|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان گفت: در دورانی که انسان مدرن در زندگی شهری غرق شده است،‌ رسانه ها نقش آگاهی بخشی خود را به خوبی ایفا نمی کنند.
 معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان گفت: در دورانی که انسان مدرن در زندگی شهری غرق شده است،‌ رسانه ها نقش آگاهی بخشی خود را به خوبی ایفا نمی کنند.

«عبدالحمید احمدی» صبح پنجشنبه در آیین افتتاح سومین کارگاه هم اندیشی رسانه های ورزشی و ورزش زنان گفت: ورزش زنان نیازمند بررسی همه جانبه است و ضروری است موانع فراروی آن شناسایی و در جهت رفع آن تلاش شود.

وی افزود: مهمترین موانع فراروی ورزش زنان، ساختار، کمبود منابع و البته موانع فرهنگی و اجتماعی است. در مورد موانع فرهنگی اجتماعی، باعث تاسف است که رسانه ها نقش انگیزاننده، تشویقی و اطلاع رسانی خود را در پوشش اخبار ورزش زنان به خوبی انجام نمی دهند.

رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی گفت: رسانه ها در شرایطی که انسان مدرن در زندگی شهری غرق شده و به عرصه بی تحرکی سوق داده شده است، عملا رسالت خود را در آگاهی بخشی به خوبی ایفا نمی کنند.

وی با اشاره به وضعیت وخیم اضافه وزن و چاقی در کشور، از توجه بیش از حد رسانه های ورزشی به نتیجه گرایی و ورزش قهرمانی انتقاد کرد و افزود: در شرایطی که حدود ٢٠ درصد مردم در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، رسانه ها به مقوله ورزش و نقش آن در پیشگیری و سلامت بانوان بی توجه هستند، چرا که سلامت زنان، سلامت جامعه را تضمین می کند و هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان به اهمیت دانش افزایی برای خبرنگاران ورزشی اشاره کرد و گفت: پیشرفت بدون آموزش غیرممکن است و این آموزش است که زمینه موفقیت را فراهم می کند.

وی به ضرورت دانش افزایی خبرنگاران ورزشی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد برنامه های آموزشی این چنینی ادامه یابد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین