آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ آبرسانی سیار در برخی از مناطق شهرکرد

در پی بارش‌های سیل‌آسا، آب چشمه کوهرنگ به‌ عنوان تامین کننده ۵۰ درصد آب شرب شهرکرد و تعدادی از شهرها و روستای واقع در مسیر گل‌آلود شده و به بحران جدی تبدیل شده است، به‌گونه‌ای که پس از گذشت ۶ روز هم‌چنان برخی محلات شهرکرد دچار قطعی، کدورت آب و کاهش فشار آب است. آبرسانی سیار با تانکر و توزیع آب بسته‌بندی شده در این شهر در حال انجام است و بسیاری از شهروندان در پی قطعی چند روزه آب دچار مشکلاتی شده‌اند.

تصاویر/ آتش سوزی در جنگل های منطقه ژیروند فرانسه

آتش سوزی عظیمی در جنگل‌های منطقه ژیروند فرانسه شروع شده است.به گفته مقامات دولتی فرانسه، بیش از هزار آتش‌نشان در حال مبارزه با آتش سوزی «هیولا» در جنگل‌های جنوب غربی فرانسه هستند که تاکنون نزدیک به ۷ هزار هکتار از جنگل‌های منطقه را نابود کرده است.

تصاویر/ حضور علاقمندان "سایه"در کنار درخت ارغوان

خانه قدیمی هوشنگ ابتهاج که در اختیار شرکت سیمان تهران قرار دارد، حالا سوگوار از دست دادن این شاعر پرآوازه ایران است. در حیاط این خانه درخت ارغوانی است که ابتهاج برای او شعری سروده که شهرت ملی دارد. بمناسبت درگذشت او یادبودی برپا شده تا بازدید کنندگان به این شاعر نامدار ادای احترام کنند.

تصاویر/ نفس‌های آخر دریاچه ارومیه

صدای پای بحران از خیلی وقت پیش به گوش رسیده بود، موضوع از هشدار و خطر گذشته است و حالا شاهد نفس‌های آخر دریاچه ارومیه هستیم.دریاچه‌ای که زمانی عنوان ششمین دریاچه آب شور جهان، بزرگ‌ترین دریاچه آب‌شور خاورمیانه و بزرگ‌ترین دریاچه ایران را با خود به یدک می‌کشید، محل زندگی بسیاری از حیوانات مهاجر و بومی مثل فلامینگو، پلیکان، حواصیل و اردک بود و سالانه هزاران گردشگر را به خود جلب می‌کرد؛ حالا، تنها یک‌قدم تا خشکی کامل دارد و آمار حکایت از خشک شدن ۹۵ درصد این تالاب بین‌المللی است. خبر تلخ خشکی ارومیه نه‌تنها آذربایجان بلکه برای کل ایران را متأثر خواهد کرد و حتی گفته می‌شود که «در صورت خشک شدن دریاچه، طوفان‌های نمکی به کشورهای همسایه نیز می‌رسند.»

تصاویر/ حضور گردشگران خارجی در آیین‌های محرم یزد

کارگاه‌های آشنایی با اسلام با تمرکز بر محرم و اهل بیت (ع)، ویژۀ توریست‌های خارجیِ علاقه‌مند به مراسم عزاداری محرم در یزد توسط «کمیته گردشگری معنوی و مذهبی یزد» برگزار شد. در این کارگاه‌ها گردشگران کشورهای مختلف از ششم تا یازدهم محرم، از مراسم سینه زنی و سایر مجالس عزاداری در حسینیه‌های مختلف یزد دیدن کردند، همچنین گوشه‌هایی از واقعه کربلا توسط کارشناسان مذهبی مسلط به زبان‌های خارجی روایت و سنت عزاداری محرم برای آن‌ها تشریح شد. بر اساس آمار اعلام شده، تا شب شام غریبان حدود ۵۰۰ گردشگر خارجی از ملیت‌های اسپانیا، ترکیه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، یونان، پرتغال، روسیه، لهستان، چین و کره جنوبی در تورها و کارگاه‌های مذهبی این کمیته شرکت کردند.

تصاویر/ آئین مشعل گردانی دولت آباد تهران

مراسم مشعل گردانی هر ساله در شبهای هشتم، نهم و دهم محرم‌الحرام توسط نجفی‌ها و کربلایی‌های مقیم تهران در محله عراقی‌های مقیم پایتخت، واقع در دولت آباد برگزار می‎شود.

تصاویر/ اولین روز مراسم عزاداری محرم در دفتر روحانی

اولین روز از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت، همزمان با ششم محرم‌الحرام در دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی برگزار شد.در این مراسم که فعالان سیاسی و چهره‌های فرهنگی نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام محمود رستگاری در سخنانی به شرح مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش پرداخت و مداحان اهل بیت (ع) مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.

تصاویر/ تشییع و خاکسپاری «عادل آذر» در دهلران

دکتر عادل آذر نماینده پیشین مردم استان ایلام در مجلس هفتم و رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور و مرکز آمار ایران و از اساتید بنام دانشگاه تربیت مدرس، هفتم مردادماه به دلیل کسالت در بیمارستان خاتم الانبیا تهران، از ناحیه کمر تحت عمل جراحی قرارگرفته بود که در حین ریکاوری به دلیل عارضه قلبی فوت می‌کند.

تصاویر/ بازدید اصحاب رسانه از خط تولید واکسن نورا

اصحاب رسانه، یکشنبه ۹ مرداد از خط تولید واکسن نورا بازدید کردند. بنا بر گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) تا کنون ۳ میلیون دز از این واکسن تولید شده است. این واکسن را که پروتئینی و نوترکیب است می‌توان به افراد بالای ۱۸ سال تزریق کرد.

تصاویر/ مراسم تشییع پیکر حبیب الله صادقی

مراسم تشییع پیکر استاد حبیب الله صادق از نقاشان مطرح معاصر با حضور هنرمندان عرصه تجسمی، صبح روز شنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ در خیابان برادران مظفر و در کنار نگارخانه صبا برگزار شد.

تصاویر/ خسارت سیل در روستای آهنگران استان مرکزی

بارش شدید باران در جریان پدیده مونسون که از پنج شنبه در استان مرکزی آغاز شده روز گذشته به برخی روستاهای استان مرکزی از جمله روستاهای منطقه فراهان و بویژه روستای آهنگران خسارت جدی وارد کرده و مناطق مسکونی و بخش کشاورزی این روستاها به شدت آسیب دیدند و یک نفر در این روستا جان خود را از دست داده است.

تصاویر/ یزد در محاصره سیل

بارش باران که از روز گذشته در مناطق مختلف استان یزد آغاز شده، این استان را در محاصره سیل قرار داده و در تمام شهر ردپای سیلاب مشاهده می شود.شهر جهانی یزد به رغم اینکه کم بارش تر ین شهر کشور لقب گرفته، در شبانه روز گذشته شاهد چهره دیگری از طبیعت بود به نحوی که در این شهر کم باران در مدت زمانی کوتاه، ۷۵ میلیمتر باران بارید.

تصاویر/ دومین روز پس از وقوع سیل در امامزاده داوود(ع)

بارش شدید باران که از اواخر شامگاه چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ در منطقه «کن» تهران آغاز شده بود، باعث بوجود آمدن حجم بالایی از سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود شد. با این وجود دستگاه‌های امدادرسانی مانند بسیج سازندگی، خدمات شهری شهرداری تهران، آتش نشانی و سازمان امداد و نجات هلال احمر به کمک رسانی و جست و جوی مفقودین حادثه شتافتند.

تصاویر/ سیل مرگبار در منطقه کن تهران

شب گذشته بارش شدید باران در تهران به ویژه منطقه غربی،‌ منجر به وقوع سیل در منطقه کن شدو باعث بوجود آمدن حجم بالایی از سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود شد. طبق آمارهای رسمی، این حادثه تاکنون چهار کشته و ۹ مصدوم برجای گذاشته است. با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌ها در ساعات بعد از ظهر، دستور تخلیه این منطقه صادر شده است.

تصاویر/ دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر نقلاب

در سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه ۱۳۵۸، ائمه‌ی جمعه‌ی سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

تصاویر/ روز لباس سنتی فلسطین

به مناسبت روز لباس سنتی فلسطین که همه ساله در ۲۵ جولای جشن گرفته می‌شود، جشن‌هایی با لباس‌های محلی در کرانه باختری و نوار غزه برگزار شد. در جشنواره‌ای که به مناسبت روز لباس سنتی فلسطین در غزه برگزار شد، کودکانی با لباس‌های سنتی قدیمی فلسطینی خود به روی صحنه رفتند. این جشنواره که برای زنده نگه داشتن فرهنگ و تاریخ فلسطین تلاش می‌کند با مشارکت بسیاری از سازمان‌های فعال در نوار غزه برگزار شد.
4 صفحه