|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت:
کد خبر: ۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خشونت علیه زنان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک ظلم تاریخی است که نمی‌توان آن را نفی کرد و لازم است در این زمینه فرهنگ و نگرش‌ها تغییر کند.
تدبیر و امیدمریم مجتهدزاده افزود: ایران به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، جزو نادر کشورهایی است که طی 34 سال توانسته در حوزه زنان دگرگونی‌های اساسی ایجاد کند و درواقع با وقوع انقلاب اسلامی این ظلم تاریخی نسبت به زنان ریشه‌کن شده است؛ البته آثار و بقایای آن در بسیاری از نقاط وجود دارد و با انجام کار فرهنگی می‌توان این خشونت‌ها را از بین برد.

 

مجتهدزاده با بیان اینکه خشونت‌های جنسی و فحاشی در کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار زیاد است، گفت: در کشورهای اروپایی هر چهار ثانیه و در آمریکا هر هفت تا هشت ثانیه یک خشونت علیه زنان رخ می‌دهد، اما در کشور ما این آمار زیاد نیست و آمار استخراج شده از پزشکی قانونی و نقاط مختلف کشور موید این امر است.

 

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در کشورهایی که جایگاهی برای زن قائل نیستند، مانند سودان و سومالی خشونت علیه زنان بسیار زیاد است، افزود: این در حالی است که ایران دارای زنانی الگو است که در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، اقتصادی، ورزشی و ... توانمند هستند.

 

مجتهدزاده در پایان با اشاره به تدوین لایحه امنیت زنان، اظهار کرد: در این لایحه به انواع خشونت‌ها و راهکارهای مربوط به این حوزه پرداخته شده است و در کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین