|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ بازسازی صحنه درگیری مسلحانه در میرداماد

سارقان مسلحی که در سال گذشته با مامورین کلانتری ۱۰۳ گاندی درگیر و منجر به مجروحیت آنان گردیده بودند، دستگیر شده و امروز سه شنبه ۳۰ فروردین بازسازی صحنه درگیری مسلحانه در محل با حضور سارقان و مامورین مذکور در خیابان میرداماد برگزار شد.

تصاویر/ مراسم روز ارتش در تهران

مراسم رژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ همزمان با سالروز گرامیداشت روز ارتش بتا حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در در تهران برگزار شد

تصاویر/ حمله به مسجد الاقصی

در پی حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به قدس شریف و نمازگزاران فلسطینی دست کم ۱۵۰ نمازگزار مجروح و ده‌ها فلسطینی دیگر دستگیر شدند. این در حالی ست که نیروهای رژیم صهیونیستی هنگام برپایی نماز، با گاز اشک آور به نمازگزاران فلسطینی حمله ور شده و آنها را مجروح و دستگیر کرده است.

تصاویر/ ماه رمضان در کشمیر

با فرارسیدن ماه رمضان، مردم کشمیر همه روزه در ایام مختلف این ماه مبارک با حضور گروه‌های سنی مختلف، مراسم ختم قرآن را پیش از افطار در مسجد و امام بارگاه برگزار می‌کنند. تعداد زیادی از مردم در این مراسم معنوی، حضور می‌یابند.

تصاویر/ دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۲۳ فروردین در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام همه مسائل کشور را قطعاً قابل حل خواندند و با تبیین ابعاد مختلف شعار سال، تأکید کردند: منظومه قدرت جمهوری اسلامی و دستاوردهای گوناگون آن در بخش‌های مختلف، ایران را به الگویی جذاب برای ملتها تبدیل کرده است و ناامید کردن مردم و القای حسّ بن‌بست، جفا به مردم و انقلاب است.

تصاویر/ آلودگی شدید تهران

آسمان تهران از روز گذشته به شدت غبارآلود شده و در وضعیت خطرناک قرار دارد. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: شاخص آلودگی هوای پایتخت در حال حاضر روی عدد ۴۱۶ قرار دارد که از لحاظ بهداشتی بسیار خطرناک است.شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول (سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

تصاویر/ وداع با پیکر شهید اصلانی در حرم ضوی

مراسم وداع با پیکر شهید حجت الاسلام محمد اصلانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد .در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی سخنرانی کرد.حجت الاسلام و المسلمین محمد اصلانی روز گذشته در حمله تروریستی به دست عناصر تکفیری در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی به شهادت رسید.

تصاویر/ استراحتگاه شیرین و فرهاد

بنای فرهنگی‌ و تاریخی طاق یا استراحتگاه شیرین و فرهاد یکی از آثار ارزشمند شهرستان ایوان در شمال استان ایلام است. در ۴۰ کیلومتری غرب شهر ایوان، در مسیر جاده آسفالته به سمت سومار، در منطقه‌ای زیبای کوهستانی کوشک، بنایی فرهنگی‌تاریخی به نام طاق شیرین و فرهاد وجود دارد که به دلیل ویژگی‌های منحصر به‌فرد طبیعی و تاریخی و نقطهٔ تلاقی ییلاق و قشلاق، تفرجگاه زمستانهٔ مردم آن دیار است. وجه‌تسمیه نام اثر به استناد نقل‌قول‌های سینه به سینه نزد مردم محل به این صورت ذکر شده که، در موقع گذر شیرین و فرهاد از این منطقه برای آسایش شیرین و برای استراحت شبانه، فرهاد مبادرت به ساخت بنای مذکور در کمتر از نصف روز می‌کند. این موضوع به شکل ضرب‌المثل نیز بین مردم رایج گشته که «فرهاد برای استراحت یک‌شب، طاق شیرین و فرهاد را درست کرد» که اشاره به کار پُر کردن است. مردم محل این بنا را با نام طاق شیرین و فرهاد می‌شناسند. نوع طاق بنا از طاق گهواره‌ای است. این طاق‌ها خصوصیت بارز دورهٔ ساسانی است. مصالح ساخت این بنای تاریخی، سنگ‌های حجیم تراش‌خورده به صورت خشکه چین و بدون ملاط بوده که به صورت منظم روی هم قرار داده‌اند.

تصاویر/ اسکار سال ۲۰۲۲ و یک اتفاق شوکه کننده

با اینکه اسمیت در ابتدا به این شوخی خندید، اما به نظر می‌آید جیدن که به دلیل یک بیماری مجبور به زدن موهایش شده چندان از این شوخی لذت نبرد. لحظاتی بعد اسمیت روی صحنه آمد و سیلی محکمی به صورت کریس راک زد و بعد از نشستن با فریاد گفت: «اسم زن من را به زبان کثیفت نیاور»

تصاویر/ دیدار امیرعبداللهیان و انریکه مورا

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین که به تهران سفر کرده است، ظهر (یکشنبه، ۷ فروردین) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

تصاویر/ مراسم یادبود آیت الله ری شهری

مراسم یادبود آیت الله محمدی ری شهری وزیر پیشین اطلاعات و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) عصر دیروز ۴ فروردین ۱۴۰۱ با حضور آیت الله رئیسی ریاست جمهور، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی دیگر از مسئولین لشکری و کشوری و احاد مختلف مردم در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

تصاویر/ پیام نوروزی رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و ایام ولادت خورشید فروزان عالم وجود، حضرت بقیةالله الاعظم(عج) به ملت بزرگ ایران سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.
3 صفحه