|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
شاید بخشی از آرای آیت اله جنتی به خاطر احترام گذاشتن به او و سن بالا و پیشکسوتی اش است ،یعنی اینکه بعضی نمایندگان فارغ از مرز بندی های جناحی ،وقتی دیدند او کاندیدا شد، به وی رای دادند.
روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی به قلم محمد صادق جوای حصار نوشت:گاهی وقت‌ها در عــرصه سیاســت اتـفاقاتی مــی‌افـتد که قابل تحلیل نیستند،شاید انتخاب دیروز آیت اله جنتی به عنوان ریاست خبرگان نیز از همین اتفاقات به شمار بیاید. اما اجازه بدهید تا در اینباره به چند نکته اشاره کنیم .

1. شاید بخشی از آرای آیت اله جنتی به خاطر احترام گذاشتن به او و سن بالا و پیشکسوتی اش است ،یعنی اینکه بعضی نمایندگان فارغ از مرز بندی های جناحی ،وقتی دیدند او کاندیدا شد، به وی رای دادند.

2. ممکن است بخشی دیگر از آرای آقای جنتی هم نشانه نوعی دلجویی از وی به خاطر آنکه در انتخابات هفتم اسفند ، رای پایینی از مردم گرفت به حساب بیاید، یعنی مجلس خبرگان دیروز برای این آقای جنتی را انتخاب کرد تا به نوعی از او قدردانی کند .

3. انتخاب آقای جنتی بیانگر نوعی عدم یکپارچگی و تشتت در بین گروهی از نمایندگان خبرگان نیز هست .

4. وقتی آقای هاشمی به عنوان نفر اول خبرگان تحت شرایط خاصی نمی‌پذیرد که ریاست خبرگان را به عهده بگیرد از جانب خیلی از کاندیداها این تلقی پیش می‌آید که شاید در حال حاضر تفاوتی نمی‌کند که آقای جنتی رئیس خبرگان باشد و یا آقای امینی .

5. اینکه می‌بینیم آقای امینی و هاشمی شاهرودی دیروز با یکدیگر کاندیدا شدند، به اختلافات فراکسیون‌های داخلی خبرگان رهبری برمی‌گردد‌، یعنی در داخل خبرگان نیز هم پوشانی لازم بین اعضا وجودندارد.

6. این نکته را هم اضافه کنیم که وقتی آقای هاشمی کاندیدای ریاست نمی‌شود بی دلیل نیست . مثلا اینکه او آگاه است وضعیت خبرگان و ترکیب آن به چه شکلی است و طیف خبرگانی که از شهرستان‌ها به مجلس آمده‌اند با لیست تهران متفاوتند. در هر صورت اینبار هاشمی رفسنجانی ضرورتی احساس نمی‌کرد که برای ریاست مجلس خودش را به آب و آتش بزند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین