه سه سیما در دوره آقای میرباقری پر مخاطب ترین شبکه بوده است و آمار نشان می دهد میزان بینندگان این شبکه در سال 88 بیش از 80 درصد و میزان رضایت از این برنامه ها بالای 90 در صد بوده است که این موفقیت در سایه مدیریت خوب دکتر میرباقری حاصل شده بود.

دکتر پورمحمدی با اشاره به شرایط کنونی جامعه و حساسیت های کار رسانه در دنیای کنونی تصریح کرد: رسانه ملی رقبای جدی پیدا کرده است که برای جذب مخاطب دست به هر کاری می زنند و در این شرایط جذب مخاطب بسیار سخت شده است.

مشاور رئیس صداوسیما در پایان گفت: امیدوارم با توجه به شرایط رسانه ای کشور بتوان اقدامات موثری برای جذب مخاطبان انجام داد.

در پایان این جلسه، دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی ضمن اهدای حکم دکتر میرباقری به وی، با اهدای لوح تقدیر به دکتر پورمحمدی از تلاش های وی تقدیر کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین