|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ هورامان جهانی شد

هورامان یا اورامان نام منطقه‌ای تاریخی بابافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که بخشهایی ازشهرستانهای سروآباد،سنندج وکامیاران استان کردستان شهرستانهای پاوه،جوانرود،نودشه و نوسود استان کرمانشاه را شامل میشود.هورامان روز سه‌شنبه در چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر فوجوی چین بررسی شد و به ثبت جهانی رسید.

تصاویر/ واکسیناسیون تاکسی‌رانان تهران

واکسیناسیون تاکسی‌رانان از روز دوشنبه، ۴ مرداد آغاز شده است. تاکسی‌رانان تهران هم با حضور در بوستان ولایت می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند. مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی گفته است در فاز اول ۲۰ هزار راننده تاکسی واکسینه می‌شوند.

تصاویر/ المپیک ۲۰۲۰؛ چهارمین روز مسابقات ورزشکاران ایرانی

در چهارمین روز المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ثریا آقایی، بانوی بدمینتون باز ایران در نخستین مسابقه خود به پیروزی رسید، در بوکس مردان، شاهین موسوی در رویارویی با رقیب ژاپنی خود نتیجه را ۵ بر صفر واگذار کرد. متین بالسینی ملی‌پوش ایران در شنای ۲۰۰ متر پروانه علیرغم رکورد شکنی حذف شد.

تصاویر/ سلفی با زاینده رود

آب زاینده رود ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ از سد نکوآباد رهاسازی شد و بعد از گذر از شهرستان‌های استان به شهر اصفهان رسید.رها سازی این آب به مدت ۰ ۱ روز و برای کار کشاورزی انجام شد و حالا زاینده رود مجدد رو به خشکی می‌رود و لحظات پایانی خود را سپری می‌کند. مردم آخرین سلفی‌های خود را از این لحظه‌ها به ثبت می‌رسانند.

تصاویر/ سیل مرگبار در چین

بارش باران در چین موجب جاری شدن سیل در استان هنان شد که در پی آن ۳۳ نفر جان خود را از دست دادند و خسارت فراوانی به زمین‌های زراعی در این کشور وارد شد.در ساعات گذشته ده‌ها هزار نفر منازل خود را در این منطقه سیل زده تخلیه کرده‌اند. رسانه‌ها از افزایش احتمالی تعداد قربانیان این حادثه سخن می‌گویند.

تصاویر/ آیین تعویض پرده کعبه

پرده کعبه یکی از مهمترین نمادها و مظاهر احترام و تکریم بیت الله الحرام است و تاریخ مسلمانان با پوشش کعبه و ساخت آن توسط بزرگترین هنرمندان جهان اسلام پیوند خورده است.پرده کعبه هر سال در موسم حج تمتع و صبح روز عرفه در نهم ذی الحجه با حضور مقام های ارشد سعودی تعویض و پوشش جدید جایگزین آن می شود.

تصاویر/ خسارات سیل در روستای داهوییه زرند کرمان

در پی بارندگی های شدید، طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در شهرستان های بافت، بردسیر، رابر، راور، سیرجان، زرند، راین و ماهان، خساراتی به اماکن مختلف و منازل مسکونی وارد شده است. این گزارش از خسارات سیل در روستای داهوییه زرند کرمان تهیه شده است.

تصاویر/ افزایش شمار قربانیان سیل در آلمان و بلژیک

با افزایش شمار کشته‌های سیل ویرانگر اروپا به ۱۲۰ نفر، امدادگران اورژانس در غرب آلمان و بلژیک برای نجات صدها نفری که در معرض خطر هستند شتافتند. مقامات آلمان می‌گوید این سیل تاکنون ۱۳۰۰ مفقود برجا گذاشته است و بلژیک نیز یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

تصاویر/ رژه قهرمانی بازیکنان ایتالیا در خیابان‌های رم

بازیکنان تیم ملی ایتالیا پس از قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ جام را به رُم آوردند. شاگردان مانچینی پس از ملاقات با سرجیو ماتارلا رئیس‌جمهور ایتالیا، در سطح شهر رژه قهرمانی رفتند. تیم ملی فوتبال ایتالیا با پیروزی برابر انگلیس در مبلی جام قهرمانی اروپا را برای اولین بار از سال ۱۹۶۸ به خانه آورد.

تصاویر/ عمیق‌ترین استخر غواصی جهان

عمیق‌ترین استخر غواصی جهان با ۶۰ متر عمق و گنجایش ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین در دبی افتتاح شد. ؛ استخری که یک تجربه ماجراجویانه آبی جدید را در اختیار افراد قرار می‌دهد. علاقه‌مندان به غواصی اسکوبا و شیرجه آزاد در هر سطحی می‌توانند برای آموزش یا تمرین به این استخر جدید بروند.

تصاویر/ بحران اکسیژن مایع در اندونزی

دولت اندونزی با افزایش انواع جدید ویروس کرونا با بحران اکسیژن مایع در برخی از شهرها مواجه شده به تولیدکنندگان دستور داده است نیازهای پزشکی را در اولویت قرار دهند.

تصاویر/ جشن خداحافظی برای "باران" شامپانزه ارم

بچه شامپانزه چهار ساله‌ای که در باغ وحش ارم متولد شده است، به کنیا زادگاه اصلی اش باز می‌گردد. باران بچه شامپانزه چهار ساله‌ای است، اما به دلیل اینکه در ابتدای تولد مادرش او را نمی‌پذیرفت حدود دو سال به صورت دستی زندگی کرد و بعد از فوت مادرش که سال گذشته در باغ وحش ارم اتفاق افتاد و از آنجایی که این شامپانزه توانایی زندگی با گله را ندارد، بعد از مکاتباتی با کنیا این بچه شامپانزه امشب ساعت ۲۳ به مقصد دوحه قطر ارسال می‌شود و پس از دو ساعت استراحت در دوحه به زادگاه اصلی اش که یتیم خانه‌ای در کنیاست منتقل می‌شود. یکی از شرایط بسیار مهم این یتیم خانه آن است که مراحل یادگیری و آموزش برای باران در بین هم سن و سال‌های خودش وجود دارد.
3 صفحه