|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ ویرانه های جنگ قره باغ

سه هفته از دور جدید درگیری‌ها در «قره باغ» می‌گذرد و طرفین مدعی وارد کردن خسارات و تلفات سنگین به طرف مقابل هستند.جامعه بین المللی از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواسته به روند مذاکره برای حل بحران قره باغ بازگردند.در عین حال ترکیه حمایت تمام عیار خود را از جمهوری آذربایجان اعلام کرده است.قره باغ با جمعیت غالب ارمنی، در سال ۱۹۹۱ استقلال خود را از جمهوری آذربایجان و الحاق خود به ارمنستان را اعلام کرد.این تصمیم منجر به آغاز منازعه ۳۲ ساله‌ای شد که همچنان ادامه دارد.

تصاویر/ انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در بحبوحه کرونا

انتخابات سراسری در کشور بولیوی برای تعیین رئیس جمهور و اعضای کنگره در این کشور انجام شد.این رأی‌گیری یک سال پس از انتخابات جنجالی سال گذشته صورت می‌گیرد که به کودتای راست‌گرایان و استعفا و تبعید «اوو مورالس» تنها رئیس‌جمهور بومی این کشور منجر شد.

تصاویر/ بازگشت هزاران معترض تایلندی به خیابان‌ها

هزاران نفر از معترضان تایلندی بدون توجه به ممنوعیت تجمعات برای سومین روز متوالی در بانکوک پایتخت این کشور تظاهرات کردند.معترضان می‌گویند که انتخابات سال گذشته با تقلب همراه بوده، اما نخست وزیر از استعفا خودداری کرده است. آنان همچنین خواهان لغو قانون اهانت به خانواده سلطنتی این کشور هستند.

تصاویر/ کنترل محدودیت عبور و مرور خودروها در ورودی‌های کرج

پیرو دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شامگاه چهارشنبه ۲۳ مهر ماه مبادی ورودی و خروجی ۵ کلانشهر تهران، مشهد، کرج، ارومیه و اصفهان توسط نیروهای مربوطه جهت جلوگیری از سفرهای غیر ضروری تحت کنترل است. کلانشهر کرج جزو ۴۵ شهر کشور است که در شیوع کرونا وضعیت به مراتب بدتری دارد و بروز بیماری در آنها بیشترین میزان را دارد. کرج شاهراه ارتباطی ۱۴ استان کشور و یکی از عوامل شیوع کرونا در این استان، این حجم از تردد است. دراجرای این طرح تردد خودروها با پلاک تهران و کرج بین این دو کلانشهر بلامانع است ولی از ورود و خروج خودروهای متعلق به سایر استان‌ها جلوگیری می‌شود.

تصاویر/ مراسم خاکسپاری اکبر عالمی

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم «اکبر عالمی» روز چهارشنبه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.«اکبر عالمی» متولد تیرماه ۱۳۲۴ در اهواز استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان ایرانی بود که غالب کارهای وی در ژانر مستند عرضه شده‌اند. وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و دارای مدرک دکترای سینما از انگلستان است. «اکبر عالمی» مجری، منتقد سینما و مستندساز بامداد سه شنبه ۲۲ مهر در سن هفتادوپنج سالگی و به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا درگذشت.

تصاویر/ بزرگترین رژه نظامی در کره شمالی با حضور اون

برگزاری مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب کارگران حاکم بر کره شمالی و بزرگترین رژه نظامی این کشور با حضور کیم جونگ اون برگزار شد.کره شمالی موشک بالستیک قاره پیمای جدید خود را به عنوان بخشی از این رژه بزرگ نظامی، به نمایش درآورد.

تصاویر/ اهواز در روزهای قرمز کرونایی

با گسترش بیشتر شیوع کرونا در استان خوزستان و افزایش تعداد موارد فوتی‌ و بستری‌ مبتلا به این ویروس، ستاد مدیریت کرونا در استان خوزستان بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تاریخ ۹ مهرماه، دستور تعطیلی پارک‌ها، موسسات آموزشی و باشگاه‌ها را در استان ابلاغ کرد.

تصاویر/ انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان

کمیسیون مرکزی انتخابات و همه‌پرسی تاجیکستان اعلام کرده که تا ساعت 12 ظهر امروز به وقت محلی دو میلیون و 295 هزار و 459 نفر رأی‌دهنده در این کشور آرای خود را به صندوق ها ریخته‌اند که بیش از 46 درصد از تعداد کلی واجدین شرایط رأی را تشکیل می‌دهد.

تصاویر/ جابجایی رکورد کشیدن تریلی با دندان

مصطفی محکم ورزشکار فارسی، ظهر امروز جمعه رکورد کشیدن دو تریلی متصل به هم را با حضور مشاوران ثبت رکورد جهانی گینس در محل پارکینگ مجموعه میراث جهانی تخت جمشید در مرودشت استان فارس شکست.این ورزشکار با جابجایی ۳۰ متری تریلی با فک و دندان، ۱۰۹۷ کیلوگرم، رکورد جهان را که پیش از این در اختیار یک قهرمان روس تبار به وزن ۱۳۴۳۷ کیلوگرم افزایش داد.

تصاویر/ تشییع و خاکسپاری نصرت‌الله وحدت

تصاویر آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم نصرالله وحدت در بهشت زهرا را نشان می دهد. مرحوم وحدت یکی از پایه‌گذاران تئاتر اصفهان بود و از ۱۸ سالگی در تئاتر حرفه‌ای حاضر شد، او با لهجه اصفهانی و شیرینی بیانش باعث شور و نشاط در دل مردم می شد و مردم را می خنداند.

تصاویر/مراسم اقامه نماز بر پیکر استاد شجریان

مراسم تطهیر و اقامه نماز بر پیکر استاد محمدرضا شجریان، در بهشت زهرا تهران (س) انجام شد تا طبق برنامه ریزی انجام شده، پیکر این هنرمند از آنجا به فرودگاه مهرآباد و سپس جهت خاکسپاری در شهر توس، به مشهد منتقل شود.
3 صفحه