|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان از نصب قریب‌الوقوع مجسمه خیام در آستراخان روسیه خبر داد.
 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان از نصب قریب‌الوقوع مجسمه خیام در آستراخان روسیه خبر داد.

هادی تیزهوش‌تابان امشب در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای برای نصب مجسمه خیام با آستراخان منعقد شده است، اظهار کرد: پس از چند سال مراحل احداث تندیس خیام و نصب آن در آستراخان روسیه رو به پایان است.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع مجسمه خیام به بیش از 4 متر می‌رسد، تصریح کرد: نصب این مجسمه توسط اتاق گیلان در آستراخان روسیه پیگیری شده و کمتر از یک ماه آینده نصب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان در ادامه به فضای مساحتی این اتاق اشاره کرد و از ساخت ساختمان جدید اتاق در آینده خبر داد.

وی به شرایط رکود اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: با وجود اعلام کاهش تورم، اما بر اثر شرایط حاکم بر مسایل اقتصادی فشار زیادی به مردم وارد می‌شود.

تیزهوش‌‌تابان به تشکیل شورای برنج اشاره کرد و یادآور شد: شورای برنج در تصمیمات کشوری مطرح است.

وی درباره بخشنامه جدید پایانه‌ها، خاطرنشان کرد: هنوز مشکلات ناشی از این بخشنامه جدید در پایانه‌ها و گمرک برطرف نشده است.

این مسؤول با تأکید بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه، متذکر شد: این دو کشور از ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی بسیار بالایی برخوردار هستند که می‌توان از آنها استفاده بهینه کرد.

به گزارش فارس، حکیم ابوالفتح عمر بن ابراهیم‌الخیامی مشهور به «خیام» فیلسوف، ریاضیدان و منجم و شاعر ایرانی در سال 439 هجری قمری در نیشابور متولد شد و در سرودن رباعی سرآمد بود و در دوره سلجوقی به لحاظ علمی و ادبی جایگاه والایی داشت و رباعیات او اغلب به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است.

نصب مجسمه خیام در آستراخان روسیه یکی از خواسته‌های مهم مسؤولان این کشور بود که طی تفاهمنامه با استاندار گیلان، این امر در حال تحقق یافتن است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین