کد خبر: ۱۰۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
نرم‌افزارهای پیام‌رسان با بهره‌گیری از قابلیت‌های مختلف، تنوع گسترده‌ای از خدمات را پیش روی کاربران قرار داده‌اند. این در حالی است که در کشورهای مختلف، پیام‌رسان‌های متفاوتی به محبوبیت در میان کاربران رسیده‌اند.
 برپایه اطلاعات به‌دست آمده از سیستم‌عامل اندروید در ۱۸۷ کشور مختلف دنیا، محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های اینترنتی در هر کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

نرم‌افزارهای پیام‌رسان با بهره‌گیری از قابلیت‌های مختلف، تنوع گسترده‌ای از خدمات را پیش روی کاربران قرار داده‌اند. این در حالی است که در کشورهای مختلف، پیام‌رسان‌های متفاوتی به محبوبیت در میان کاربران رسیده‌اند.



در گزارش وب‌سایت Similarweb و برپایه اطلاعات به‌دست آمده از سیستم‌عامل اندروید در ۱۸۷ کشور مختلف دنیا، محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های اینترنتی در هر کشور مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس، واتس‌اپ با محبوبیت در ۱۰۹کشور یا ۶/ ۵۵ درصد جهان، پیشتاز این رقابت است. کشورهایی مانند برزیل، مکزیک، هند، روسیه و برخی کشورهای دیگر در آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه بیشترین استفاده از واتس‌اپ را دارند.

این در حالی است که پیام‌رسان فیس‌بوک با محبوبیت در ۴۹کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا در مکان بعدی قرار گرفته است. پس از مسنجر‌فیس‌بوک، وایبر تنها پیام‌رسانی است که محبوبیت در ۱۰ (یا بیشتر) کشور‌های جهان را به‌دست آورده است. این نرم‌افزار در اروپای شرقی محبوبیت زیادی به‌دست آورده و در کشورهایی مانند بلاروس، مولداوی و اوکراین پیشتاز بازار است. بد نیست بدانید بر مبنای بررسی انجام شده در آوریل ۲۰۱۶ میلادی، نرم‌افزار وایبر روی ۶۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی فعال در کشور اوکراین نصب شده و به‌طور متوسط، ۱۶دقیقه در روز توسط کاربران این کشور مورد استفاده قرارگرفته است. محبوبیت وایبر به دیگر نقاط جهان و کشورهایی مانند عراق، لیبی و سریلانکا نیز می‌رسد.
 
 لاین، و‌ی‌چت و تلگرام، دیگر نرم‌افزارهای پیام‌رسان محبوب بازار هستند که در کشورهایی مانند ژاپن، چین و ایران به محبوبیت بالایی دست یافته‌اند. لاین نه‌تنها محبوب‌ترین نرم‌افزار همراه در کشور ژاپن به حساب می‌آید، بلکه استفاده متوسط ۴۰دقیقه در روز را برای کاربران ژاپنی به همراه داشته است. تلگرام هم که عمدتا در ایران محبوبیت دارد. در نهایت، از جمله نرم‌افزارهای پیام‌رسانی که تنها در یک کشور به محبوبیت رسیده‌اند می‌توان به Kakao Talk در کشور کره جنوبی، imo در کوبا، Zalo در ویتنام، ChatOn در اریتره و BBM در اندونزی اشاره کرد. برمبنای گزارش منتشر شده در آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی، BBM روی ۸۷/ ۵ درصد از مجموع دستگاه‌های اندرویدی فعال در کشور اندونزی نصب شده است. این در حالی است که در ایالات متحده آمریکا تنها ۴۲/ ۰ درصد از دستگاه‌های اندرویدی از پیام‌رسان بلک‌بری بهره می‌برند.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین