|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
همچنین با رأی نمایندگان سه ناظر هیات رئیسه موقت نیز به این شرح انتخاب شدند؛ بهروز نعمتی، محمد آشوری تازیانی و محمدقسیم عثمانی.
هیات رئیسه موقت مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در برابر قرآن کریم سوگند یاد کردند.

با مشخص شدن نتایج انتخابات هیات رئیسه موقت مجلس شورای اسلامی در دوره دهم که صبح امروز صورت گرفت، اعضای هیات رئیسه موقت دقایقی پیش در برابر قرآن کریم سوگند یاد کردند تا با رعایت بی‌طرفی کامل نسبت به انجام وظایف خود اهتمام کنند.

اعضای هیات رئیسه موقت عبارتند از؛ علی لاریجانی به عنوان رئیس، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول و محمد دهقان نایب رئیس دوم.

۶ دبیر هیات رئیسه موقت مجلس دهم نیز عبارتند از؛ غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، اکبر رنجبرزاده، عبدالکریم حسین‌زاده، سیدموسوی لارگانی و احمد امیرآبادی فراهانی

همچنین با رأی نمایندگان سه ناظر هیات رئیسه موقت نیز به این شرح انتخاب شدند؛ بهروز نعمتی، محمد آشوری تازیانی و محمدقسیم عثمانی.

پس از انجام مراسم تحلیف، اعضای هیات رئیسه موقت در جایگاه هیات رئیسه مستقر شدند.

از روز گذشته تا امروز عبدالرضا هاشم‌زائی نماینده منتخب مردم تهران به عنوان مسن‌ترین نماینده و رئیس سنی مجلس جلسات را اداره می‌کرد؛ وی هنگام تحویل جایگاه رئیس به لاریجانی به صورت مزاح خطاب به وی گفت: آقای رئیس تشریف بیاورید تا این جایگاه را سالم تحویل شما بدهم. هر چند قدری مشکل است، اما صندلی را از آدم می‌گیرند.

هیات رئیسه موقت مجلس طی یک هفته مسئولیت دریافت گزارش شعب ۱۵گانه و به رأی گذاشتن اعتبارنامه منتخبان در صحن علنی را برعهده دارد.

 

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین