|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: برای عمل کردن به نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان رهبری در ابتدا باید اعضای هیات رئیسه این مجلس این موضوع را بشناسند و عمل کنند و سایر نمایندگان نیز پیشنهاد عملی و اجرایی را در این زمینه ارائه دهند.
 رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس تلاش خواهد کرد تا به خواست خدا به نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن ، عمل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید» به نقل از خبرگزاری‌ها، آیت الله احمد جنتی این مطلب را عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیان کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: برای عمل کردن به نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان رهبری در ابتدا باید اعضای هیات رئیسه این مجلس این موضوع را بشناسند و عمل کنند و سایر نمایندگان نیز پیشنهاد عملی و اجرایی را در این زمینه ارائه دهند.

آیت الله جنتی افزود: مجلس خبرگان رهبری به محورهای اساسی و اصول اساسی سیاست های کلی مدنظر رهبر معظم انقلاب همیشه عمل می کند و با شناخت این سیاست ها، به دنبال عمل کردن به آن است.

وی ادامه داد: خبرگان باید انقلابی بودن، ضداستکباری بودن، ضداشرافی بودن، ضد افتراق و دودستگی بودن و تبلیغ کننده اقتصاد مقاومتی بودن که بخشی از مواضع رهبری است را حفظ کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: ما افتخار می کنیم که خداوند رهبری به ما عطا کرده که به وجود، مواضع و ایمان او افتخار می کنیم و همانند امام خمینی (ره) افتخاری برای جهان اسلام هستند و به خوبی توانسته اند خط امام (ره) را ادامه دهند.

آیت الله جنتی افزود: رهبر معظم انقلاب به خوبی توانسته اند مملکت را اداره کنند و با تمام توطئه ها و نقشه های شوم و تهدیدهای داخلی و خارجی توانسته اند تمامی توطئه ها را خنثی و دشمنان را ناکام کنند.

وی در ادامه یادآور شد: 13 عضو مجلس خبرگان رهبری جدید هستند که اینها اعضای شایسته ای به حساب می آیند و صلاحیت آنان نیز تایید شده است.

آیت الله جنتی همچنین به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: آزادی خرمشهر معجزه ای از ایمان به خدا و اعتقاد به ولایت فقیه و حاکمیت ولی فقیه بود و برای دشمن باورکردنی نبود و گفته بودند که اگر خرمشهر را فتح کردند من کلید بصره را به آنها می سپارم. خرمشهر فتح و به آبرویی برای انقلاب اسلامی تبدیل شد.

وی در ادامه از تمامی اعضای مجلس خبرگان رهبری و هیات رئیسه این مجلس تشکر کرد و گفت: مجلسی آرام و با نظم و انضباط داشتیم و جلسات نیز به وقت ، تشکیل شد که این مجلس باید الگویی برای سایر مجالس باشد که در اینجا همه همدیگر را قبول و دوست دارند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین از تمامی رسانه ها برای اطلاع رسانی دقیق از اجلاس مجلس خبرگان رهبری و تمامی دست اندرکاران برگزاری این اجلاس تشکر کرد.

پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح روز سه شنبه با پیام رهبر معظم انقلاب و با حضور اعضای این مجلس و مقامات کشوری و لشکری در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری پس از انجام مراسم تحلیف، رئیس و اعضای هیات رئیسه این مجلس را برای مدت دو سال انتخاب کردند.

بر همین اساس آیت الله جنتی به عنوان رئیس، آیت الله موحدی کرمانی نایب رئیس اول، آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس دوم و آیت الله خاتمی و آیت الله دری نجف آبادی به عنوان منشیان هیات رییسه انتخاب شدند.

نمایندگان پنجمین دوره مجلس خبرگان فردا (پنجشنبه) پس از زیارت حرم مطهر امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین