|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ تخت‌های کارتنی برای مبتلایان به کرونا

وزارت بهداشت هند گفته شمار بیماران و جان باختگان بر اثر کرونا در این کشور در حال افزایش است. متخصصان بهداشتی معتقدند برآورد تعداد مبتلایان و آمارهای انتشار و مرگ و میر کرونا در هندوستان به دلیل ناکافی بودن مراکز مراقبت های بهداشتی ، کمبود کارکنان آموزش دیده و عدم دستیابی به آزمایش ویروس دقیق و معتبر نیست.

تصاویر/ کهکشان راه شیری از نمای زمین

ستاره شناسان تصاویر جدید منحصر به فردی از کهکشان راه شیری منتشر کردند، به گفته دانشمندان تصاویر جدید تمام ستاره‌ها و سیاره‌های کهکشان راه شیری را نشان می‌دهند.این تصاویر نشان می‌دهد بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد، شکل گیری ستاره‌های کهکشان راه شیری پدیده‌ای مداوم و دنباله دار نبوده و خوشه‌های مختلف ستاره‌ها در این کهکشان با فراز و نشیب‌های فراوان و با توقف‌ها و آغازهای مکرر شکل گرفته‌اند.

تصاویر/ جشن خیابانی هواداران لیورپول

شکست ۲ بر یک سیتی قهرمانی لیورپول را قطعی کرد. یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول از هواداران خواسته بود برای جشن قهرمانی شرایط کنونی (بحران کرونا) را در نظر بگیرند و احتیاط کنند. سرمربی آلمانی مانند اغلب هواداران در خانه اش جشن گرفت.

تصاویر/ اقامه نماز جمعه قم پس از ۴ ماه تعطیلی

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی مراکز تجمع در سراسر کشور، مصلی قدس قم محل برگزاری نماز جمعه امروز ششم تیرماه پس از ۴ ماه تعطیلی به روی مردم نمازگذار باز شد و نماز جمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اقامه شد.

تصاویر/ دختران کوره‌های آجرپزی

شهر شال از توابع شهرستان بوئین زهرا در قزوین، جزو معدود مناطقی است که از گذشته دارای کارگاه های تولید، پخش و عرضه آجر بوده و هم اکنون نیز روند تولید آجرهای مرغوب همچنان با انگیزه توسط کوره‌ داران ادامه دارد؛ بناهای امروزی که ساخته می‌شوند از برکت تلاش و اراده کوره‌دارانی است که روز و شب در گرماهای طاقت‌فرساتلاش می‌کنند. کارگران کوره های آجر پزی مردمانی سخت کوش هستند که در میان خاک و آتش، مصالح ساخت و ساز بناها و برج های عظیم در کلان شهرها را تولید می کنند. در این میان کودکانشان نیز همپای دیگر اعضای خانواده مشغول می شوند. آنها در فضای سخت و زیان آور کارگاه های آجرپزی، رویاهای خود را در میان خشت های جستجو می کنند. شریفه دختر ۱۱ ساله افغان به همراه ۱۰ خواهر و برادر خود در این کوره مشغول به فعالیت‌اند، پروانه، شکرانه، خدیجه، سحر، سید عباس و امیرعباس کودکان ۲ تا ۸ ساله‌ای هستند که در این کوره مشغول به کار هستند، در حالیکه دختران همسن آنها با عروسک ها و لباس های صورتی از دختر بودنشان لذت می برند، آن ها از اینکه دختر به دنیا آمدند ناراحت هستند و فکر می کنند اگر پسر بودند می توانستند زندگی بهتری داشته باشند، چرا که مادر و پدرشان معتقد هستند که دختران جز کار کردن و ازدواج حق دیگری در زندگی ندارند.

تصاویر/ مبارزه جهانی با کرونا

کشورهای جهان سیاست‌های متفاوتی را جهت مقابله با ویروس کرونا اتخاذ کردند اما هیچکدام باعث نشده از شیوع ویروس در امان بمانند. با این همه، سرعت شیوع در کشورها، با توجه به نوع برخوردشان با بیماری تفاوت دارد.در سراسر دنیا بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به خط مقدم مبارزه با کووید -۱۹ تبدیل شده‌اند، اما موفقیت در این مبارزه عمدتاً به کارآمدی نظام درمانی و فرهنگ عمومی هر کشور بستگی دارد.

تصاویر/ آخرین خورشید گرفتگی قرن ۱۴

خورشید گرفتگی پدیده‌ای است که ماه بین زمین و خورشید قرار می‌گیرد و مانع رسیدن نور خورشید به نواحی خاصی از کره‌ی زمین می‌شود. کسوف صبح امروز شنبه (۱ تیر)، حوالی ساعت ۱۰ تا ۱۰:۲۰ در اغلب نقاط کشور به اوج خود می‎رسد و از ساعت ۱۱:۳۰ به بعد به تدریج پایان می‎یابد. بیشترین مقدار گرفت خورشید در ایران در منطقه چابهار (جنوب شرقی کشور) با ۹۵ درصد گرفتگی خواهد بود. این خورشید گرفتگی آخرین کسوف قرن ۱۴ شمسی در ایران می‌باشد.

تصاویر/ شلیک نسل جدید موشک‌های کروز دریایی

نیروی دریایی ارتش در تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» صبح امروز موشک‌های کروز دریایی برد کوتاه و برد بلند تولید وزارت دفاع را در محدوده شمال اقیانوس هند و دریای عمان با موفقیت شلیک کرد.

تصاویر/ مراسم خاکسپاری محمد علی کشاورز

مراسم خاکسپاری محمد علی کشاورز،پیشکسوت سینما وتئاتر سه شنبه ۲۷ خرداد ماه با حضو جمعی از هنرمندان، سید عباس صالحی وزیر ارشاد و مردم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

تصاویری از زنده‌یاد محمدعلی کشاورز

محمدعلی کشاورز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سن ۹۰سالگی درگذشت. محمدعلی کشاورز از بازیگران ماندگار و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.

تصاویر/ بازگشایی حمام‌های سنتی در ترکیه

همزمان با کاهش محدودیت های اعمال شده در ترکیه حمام های سنتی این کشور نیز کار خود را آغاز کردند. افرادی که به این حمام ها مراجعه می کنند باید ماسک زده و پیش از ورود تست تب سنجی از آنان گرفته می شود.

تصاویر/ سیاتل سقوط کرد؟

رسانه‌های دست راستی آمریکا می‌گویند معترضان بخش‌هایی از شهر سیاتل را به تصرف خود در آورده‌اند اما مقامات محلی روایت دیگری را بیان کرده‌اند، این رسانه‌ها مدعی شده‌اند شبه نظامیان وابسته به گروه «آنتیفا» بخش‌هایی از سیاتل را تصرف کرده و قصد دارند مناطق تحت تصرف خود را گسترش دهند.شهردار سیاتل در ایالت واشنگتن، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید به مداخله برای خاموش کردن اعتراض‌ها در این شهر کرد، خطاب به وی گفت: به پناهگاهت برگرد.

تصاویر/ مراسم خاکسپاری جورج فلوید

انتشار ویدئو از جریان بازداشت جورج فلوید که یک پلیس سفید پوست هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه زانویش را روی گردن او فشار داد، باعث تظاهرات گسترده در سراسر آمریکا طی دو هفته گذشته شد.

تصاویر/ نشست خبری سریال "بچه مهندس۳"

نشست خبری عوامل فصل سوم سریال تلویزیونی «بچه مهندس» بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۰ خرداد با حضور عوامل این سریال در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.
2 صفحه
آخرین اخبار