|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۹
منابع امنیتی عراق روند جنگ با داعش را در فلوجه تشریح کردند
کد خبر: ۱۰۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
منابع امنیتی عراق روند جنگ با گروه تروریستی داعش در محور فلوجه را سه روز پس از شروع عملیات، تشریح کردند و گفتند:مرحله اول عملیات که شامل درهم شکستن خطوط دفاعی داعش در تمامی شش محور عملیاتی بوده، به پایان رسیده و مرحله دوم طرح عملیات آزادسازی فلوجه آغاز شده است.
 منابع امنیتی عراق روند جنگ با گروه تروریستی داعش در محور فلوجه را سه روز پس از شروع عملیات، تشریح کردند و گفتند:مرحله اول عملیات که شامل درهم شکستن خطوط دفاعی داعش در تمامی شش محور عملیاتی بوده، به پایان رسیده و مرحله دوم طرح عملیات آزادسازی فلوجه آغاز شده است.

منابع امنیتی عراق گفتند که جنگ با داعش در محور عملیاتی فلوجه یک جنگ منظم نیست بلکه جنگ با یک باند جنایتکار است و برهمین اساس طرح این جنگ در ابتدا درهم شکستن خطوط دفاعی داعش در همه محورها بوده که با موفقیت انجام شده است.

به گفته این منابع، درگیری نظامی و پیشروی در عمق مواضع دشمن، هر روز از اولین ساعات بامداد آغاز و تا حوالی بعد از ظهر و عصر همان روز ادامه می یابد و بعد از آن دو طرف، درگیری را متوقف می کنند.

به گفته این منابع، نوع جغرافیای منطقه از جمله تپه های مختلف و وجود نخلستان ها و باغات انبوه باعث شده است که جنگ در ساعات اولیه شب متوقف شود.

این منابع ادامه دادند که بمباران نیروهای هوایی عراق و بالگردهای ارتش و توپخانه و آتش بار تشکیلات مردمی 'الحشد الشعبی' بدون وقفه در طول شب علیه مواضع داعش در تمامی این محور ادامه دارد.

این منابع ادامه دادند که گروه تروریستی داعش در برخی مناطق مقاومت خوبی نشان داده اما در محور شرقی فلوجه که بخش 'کرمه' واقع شده و همچنین محور شمال غربی و شمال شرقی شکست های سنگینی متحمل شده است.

براساس بیانیه پلیس مرکزی عراق که امروز چهارشنبه منتشر کرد، تاکنون 11 روستا در بخش کرمه آزاد شده و انتظار می رود که آزادی شهر کرمه نیز به زودی اعلام شود.

'ابوعلی البصری' مسوول عملیات نظامی در تشکیلات مردمی الحشد الشعبی پیشتر به ایرنا گفته بود که شهر کرمه تحت کنترل نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق است و بخش هایی از این شهر و حومه آن، به طور کامل از تصرف داعش خارج شده است.

منابع امنیتی عراق بدون اشاره به زمان پایان عملیات و آزادسازی کامل فلوجه گفتند که مرحله دوم عملیات که شامل ورود به داخل فلوجه است، آغاز شده است.

تک تیراندازها، مین گذاری های گسترده، خودروهای بمبگذاری شده و عناصر انتحاری در حال حاضر تنها سلاح داعش برای مقابله با پیشروی نیروهای عراقی است.

این گزارش حاکیست که براساس گزارش های اطلاعاتی موثق از داخل شهر فلوجه، در اولین روز عملیات (دوشنبه گذشته) بسیاری از عناصر عراقی گروه تروریستی داعش توانستند از فلوجه فرار کنند و اغلب عناصر باقی مانده از اتباع عربی و خارجی هستند که آشنایی با مناطق مختلف عراق ندارند.

منابع امنیتی عراق یاد آور شدند که بسیاری از اهالی شهر فلوجه توانسته اند خود را به مناطق امن برسانند و نیروهای عراقی آنها را در اردوگاه هایی که از قبل برای آنها تدارک دیده اند، در منطقه 'عامریه' در جنوب فلوجه مستقر کرده اند.

این منابع اضافه کردند که بعد از تصرف پل راهبردی 'کرمه' اکنون تلاش نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق تصرف پل 'سجاریه' در بخش شمالی فلوجه است که برای عناصر داعش اهمیت حیاتی دارد.

عناصر داعش در محور جنوب شرقی هم که پل 'تفاحه' واقع است، به گفته مسوول عملیات نظامی الحشد الشعبی، مقاومت خوبی نشان داد و در اولین روز عملیات، توانست در پیشروی نیروهای عراقی مانع ایجاد کند.

عملیات آزاد سازی فلوجه شامگاه یکشنبه گذشته با اعلام نخست وزیر عراق از شش محور با مشارکت نیروهای مشترک نظامی، انتظامی، تشکیلات الحشد الشعبی و عشایر الانبار به سمت شهر فلوجه آغاز شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین