|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
محمد عبدالسلام رئیس هیات انصارالله در گفت وگوهای یمن در کویت ضمن متزلزل دانستن این گفت وگوها گفت: مذاکرات همچنان در نقطه صفر است و در صورت صادق بودن نیت ها، ما امیدوار به دستیابی توافق هستیم .
 محمد عبدالسلام رئیس هیات انصارالله در گفت وگوهای یمن در کویت ضمن متزلزل دانستن این گفت وگوها گفت: مذاکرات همچنان در نقطه صفر است و در صورت صادق بودن نیت ها، ما امیدوار به دستیابی توافق هستیم .

به گزارش پایگاه خبری اب پرس ،عبدالسلام با تاکید بر اینکه امیر کویت با حکمت و درایت در برطرف کردن شکاف های دو طرف جهت جلوگیری از خونریزی بیشتر مردم یمن موفق بود گفت: مردم یمن این کشور را ایستگاه صلح می دانند.

عبدالسلام امروز شنبه در گفت وگوی مطبوعاتی تاکید کرد که آنها مانعی برای اینکه عربستان نقش مثبتی در یمن ایفا کند نمی بینند.

وی در عین حال تاکید کرد: سخن گفتن درباره حمایت ایران از انصارالله دروغ بزرگی است و ما از این کشور کمک مالی و لجستیکی علیه جنگ درخواست کردیم .

عبدالسلام خواستار تسریع در رفع سختی های مردم یمن شد و گفت: وضعیت انسانی یمن بسیار فجیع و اقتصاد فروپاشیده است، داعش و القاعده بر اغلب مناطق کشور مسلط شده است.

وی شایعه وجود روزنامه نگاران زندانی یا زندانیان سیاسی نزد انصار الله را تکذیب و آمادگی خود را برای تبادل اسرا قبل از ماه رمضان به شرط مقابله به مثل اعلام کرد.

عبدالسلام در خصوص تسلیم سلاح گفت: ما آماده تسلیم سلاح هستیم اما فقط این سلاح ها را به دولت قانونی تحویل خواهیم داد و دولت هم هنوز تشکیل نشده است.

او با اشاره به این که سلاح در حال حاضر در سه بخش تقسیم شده یک سوم در دست داعش و القاعده، یک سوم انصارالله و یک سوم هم نزد دولت مستعفی است، افزود: انصارالله مخالف تقسیم یمن است و وحدت و ثبات کشور را گزینه ای ضروری به دستیابی توافق عادلانه و فراگیر که بتواند همه مشکلات از جمله مشکل جنوب را حل کند، می داند.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن پس از به بن بست رسیدن گفت وگوهای دو هیات ملی یمن وهیات ریاض ٬هفته گذشته از آنها خواست با حضور در جلسات ٬ گفت وگوهای بیشتری انجام دهند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین