|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ خسارات شدید طوفان اتا

طوفان اتا که به گفته کارشناسان بزرگترین طوفان ۱۰ سال گذشته بوده است، آمریکای مرکزی را درنوردید و خسارات بالایی برجای گذاشت.رئیس جمهور گواتمالا با اعلام کشته و مفقود شدن دستکم ۱۵۰ نفر براثر طوفان اتا در این کشور، کمک رسانی به طوفان زده‌ها را خواستار شد.

تصاویر/ کشتار میلیون‌ها راسو در دانمارک

دولت دانمارک میلیون‌ها راسو را در این کشور به دلیل انتقال ویروس کرونا از بین می‌برد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که دانمارک اعلام کرد ۱۲ نفر به دلیل ارتباط با راسوها به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و شیوع ویروس کرونا از طریق این حیوان می‌تواند کارایی واکسن را کاهش دهد.ویروس کرونا جدید در راسو جهش یافته و این ویروس جهش یافته به انسان نیز سرایت کرده است.

تصاویر/ ملاقات اینترنتی زندانیان زن با خانواده

زندانی در مکزیک امکان تماس اینترنتی زندانیان زن با خانواده و بستگانشان را فراهم کرده است.زندانیان زن در مکزیک از طریق اینترنت با خانواده و بستگان خود ارتباط برقرار می کنند. مکزیک به دلیل شیوع ویروس کرونا ملاقات با زندانیان را ممنوع اعلام کرده است و زندانیان نیز بیش از هفت ماه است که با هیچ یک از خانواده و اقوام خود ملاقات نداشته اند.زندان سانتا مونیکا در مکزیک که حدود 50 زندانی زن دارد ارتباط زندانیان با خانواده های خود را از طریق تماس اینترنتی فراهم کرده است.تاکنون بیش از 891 هزار شهروند مکزیکی به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود 89 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

تصاویر/ التهاب انتخابات در آمریکا

انتخابات آمریکا به ساعات پایانی خود نزدیک می شود و با توجه به آشوب های چند روز اخیر حامیان ترامپ و بایدن ، کارشناسان احتمال می دهند اگر نماینده ای رای نیاورد طرفدارانش آشوب به پا کنند .

تصاویر/ حمله تروریستی به دانشگاه کابل

گروهک تکفیری- صهیونیستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که مسؤلیت حمله به دانشگاه کابل را برعهده می‌گیرد.در این حمله دست کم ۳۵ نفر کشته شده و ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

تصاویر/ پوشاندن ویترین مغازه‌ها در آمریکا

طی چند روز گذشته، تعداد زیادی از مغازه داران در آمریکا از ترس اعتراضاتی که بعد از انتخابات اتفاق خواهد افتاد، تخته‌های چوبی بر ویترین‌های فروشگاه‌های خود برای محافظت آن نصب کرده‌اند.

تصاویر/ سالن تطهیر بهشت زهرا در روزهای کرونایی

بیش از ۲۵۰ روز است که شیوع کرونا ویروس در کشور جان‌های عزیزی را روانه خانه ابدی کرده و گویی هنوز ما مردم عزم خود را برای فرستادن این ویروس منحوس به خانه ابدی جزم نکرده‌ایم؛ در این میان بعد از مدافعان سلامت، مدافعان خدمت در بهشت زهرا(س) مجاهدانه در خط مقدم خدمت رسانی به شهروندان قرار گرفته‌اند، در جریان تغسیل متوفیان مبتلا به بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تطهیر در دستور کار است و تطهیر کنندگان بدون وقفه مشغول خدمت به شهروندان هستند.

تصاویر/ خسارت زلزله مهیب ۶.۶ ریشتری در ترکیه

زلزله‌ای شدید به بزرگی ۶.۶ ریشتر سواحل غربی ترکیه و جزایر ساموس در یونان را لرزاند، این زلزله که کانون آن در ۱۷ کیلومتری ازمیر بود، در استانبول، پایتخت ترکیه و آتن، پایتخت یونان هم احساس شده است.شمار قربانیان زلزله «ازمیر» در آخرین آمار به ۲۴ نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز به حدود ۸۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

تصاویر/ وادی السلام سمنان در روزهای کرونایی

با گذشت تقریباً ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا و شدت آن از آغاز فصل پاییز، روزانه هزاران نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و روزانه چند صد نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون قریب به ۵ هزار نفر در استان سمنان به ویروس کرونا مبتلا شدند و تا کنون چند صد نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و روزانه در وادی السلام‌ها و آرامستان‌های‌ استان توسط پرسنل و کارکنان آرامستان‌ها دفن می شوند.

تصاویر/ تحصیل در جوار صخره‌ها

حق تحصیل و آموزش بخش مهمی از منشور جهانی حقوق کودکان است چرا که آگاهی، مهارت و رشد ذهنی و اجتماعی را برای فرد به همراه دارد. بازماندگی از تحصیل علاوه بر اینکه کودک را از قابلیت‌های زندگی آینده‌اش محروم می‌کند، در بلند مدت باعث افزایش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود. اصطلاح بازماندگی از تحصیل برای گروه سنی بین ۶ تا ۱۷ سال به کار می‌رود که یا هرگز به مدرسه نرفته‌اند یا پس از گذر چند سال با ناملایمات و شرایط زندگی مجبور به ترک تحصیل شده‌اند. در مناطق کوهستانی و عشایری شمال استان خوزستان (شهرستان‌های اندیکا و لالی)، ترک تحصیل به دلایل کمبود مدرسه و پراکندگی روستاها، راه‌های سخت کوهستانی، کوچ عشایر، ازدواج در سنین پایین و ... صورت می‌گیرد. پویش مردمی «بریم مدرسه» نزدیک به سه سال است که با کمک خیرین برای افزایش آگاهی در مناطق محروم تلاش می کند. هدف این گروه جلوگیری از ترک تحصیل کودکان در مناطق محروم است. خیرین «بریم مدرسه» با هدف تشویق کودکان به تحصیل کیف، لوازم التحریر، کفش، لباس، ماسک و بسته های بهداشتی برای رعایت پروتکل های بهداشتی توزیع می کنند. روستای "للر" از توابع بخش چلو شهرستان اندیکا در استان خوزستان قرار دارد. خیرین «بریم مدرسه» با هدف تشویق کودکان به تحصیل، اقدام به شناسایی مناطق محروم بخش های خوزستان کرده و بسته های تحصیلی و بهداشتی بین دانش آموزان توزیع می کنند.

تصاویر/ تشییع «محمود فلاح» تهیه کننده مختارنامه

مراسم تشییع «محمود فلاح» تهیه کننده مجموعه تلویزیونی مختارنامه صبح شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ در میان جمع محدودی از خانواده و همکاران وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد و بنا به گفته دختر این مرحوم بعد از فروکش کردن شیوع کرونا مراسمی برای مرحوم فلاح با حضور دوست دارانش برگزار می شود. محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو و حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما از مدیران حاضر در این مراسم بودند.

تصاویر/ رزمایش ارتش در مناطق مرزی شمال غرب

رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی پیرانشهر ۹ به صورت تک شبانه و روزانه با هدف نمایش اقتدار و آمادگی رزمی و ارتقای تحرک در مناطق مرزی شمال غرب کشور برگزار شد.

تصاویر/ اعزام مشمولان خدمت سربازی

شاید برای بیشتر پسرها زمانی که وارد دوره نوجوانی می‌شوند خدمت سربازی رفتن دغدغه بزرگی باشد. مسیری که علاوه بر سختی‌ها، زمانی که تمام می‌شود به دوران پر از خاطره تبدیل خواهد شد. روز اعزام به خدمت برای بیشتر خانواده‌ها روز سختی است زیرا مادران چشم انتظار و پدران نگران تحمل دوری عزیزشان هستند.مشمولان با حضور در مراکز اعزام از اطلاعات و تجهیزات اولیه آموزشی برخوردار و به محل آموزش و تاکتیک‌های نظامی اعزام می‌شوند تا به مدت دو سال به خدمت مقدس سربازی ادامه بدهند.

تصاویر/ دو بانوی ایرانی در کار تعمیر لوازم خانگی

شیما قاسمی دختر جوانی است که علاقه به کارهای سخت او را به سمت تعمیر لوازم خانگی برد. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی برق الکترونیک است که با وجود فعالیت پدر در این حوزه،ترجیح داد سالها در ساختمان آلمینیوم به فراگیری کارهای فنی بپردازد.

تصاویر/ حضور مردم بر مزار استاد شجریان

استاد محمدرضا شجریان، ۱۷ مهرماه دار فانی را وداع گفت و پیکر او در توس و در جوار آرامگاه فردوسی و مهدی اخوان ثالث آرام گرفت، با گذشت حدود ۲ هفته از درگذشت این استاد موسیقی و آواز، مردم از سراسر ایران در مزارش حاضر و یاد او را زنده نگه می‌دارند.
2 صفحه