|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
اوکیناوا میزبان تعداد زیادی از نیروهای نظامی آمریکا در ژاپن است و بسیاری از ساکنین از این فشار ناعادلانه خشمگین و عصبانی هستند.
یکی از منابع وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه ژاپن امروز (چهارشنبه) پیش از آغاز نشست گروه هفت با یکدیگر دیدار کردند و یکی از موضوعات این نشست نحوه جلوگیری از جرائم کارگران پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور بود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از شهروندان آمریکایی که در یکی از پایگاه‌ها در اوکیناوا کار می‌کند هفته گذشته در ارتباط با قتل یک زن ژاپنی بازداشت شد.

اوکیناوا میزبان تعداد زیادی از نیروهای نظامی آمریکا در ژاپن است و بسیاری از ساکنین از این فشار ناعادلانه خشمگین و عصبانی هستند.

بسیاری ساکنین اوکیناوا همچنین این پایگاه‌ها را به جرائم، آلودگی و سر و صدا ربط می‌دهند. تجاوز به یک دختر نوجوان ژاپنی توسط پرسنل نظامی آمریکا در سال 1995 میلادی باعث اعتراضات گسترده‌ای علیه این پایگاه‌ها شد.

یوشیهید سوگا، دبیرکل کابینه ژاپن گفت: دولت کاملا از جدیت و اهمیت رویداد اخیر در اوکیناوا مطلع است و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای پاسخ دادن به احساسات مردم به دنبال اقدامات جدی از جانب باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا است.

وی افزود: این دو رهبر درباره اقتصاد جهان، روابط دو جانبه و دیگر مسائل جهانی و منطقه‌ای نیز صحبت کردند.

یکی از مقامات آمریکایی به طور جداگانه گفت: مساله اوکیناوا نیز در این نشست مطرح است.

اوباما همچنین قرار است روز جمعه پس از شرکت در نشست گروه هفت سفر تاریخی به هیروشیما، محل نخستین بمباران اتمی جهان داشته باشد.

واشنگتن و توکیو امیدوارند سفر به هیروشیما بیانگر ائتلاف قدرتمند میان این دو دشمن سابق باشد.

نگرانی‌ها نسبت به سلامت اقتصاد جهان در راس برنامه نشست گروه هفت قرار دارد اگرچه دستیابی به توافق کامل در خصوص سیاست اقتصاد کلان سخت به نظر می‌رسد.

شینزو آبه به خبرنگاران گفت: می‌خواهم نشست گروه پیام روشن و محکمی داشته باشد تا به تمامی وضعیت‌ها پاسخ دهد و به رشد قوی و پایدار اقتصاد جهان کمک کند.

موضوعات این نشست شامل تروریسم، آوارگان، تجارت، امنیت سایبری و امنیت دریایی از جمله اقدامات چین در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی است.

کشورهای گروه هفت شامل انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا هستند.

این منبع وزارت امور خارجه ژاپن گفت: شینزو آبه امروز با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز دیدار می‌کند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین