|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۹
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ مسجد کوفه میزبان زائران اربعین

مسجد کوفه که یکی از مهمترین مساجد مسلمانان در جهان است و آرامگاه سه تن از اصحاب و بزرگان تشیع نظیر جناب مسلم بن عقیل،مختار ثقفی و هانی بن عروه علیهم السلام را در خو جای داده است، این روزها میزبان زائران اربعین از گوشه کنار دنیاست.

تصاویر/ آئین آغاز به کار گشت‌های ویژه پلیس

آئین آغاز به کار گشت‌های ویژه پلیس صبح روز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی و سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

تصاویر/ زائران کوچک امام حسین(ع)

مراسم پیاده روی عظیم اربعین حسینی جلوه های زیبایی از حضور مردم دارد مردمی عاشق که زائران کوچک امام مهربان را هم با خودشان به سرزمین عاشقی، آورده‌اند.به گزارش خبرنگار مهر، پیاده روی اربعین حسینی جلوه و شکوه خاصی دارد. مردم از همه جا زن و مرد و پیر و جوان، ایرانی و افغانستانی و سوری، مسلمان و مسیحی و قبطی و… خودشان را به سرزمین عاشقی رسانده‌اند تا در این بزرگترین گردهمایی مذهبی جهان شرکت کنند.اربعین اما مانند سال‌های قبل جلوه گاه حضور است. حضوری که حالا صحنه‌های زیبایی از زائران خرد سال و کوچک امام حسین (ع) را در قالب تصویرش، به تماشا می‌نشینیم.

تصاویر/ موکب مستقر در اربیل عراق

مسیر مرز تمرچین به سمت کربلا برای زائرین اربعین حسینی امسال برای اولین بار بصورت رسمی بازگشایی شد است اولین موکب بعد از مرز تمرچین موکب نمایشگاه بین المللی شهر اربیل عراق است که گنجایش ۴۰۰۰ زائر را دارد زائرین برای استراحت ، اسکان و استفاده از خدمات گوناگون می توانند از آن استفاده و در آن مستقر شوند این موکب با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق و اقلیم کردستان عراق برپاشده است.

تصاویر/ بازار تسبیح فروشان سقز

بازار تسبیح فروشان سقز روزانه پذیرای صدها نفر از نقاط مختلف کشور است. چندین دهه است که بازار تسبیح فروشان در سقز به آنچنان شهره‌ای رسیده که از نقاط مختلف کشور و حتی از کشورهای همسایه برای خرید و فروش تسبیح و بدلیجات خود به این شهر سفر می‌کنند.

تصاویر/ دهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری

دهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری از دقایقی قبل به ریاست آیت الله احمد جنتی و با حضور سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور، حسن روحانی، موحدی کرمانی، احمد خاتمی و دیگر اعضای این مجلس آغاز به کار کرد.

تصاویر/ حرکت کاروان "مشایه الحسین" اهواز به سمت کربلا

بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ کاروان "مشایه الحسین" اهواز به منظور زیارت حرم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در روز اربعین، حرکت خود را از منطقه ملاشیه این شهر به سمت کربلا آغاز کرد. اهالی مناطق حاشیه اهواز پس از طی کردن مسیر در شب اول مهمان اهالی کوی عین دو، در شب دوم مهمان اهالی شهر حمیدیه، در شب سوم مهمان اهالی شهر سوسنگرد و در شب چهارم در بستان اقامت می‌کنند و پس از آن راهی مرز و عزیمت به عراق می‌شوند.

تصاویر/ خطر ساختمان‌های ناایمن در قلب بازار اصفهان

بازارهای اصفهان که قدمتی بالایی دارند این روزها به علت فرسودگی و عدم رسیدگی در شرایط نا ایمن قرار گرفته‌اند.بررسی‌ها در خصوص ایمنی بازار اصفهان که عمر بیش از چهار قرن دارد، نشان می‌دهد که برای رفع مشکلات در این زمینه، دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و راه و شهرسازی نقش اساسی دارند و تنها در صورت تعامل و هماهنگی این دستگاه‌ها ایمنی بازار تأمین می‌شود.

تصاویر/ رونمایی از کاپ جام جهانی در تهران

مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی، پنجشنبه (۱۰ شهریور) در برج میلاد تهران برگزار شد. در این مراسم دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، احمدرضا عابدزاده پیشکسوت فوتبال، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و علیرضا زاکانی شهردار پایتخت حضور داشتند. در ادامۀ تور کاپ جام جهانی که تاکنون از کشورهای مختلف از جمله ژاپن و استرالیا عبور کرده، این جام در فاصله ۸۰ روز تا آغاز این رقابت‌ها به تهران و ایران رسید. ایران و دانمارک تنها کشورهای حاضر در جام جهانی هستند که برای اولین‌بار در خاک خود میزبان این جام خواهند بود.

تصاویر/ حال و هوای مرز مهران

مرز مهران در ۲ هفته مانده به اربعین حسینی، شاهد خیل عظیم زائران حسینی است.مرز مهران این روزها شاهد حضور پررنگ و پرشور زائران حسینی برای شرکت در مراسم اربعین است، در حالی هنوز ۲ هفته به اربعین باقی مانده ولی زائران خود را زودتر به پایانه مرزی مهران رسانده‌اند تا وارد کشور عراق شوند.

تصاویر/ دختران هوادار پرسپولیس در آزادی

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی تهران در حالی عصر چهارشنبه (۹ شهریور) برگزار شد که زنان هوادار سرخپوشان تهران، هرچند به تعداد محدود، اما بالاخره برای نخستین‌بار توانستند وارد ورزشگاه شوند و تیم محبوب خود را از نزدیک تشویق کنند.

تصاویر/ سیل در پاکستان

رسانه‌ها گزارش دادند که تعداد جان باختگان سیل‌های اخیر در پاکستان به ۱۰۶۱ نفر افزایش یافته است.

تصاویر/ پنجاه و نهمین طرح رعد

پنجاه و نهمین مرحله از طرح رعد پلیس صبح سه شنبه (۸ شهریور ۱۴۰۱) با حضور سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس تهران بزرگ در مرکز فرماندهی برگزار شد. در این طرح، ۱۴ متهم فراری، ۲۹۰ حکم به اجرا گذاشته و ۸۲۲ نفر از سارقان، زورگیران، اراذل و اوباش و سارقین مسلح دستگیر شدند.
2 صفحه