|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
پیشروی‌ نیروهای عراقی در جنوب فلوجه
کد خبر: ۱۰۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
فرمانده عملیات الانبار امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که عملیات امنیتی برای آزادسازی جزیره الخالدیه آغاز شده است و نیروهای عراقی نیز پیشروی‌هایی از جنوب فلوجه داشته‌اند.
 فرمانده عملیات الانبار امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که عملیات امنیتی برای آزادسازی جزیره الخالدیه آغاز شده است و نیروهای عراقی نیز پیشروی‌هایی از جنوب فلوجه داشته‌اند.

به گزارش سومریه نیوز، سرلشکر ستاد اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد که لشکر دهم صبح امروز عملیات نظامی را برای آزادسازی مناطق و روستاهای جزیره الخالدیه (23 کیلومتری شرق رمادی) آغاز کرده و سپس به پل ژاپنی رسیدند که در آنجا به لشکر 14 ارتش در شمال فلوجه پیوستند.

المحلاوی عنوان داشت که این عملیات با مشارکت نیروهای عشایر و جنگنده‌های ائتلاف و نیروی هوایی ارتش و توپخانه‌ها و تانک‌ها صورت گرفت.

همزمان، احمد الدلیمی از مسئولان فرماندهی عملیات الانبار درخصوص این عملیات گفت که عملیات آزادسازی جزیره الخالدیه از سه محور خواهد بود که عبارت از منطقه البوبالی، پل ژاپنی و رود فرات هستند که لشکر هشتم رهبری این عملیات را برعهده دارد و به پیشروی خود به سمت جنوب فلوجه ادامه خواهد داد.

وی گفت که هدف اصلی از آزادسازی این جزیره قطع کردن امدادرسانی‌ها به داعش و دادن این امکان به گروه‌های نظامی برای یورش به این شهر است.

وی گفت که نیروهای عراقی به پیشروی خود به سمت رود فرات در جنوب فلوجه ادامه می‌دهند.

نیروهای عراقی مورد حمایت داوطلب مردمی گذرگاه البو شجل را بستند این اقدام در راستای عملیات آزادسازی فلوجه صورت گرفت.

در همین راستا، رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پلیس فدرال تمامی مسیرها و روستاهایی را که در امتداد جاده الکرمه تا ورودی فلوجه قرار دارند، پاکسازی کردند.

همچنین نیروهای عراقی روستای بوخنفر در شهرستان الکرمه و روستای اللهیب در مجاورت شهر فلوجه را آزاد کردند.

نیروهای عراقی از دو روز قبل عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی شهر فلوجه از سیطره داعش آغاز کرده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین