|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
بهتر است اقبال عمومي مردم و تمايلات آنها در نگرش مسئولان مد نظر قرارگیرد. بهتر است نمایندگان مردم، وضعيت منطقه، مناسبات جديد و روابطي كه دولت منتخب مردم سعي مي‌كند با دنيا برقرار سازد به عنوان مولفه مهم در تصميمات خود لحاظ کنند.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام نوشت:انتخابات هیات رئیسه روز گذشته مجلس خبرگان پيام هایی به همراه داشت. اگر یک نگاه كلي به انتخابات مجلس خبرگان ۷ اسفند داشته باشیم، صرف نظر از اينكه كدام جناح سياسي حائز بيشترين يا كمترين تعداد آرا شده است، بايد به اين نكته توجه شود كه انتخابات مجلس خبرگان نشان داد تعداد قابل توجهي از مردم كشور، تمايل به اعتدال و ميانه روي دارند و از جريان‌ها و موضع‌گيري‌هاي راديكال، استقبالي نمي‌كنند. انتخابات هيات رئيسه مجلس خبرگان نيز نمايانگر آن بود كه برخي اعضاي مجلس خبرگان به روشي غير از كنش روزمره سياسيون معتقدند. پر بيراه نيست اگر ادعا شود فاصله بين خواست مردم با آنچه كه برخي سیاسیون تشخيص مي‌دهند، به وجود آمده است. گزينش فقهاي محترم اين سوال را به وجود مي‌آورد كه مجلس خبرگان، نسبت به توجه به نظرات مردم چقدرمنطبق است؟ اقشار و طبقات تحصيل كرده، جوان و نسل‌هاي بعد از انقلاب، تمايلي به استمرار روش های گذشته ندارند. با توجه به موضع‌گيري‌ها، وظايف و مسئوليت‌هايي كه بر عهده نمایندگان مردم است، مسائل جاري كشور است.

بهتر است اقبال عمومي مردم و تمايلات آنها در نگرش مسئولان مد نظر قرارگیرد. بهتر است نمایندگان مردم، وضعيت منطقه، مناسبات جديد و روابطي كه دولت منتخب مردم سعي مي‌كند با دنيا برقرار سازد به عنوان مولفه مهم در تصميمات خود لحاظ کنند. بهتر است نمایندگان، مسائل حساس و كلان كشور را بيش از آنچه اكنون است، مدنظر قرار دهند. به هر حال، انتخابات را چه براي مجلس خبرگان و چه براي مجلس شوراي اسلامي و به هر شكلي كه تعريف كنيم، از اين واقعيت گريزي نيست كه هر انتخاباتي، لاجرم بايد منعكس‌كننده ديدگاه‌ها و تمايلات رای دهندگان باشد. از سوي ديگر، با وجود آنكه اعضاي محترم مجلس خبرگان همواره تاكيد داشته‌اند كه به مسائل سياسي، خطي و جناحي وارد نمي‌شوند اما درانتخابات هیات رئیسه اين پرسش را به گونه‌اي اجتناب‌ناپذير مطرح كرد كه آيا نمايندگان محترم مجلس خبرگان، جناحي و سياسي رای داده اند؟ اين سوال نيز باقي مي‌ماند كه آيا انتخابات هيات رئيسه مجلس خبرگان توانسته تمايلات و گرايشات مردم ايران را هم لحاظ کند؟ اينها سوالاتي است كه به ذهن هركنش‌گر سياسي متبادر مي‌شود. پاسخ گويي به اين سوالات مي‌تواند روشنگر واقعيت‌هاي موجود در جامعه سياسي ايران باشد كه تا چه اندازه هماهنگی ميان تصميم راي‌دهندگان و رفتار مسئولان وجود دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین