|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
شبکه المیادین امروز (شنبه) از ورود پنج هزار نیروی تازه نفس عراقی به اطراف شهر فلوجه برای عملیات آزادسازی این شهر خبر داد.
 شبکه المیادین امروز (شنبه) از ورود پنج هزار نیروی تازه نفس عراقی به اطراف شهر فلوجه برای عملیات آزادسازی این شهر خبر داد.

به گزارش این شبکه، در ادامه پیشروی های نیروهای عراقی برای آزادسازی شهر فلوجه، پنج هزار نیروی جدید با تجهیزات جنگی و مهمات وارد اطراف فلوجه شدند.

براساس این گزارش، این نیروها و تجهیزات نظامی آنها وابسته به نیروهای موسوم به «مبارزه با تروریسم» عراق است.

وزارت دفاع عراق روز پنجشنبه از مرحله دوم عملیات آزادسازی شهر فلوجه مرکز استان الانبار و تحقق اهداف ترسیم شده ارتش این کشور خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق همچنین آمده است: مراحل آینده این عملیات که شامل حمله به شهر فلوجه می باشد، با هدف رهایی شهروندان عراقی از دست داعش انجام خواهد شد.

فرمانده عملیات بغداد روز شنبه از کشته شدن 110 تروریست داعشی در جریان عملیات در اطراف شهر فلوجه و تخلیه 507 خانواده عراقی از شمال شهر الکرمه خبر داد.

رسانه جنگ اتاق عملیاتی مشترک الانبار نیز از انهدام سه خودروی نظامی گروه تروریستی داعش در راه مواصلاتی فلوجه و الصلاویه خبر داد.

عملیات آزادسازی فلوجه از روز دوشنبه به دستور «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق آغاز شد.
نیروهای نظامی، نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و عشایر عراق در عملیات آزاد سازی فلوجه مشارکت دارند.

شهر فلوجه در 69 کیلومتری غرب بغداد، اولین شهر عراق است که زمستان سال 2014 به اشغال تروریست های داعش درآمد و یکی از دو پایگاه اصلی باقی مانده این گروه تروریستی در عراق است.

نیروهای عراقی تاکنون موفق شده اند مناطقی از جمله شهر الکرمه در شرق فلوجه را آزاد کرده اند.

این نیروها همچنین موفق شدند که منطقه های الشهابی، کارگاه الشتایکر، منطقه اللیفیه، مخازن الکرمه و کارگاه سیمان روستای البوعوده، جملیه، کارگاه روغن شامپو و البوحدید را در جنوب الکرمه را آزاد کنند.

گروه تروریستی – تکفیری داعش از غیرنظامیان این شهر به عنوان سپر انسانی استفاده می کند که همین موضوع روند عملیات را کندتر می کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین