|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
این سومین باری بود که دستور ختم بررسی لایحه بودجه آب و انرژی آمریکا به دلیل اختلاف بر سر متمم الحاقی سناتور تام کاتن تأیید نمی‌شود.
مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت خرید آب سنگین ایران را تأیید کرد تا واشنگتن در آینده نتواند از ایران آب سنگین خریداری کند.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) درباره ممنوعیت خرید آب سنگین ایران به‌وسیله آمریکا در آینده، رأی‌گیری کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، طرح مذکور با 251 رأی موافق در مقابل 168 رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ماه گذشته دولت باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا توافق 8.6 میلیون دلاری برای خرید 32 تن آب سنگین از ایران را تکمیل کرد. این متمم بر این توافق تأثیر نمی‌گذارد اما از خریدهای بیشتر آمریکا از آب سنگین ایران در سال آینده میلادی جلوگیری می‌کند.

باوجود این، کاخ سفید اعلام کرده بود که در صورت تصویب نهایی این طرح، آن را وتو خواهد کرد.

این رأی‌گیری در حالی انجام شد که اواسط می (اواخر اردیبهشت) نمایندگان دموکرات مجلس سنا به دلیل اختلاف با قانونگذاران حزب رقیب بر سر یکی از متمم‌های الحاقی به لایحه بودجه آب و انرژی این کشور، از توافق بر سر ختم بررسی این لایحه و رأی‌گیری درباره آن در صحن سنا جلوگیری کردند.

این سومین باری بود که دستور ختم بررسی لایحه بودجه آب و انرژی آمریکا به دلیل اختلاف بر سر متمم الحاقی سناتور تام کاتن تأیید نمی‌شود.

طرح کاتن بعد از آن پیشنهاد شد که مقام‌های کاخ سفید اعلام کردند در راستای تضمین اجرای توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، قصد خرید 32 تن آب سنگین از ایران دارند.

طبق توافق هسته‌ای ایران و 1+5، ایران متعهد شده است که ذخایر آب سنگین خود را در سال‌های اولیه در سطح کمتر از 130 تن نگهداری کند و در سال‌های بعد نیز اجازه ندهد این ذخایر به بیش از 90 تن برسد.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین