|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ حمام تاریخی احمدآباد در آستانه نابودی

حمام تاریخی احمدآباد تا بیش از ۵۰ سال گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته است و اکنون در شرایط مناسب حفاظتی قرار ندارد و بوی مشمئز کننده برخاسته از لاشه‌های پراکنده حیوانات، ضایعات مختلف و وجود حصاری با بلوک سیمانی بر اطرافش وضعیت کنونی این بنا را تشریح می‌کند و آن را به گورستانی متعفن برای زنده‌به‌گور کردنش تبدیل کرده است.

تصاویر/ طالبان یک سال پس از تسخیر افغانستان

یک سال از روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان و کنترل شهرهای این کشور به دست این گروه گذشت. در این یک سال چهره شهرهای افغانستان تغییر کرده، بسیاری از مراکز آموزشی و فرهنگی و نهادهای اجتماعی تعطیل شده و یا تغییر کاربری داده است و قوانین تازه‌ای در شهرها و در میان مردم حاکم شده است. زنان از صحنه فعالیت‌های اجتماعی حذف شده و مدارس آن‌ها تقریبا تعطیل شده است. چهره‌ی شهرها امنیتی است و در جای جای شهر نیروهای نظامی طالبان که عمدتا از جوانان تشکیل شده است، کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اند. مقامات بلند پایه طالبان همچنان در تلاشند تا روابط بین‌المللی خود را گسترش دهند، اما توفیق چندانی کسب نکرده‌اند.

تصاویر/ غبارروبی مضجع مطهر رضوی توسط مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در سفر به مشهد مقدس که به دنبال تغییر شرایط کرونایی کشور انجام شد- در مراسم غبارروبی مضجع نورانی امام رضا علیه‌السلام که با حضور جمعی از علما و خادمان حرم رضوی و با تلاوت کلام‌الله مجید و زیارت جامعه کبیره و ذکر مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام در روزهای پایانی ماه محرم برگزار شد شرکت کردند.

تصاویر/ حواشی حضور وزیر نفت در نماز جمعه خوزستان

جواد اوجی، وزیر نفت در جریان سفر (جمعه، چهارم شهریورماه) به خوزستان، پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در جمع مردم سخنرانی کرد. مردم خوزستان با حضور در مصلی نماز جمعه اهواز به مشکلات تنش آبی، کمبود آب شرب، خروج نفت خام از خوزستان، استخدامی های غیربومی و.. اعتراض کردند.

تصاویر/ مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج در تهران

مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج، شاعر معاصر، صبح امروز از مقابل تالار وحدت برگزار شد. مراسم خاکسپاری او صبح فردا در باغ محتشم رشت برگزار می‌شود. ابتهاج که از تیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد درگذشت. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است.

تصاویر/ آزادی؛ نخستین حضور بانوان در لیگ برتر فوتبال

تیم‌های فوتبال استقلال و مس کرمان از ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه سوم شهریورماه در چارچوب هفته سوم لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌روند. برای این دیدار حدود ۵۰۰ بلیت به بانوان اختصاص داده شده است. از حدود سه ساعت پیش از شروع این دیدار که نخستین بازی لیگ برتری با حضور بانوان است، تماشاگران به درب‌های ورودی ورزشگاه آزادی مراجعه کرده‌اند تا وارد ورزشگاه شوند

تصاویر/ انتقال پیکر «سایه» به ایران

پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج شامگاه چهارشنبه (۲ شهریور ۱۴۰۱) با حضور جمعی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای خانواده آن مرحوم از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به ایران منتقل شد. پیکر این شاعر نامدار ایرانی جمعه (4 شهریور) از مقابل تالار وحدت تشییع خواهد شد.

تصاویر/ بازدید دانشجویان خارجی از دانشگاه بوعلی سینا در اماکن تاریخی همدان

عصر امروز یکشنبه ۳۰ مرداد تعدادی از دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی سینا در آرامگاه‌های بوعلی و باباطاهر برای اجرای مقدمات کنگره "همدان مرکز جهانی طب سینایی" حضور پیدا کردند. این دانشجویان از کشورهای پاکستان، هند، نیجریه و عراق که در دانشگاه بوعلی سینا تحصیل می‌کنند از آرامگاه بوعلی دیدن کردند.

تصاویر/ شرایط بحرانی سد اکباتان در همدان

سد اکباتان مهمترین منبع تامین آب شرب شهر همدان با کبود شدید ذخایر آبی مواجه شده است.از مجموع یک هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب مصرفی شهر همدان، حدود ۹۵۰ لیتر در ثانیه آب از طریق سد اکباتان تامین می شود. خشکسالی‌های اخیر و مصرف در بخش کشاورزی و صنعت وضعیت این سد را در شرایط بحرانی قرار داده است.

تصاویر/ قابلی پلو، غذای سنتی افغانستان

قابلی پلو از غذاهای سنتی افغانستان است که این روزها در مشهد طرفداران زیادی دارد.زادگاه قابلی پلو شمال کشور افغانستان و شهر مزارشریف است، این غذای سنتی با برنج، گوشت، پیاز، روغن، هویج، کشمش، زیره و ادویه ساخته می‌شود.قابلی پلو غذای اعیانی مردم افغانستان است که در مهمانی‌ها، عروسی‌ها و … سرو می‌شود.

تصاویر/ موزه هنرهای معاصر اهواز در مسیر نابودی

در مواردی نیز گالری‌های آن به عنوان نمایشگاه انفرادی هنرمندان مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. مهمترین آثار موزه هنرهای معاصر اهواز را آثاری تشکیل می‌دهند که از موزه هنرهای معاصر آبادان به اینجا آمدند. آثاری از هنرمندانی چون هانیبال الخاص، کوروش شیشه‌گران، محمد احصایی و... را می توان نام برد.

تصاویر/ مراسم وداع و تشییع پیکر بابک برزویه

مراسم وداع و تشییع پیکر بابک برزویه عکاس فقید سینما، تئاتر و تلویزیون صبح امروز جمعه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ از با حضور خانواده زنده یاد بابک برزویه و جمعی از هنرمندان از مقابل خانه هنرمندان ایران به سمت آرامگاه ابدی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

تصاویر/ آبرسانی با تانکر به روستاهای درگیر تنش آبی در حمیدیه خوزستان

با توجه به بحران آب در حوضه رودخانه کرخه برخی از روستاهای شهرستان حمیدیه با تنش آبی مواجه هستند. شهرستان حمیدیه در استان خوزستان دارای ۶۲ روستای بزرگ و کوچک شامل ۱۷ روستا در بخش مرکزی، ۱۱ روستا در بخش طراح و ۳۴ روستا در بخش گمبوعه است که از این تعداد آب شرب ۴۵ روستا از رودخانه کرخه تامین می‌شود. در شهرستان حمیدیه ۷۲ هزار رأس دام سبک و سنگین وجود دارد که از این میزان حدود ۳۸ هزار رأس در بخش گمبوعه وجود دارد و از این میزان چهار هزار و ۵۰۰ رأس گاومیش هستند. به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، حدود ۱۷ روستا در حال حاضر در بخش گمبوعه با مشکل تامین آب مواجه هستند که آبرسانی به این روستاها از طریق تانکر انجام می شود. در حال حاضر حدود ۱۴ تانکر به صورت روزانه در بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه به روستاهایی که با تنش آبی مواجه هستند، آبرسانی می‌کنند.

تصاویر/ گرداندن اراذل و اوباش خطرناک تهران

ماموران پلیس امنیت ۴ نفر از اراذل و اوباش خطرناک را که در خیابان مرتضوی شرارت کرده بودند، عصر ۲۴ مرداد به محل وقوع جرم برده و برای درس عبرت دیگر اشرار به محل مورد نظر منتقل کردند.
3 صفحه