|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۲
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ آماده‌سازی محوطه حرم شاهچراغ(ع) برای دفن شهدای حادثه تروریستی

محوطه حرم احمد بن موسی علیه‌السلام برای دفن شهدای حادثه تروریستی در حال آماده سازی است. قرار است پیکر مطهر این شهدا روز شنبه هفتم آبان ماه ساعت ۹ صبح از میدان شهدا به سمت حرم مطهر احمد بن موسی با حضور مردم تشییع شود. دو نفر از شهدای این حادثه اهل استان کهگیلویه و بویراحمد، سه نفر استان هرمزگان، یک نفر تهران، سه نفر شهر شیراز، یک نفر فسا، یک نفر مرودشت، یک نفر سیرجان و یک نفر همدان هستند.

تصاویر/ حرم شاهچراغ(ع) پس از حمله تروریستی

عصر چهارشنبه یک فرد مسلح در حرم شاه‌چراغ به مردم حمله کرده که منجر به شهادت ۱۵ نفر تاکنون شده است. این فرد مهاجم با ورود به حرم شاه‌چراغ (ع) اقدام به شلیک به زائران و خادمان کرده بود. اورژانس در آمار اولیه تعداد شهدا را ۱۳ و زخمی‌ها را ۲۱ نفر اعلام کرده بود که با توجه به وخیم اعلام شدن حال دو نفر آمار شهدا به ۱۵ نفر رسید. دو کودک و یک زن هم در میان شهدا دیده می‌شود.

تصاویر/ عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)

یک فرد مسلح عصر چهارشنبه در حرم شاه‌چراغ (ع) به زائران حمله کرد که در پی آن ۱۳ نفر به شهادت رسیده و ۲۳ نفر هم زخمی شدند، در میان شهدا زن و کودک هم دیده می‌شود. حال دو نفر از مصدومان وخیم است.

تصاویر/ گشایش نمایشگاه کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی در کاخ‌موزه چهلستون برای اولین بار

پس از مرمت این آثار تاریخی که شامل تزئینات سنگی بعضی بناهای شاخص تاریخی، سنگ‌قبر، محراب، شیرسنگی و کتیبه‌های موقوفی که دارای انواع خطوط اسلامی است، در ضلع غربی تالار اصلی کاخ چهلستون و در یکی از اتاق‌های دربسته و بلا استفاده پس از مرمت و نورپردازی مناسب و برای اولین بار به‌عنوان نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی موجود در آمده است.

تصاویر/ جشن کودکان کار در برج میلاد

جشن ویژه هفته ملی کودک همزمان با هفته وحدت با عنوان گل‌های بهشت محمد(ص) پیش از ظهر سه شنبه ( ۲۶ مهر ۱۴۰۱) با حضور بیش از یک هزار نفر از کودکان کار در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

تصاویر/ بازدید تبلیغاتی رهبر کره شمالی از یک مدرسه نظامی

روزنامه دیلی میل نوشت، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، عکسهای مختلفی را حین بازدید تبلیغاتی خود از یک مدرسه نظامی مخصوص نخبگان کره شمالی اعم از ارتش و حزب حاکم کارگران تحت عنوان مدرسه انقلابی مانگیونگدائه در شهر پیونگ یانگ، احتمالا چند روز بعد از شلیک چند موشک به سمت ژاپن، گرفته است.

تصاویر/ معماری در کره شمالی

نگرش دنیا درباره‌ی کره‌ی شمالی مرتباً بین ترسی حقیقی و یک نمایش توخالی درحال تغییر است. کره‌ی شمالی نیز مانند سایر کشور‌های دیکتاتوری نظیر آلمان نازی و اتحاد جماهیر شوروی سعی در نمایش قدرت خود از طریق معماری دارد. ازیک طرف در این کشور ساختمان‌هایی رنگی مربوط به دهه‌ی ۵۰ میلادی که از سوی آمریکایی‌ها ساخته شده است به چشم می‌خورد و از طرفی دیگر برج‌های بتنی این کشور بینندگانشان را در سایه‌های خود فرو می‌برد. در کشوری که اطلاعات کمی از آن به بیرون درز می‌کند، معماری حرف‌های مهمی را می‌زند.

تصاویر/ دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ با رهبر انقلاب

همزمان با عید بزرگ میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع)، سران قوا، جمعی از مسئولان نظام و میهمانان شرکت‌کننده در سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، صبح (جمعه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

تصاویر/ "خانه‌های بی سقف"

براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بناهایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روزهای گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بناهای تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.

تصاویر 2/ زلزله در خوی

بامداد چهارشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی را لرزاند که تاکنون بیش از ۵۰۰ منزل مسکونی خسارت‌دیده است و ۱۱۲۶ نفر در شهرستان‌های خوی و سلماس هم مصدوم شده‌اند.

تصاویر/ زلزله ۵.۴ ریشتری در خوی

بامداد چهارشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی را لرزاند که تاکنون بیش از ۵۰۰ منزل مسکونی خسارت‌دیده است و ۱۱۲۶ نفر در شهرستان‌های خوی و سلماس هم مصدوم شده‌اند.

تصاویر/ اجرای چهارمین مرحله از طرح کاشف پلیس پایتخت

نمایشگاه کشفیات چهارمین مرحله از طرح کاشف توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی پایتخت در مقر پلیس آگاهی تهران آگاهی شاپور برگزار شد. در این طرح یک زن کودک ربا، سارقان خفه کننده زنان و باند سه نفره ای که با تهدید چاقو و زخمی کردن مردان، زنان دو خانواده را ربوده و مورد تعرض قرار داده بودند دستگیر شدند.

تصاویر/ عدم رای اعتماد مجلس به «زاهدی وفا»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) به بررسی صلاحیت محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.در جریان شمارش آرا و پس از سه نوبت بازشماری انجام شد اما در نهایت محمدهادی زاهدی‌وفا نتوانست رای اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.
5 صفحه
آخرین اخبار