|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ بدون ماسک در مقابل کرونا

این روزها کرونا در خوزستان می تازد؛ مدتی است که بنا بر اعلام وزارت بهداشت خوزستان در وضعیت قرمز است. اوایل شیوع این ویروس، کسی کرونا را جدی نمی گرفت و خیلی ها می گفتند اصلا کرونایی در کار نیست اما حالا در هر فامیل و خانواده یکی کرونایی شده یا هر روز در هر محله خبر ابتلای یکی از اهالی می پیچد؛ با این وجود هنوز برخی ماسک نمی زنند. چهار ماه از آمدن کرونا به خوزستان می گذرد؛ شاید برای برخی کرونا عادی شده و دیگر برایشان فرقی نمی کند کرونا بگیرند یا نه اما بعضی ها هم هنوز ترس و استرس کرونا را دارند اما مجبورند به خیابان بیایند. با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و اعلام وضعیت قرمز در خوزستان، مسئولان چندین بار اقدام به اعمال محدودیت و تعطیلی کردند تا شاید مردم را مجبور به خانه نشینی کنند. در آن زمان به نظر می آمد تعطیلی ها راه گشا خواهد بود اما علیرغم اعلام تعطیلی، در آستانه عید فطر بسیاری از اصناف و مجتمع های تجاری باز بودند و فروش بدی هم نداشتند. طبق گفته مسئولان بهداشتی خوزستان همین مساله موجب افزایش موراد ابتلا در روزهای اخیر شده است و شاید تا دو سه هفته دیگر این روند ادامه داشته باشد.

تصاویر/ سرنگونی نماد برده‌داری در بریستول انگلیس

تظاهرکنندگان انگلیسی معترض به تبعیض نژادی در شهر بریستول مجسمه ادوارد کلستون، از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا و تاجر برده در قرن ۱۷ را سرنگون کردند.این مجسمه متعلق به ادوارد کلستون از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا بود که در قرن هفدهم حدود ۸۰ هزار مرد، زن و کودک را از آفریقا به قاره آمریکا آورده بود.

تصاویر/ بازگشت پزشک ایرانی آزاد شده از امریکا

مجید طاهری که از ۱۶ ماه قبل به اتهام واهی نقض تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران در آمریکا زندانی بود، چند روز پیش با «مایکل وایت» آمریکایی که در ایران زندانی بود، مبادله شد. این پزشک ایرانی بامداد دوشنبه ۱۹ خرداد وارد کشورمان شد و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال حسین جابری انصاری، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه قرار گرفت.

تصاویر/ دیوارنگاره هایی از جورج فلوید در جهان

قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها را در سراسر آمریکا به همراه داشته است.در اینجا دیوارنگاره‌هایی که در کشورهای مختلف جهان به یاد جورج فلوید، سیاه پوستی که توسط پلیس آمریکا کشته شد را مشاهده می‌کنید.

تصاویر/ سوگواری بر گرد تابوت زرین جورج فلوید

آل شارپتون، روحانی مسیحی و کنشگر سیاهپوست در این مراسم اعلام کرد: ماجرای جورج فلوید، ماجرای مردم سیاه است. چراکه از 401 سال پیش تا کنون، اگر نتوانستیم آنچیزی باشیم که می‌خواستیم و رویایش را داشتیم، برای آن بوده که زانویتان را بر گردن ما گذاشتید.

تصاویر/ آزادی زندانیان طالبان

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان به خبرنگاران گفت که دولت انتظار دارد با آزادی این زندانیان، روند گفت‌وگوهای صلح سرعت یابد.

تصاویر/ حضور رئیس جمهور برزیل با اسب در تظاهرات

برزیل به یکی از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان تبدیل شده است و هم اکنون این کشور پس از آمریکا در رتبه دوم از نظر بیشترین تعداد مبتلایان در جهان قرار دارد. با این وجود، بولسونارو اصرار دارد این ویروس خطرناک نیست و بارها بدون رعایت توصیه های بهداشتی در میان هواداران خود حاضر شده است.

تصاویر/ حمله با کامیون به جمعیت معترضان آمریکایی

یک راننده با کامیون خود به میان جمعیت تظاهرکننده در شهر مینیاپولیس رفت و عده‌ای را زخمی کرد.تظاهر کننده ها در اعتراض به قتل جرج فلوید به دست پلیس آمریکا جمع شده بودند که کامیونی به داخل جمعیت وارد شد. هنوز معلوم نیست این فرد چرا خودروی خود را به میان جمعیت برده است.

تصاویر/خائیز در آتش

منطقه حفاظت‌شده «خائیز» از روز پنجشنبه - هشتم خرداد - دچار آتش‌سوزی گسترده شده است. آتش‌سوزی جنگل‌ها این روزها استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را درگیر کرده است و در روزهای اخیر هم منطقه وشگان بوشهر را در بر گرفته بود. این تصاویر مربوط به آتش‌سوزی در حوالی بهبهان بوده و شامگاه شنبه و صبح یکشنبه (١٠ و ۱۱ خرداد ٩٩) تهیه شده است.

تصاویر/ مراسم هفتم رومینا بر سر مزارش

گورستان بهشت فاطمیه در روستای سفید سنگان، جایی میان تالش و آستارا جمعه نهم خرداد ۱۳۹۹ به عزای هفتم رومینا اشرفی نشست. دختری که پدرش به خاطر آنچه که غیرت و مسائل ناموسی می‌نامید، سر دخترش را با داس برید. زن و مرد روستا به گورستان آمده بودند و همراه مادر رومینا مویه می‌کردند. خانواده‌ ای که حالا قصاص پدر را می‌خواستند.

تصاویر/ آمريکا در آتش خشم قتل فلويد

در حالی‌که مقام‌های ایالتی مینه‌سوتا گمان می‌کردند با دستگیری افسر پلیس قاتل جرج فلوید، مرد سیاهپوست آمریکایی، ناآرامی‌ها فروکش می‌کند اما گزارش‌ها نشان می‌دهد اعتراض و درگیری مردم با پلیس همچنان ادامه دارد. موج ناآرامی کنونی در آمریکا که از مینه‌سوتا آغاز و به دیگر ایالت‌های آمریکا سرایت کرده اکنون به مقابل کاخ سفید رسیده است.

تصاویر/ جولان کروناویروس در برزیل

شمار مبتلایان به کرونا در برزیل نیز همچنان بالا است تا جایی که در یک روز اخیر ۱۶ هزار و ۳۲۴ مبتلای دیگر شناسایی شدند تا شمار کلی مبتلایان در این کشور به ۳۹۱ هزار و ۲۲۲ نفر افزایش پیدا کند تا بعد از آمریکا بیشترین شمار مبتلایان را در جهان داشته باشد.

تصاویر/ بازگشایی حوزه علمیه قم

پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز پرتردد در کشور، با بهتر شدن وضعیت و با تصمیم ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، کلاس های درس حوزه های علمیه قم در مدرسه مبارکه فیضیه، چهارشنبه ۷ خرداد مجددا بازگشایی شد.

تصاویر/ افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

اولین جلسه رسمی مجلس یازدهم، چهارشنبه ۷ خرداد، با استقرار هیات رئیسه سنی آغاز شد. پس از استقرار حجت الاسلام تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم و روح الله نجابت و محسن فتحی به عنوان دبیران هیات رئیسه سنی مجلس یازدهم، زنگ رسمی اولین جلسه مجلس یازدهم به صدا درآمد. حجت الاسلام تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم تعداد حاضران اولین جلسه رسمی مجلس را ۲۶۸ نفر اعلام کرد.

تصاویر/ ورود نفتکش های ایرانی به ونزوئلا

داده‌های وبگاه رهیابی دریایی «رفینیتیو ایکون» نشان می‌دهد که سومین نفتکش ایران با نام «پتونیا» با عبور از دریای کارائیب به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسیده است.طی دو روز گذشته نیز اولین و دومین نفتکش‌های ایرانی با وجود تهدیدات مکرر آمریکا اما موفق شده بودند در بنادر ونزوئلا پهلوگیری کنند.ورود نفتکش‌های سوخت ایران به ونزوئلا در شرایطی است که پیش‌تر آمریکا در رویکردی خصمانه مدعی جلوگیری از ورود نفتکش‌های ایرانی شده بود.
3 صفحه