|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۶
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ روزگار تشنگیِ غیزانیه

بخش غیزانیه اهواز، با بیش از ۶۰۰ حلقه چاه نفت محل زندگی مردمی است که سال ها است با بی آبی دست و پنجه نرم می کنند و میان لوله های نفت، در جست و جوی آب هستند. در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز خوزستان، بی آبی برای مردم غیزانیه اهواز مشکل‌ساز شده و گرما نیز مشکلات آن ها را دو چندان کرده است. مردم غیزانیه سال ها است که وعده رسیدن آب به این منطقه را از زمین و زمان شنیده اند و باید دید که چه زمانی قرار است تا از میان لوله های نفتی، آب به این مردم برسد.

تصاویر/ آموزش شیر سیرک در خانه

شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی تمامی برنامه‌های تفریحی و سرگرمی ازجمله سیرک‌ها را در مصر تعطیل کرده است.اشرف الهلو عضو سیرک بزرگ قاهره است که شیرها را تمرین می‌دهد و با آنها برنامه اجرا می‌کند، او می‌گوید پس از تعطیلی سیرک دلش برای جیمنا تنگ شد و تصمیم گرفت تا این حیوان را به خانه بیاورد تا هم تمریناتش را ادامه دهد و هم برای اهالی منطقه به اجرای خانگی بپردازد.

تصاویر/ بازگشایی حرم مطهر رضوی

از صبح دیروز دوشنبه ۵ خرداد و پس از حدود ۷۰ روز تعطیلی، درب‌های حرم مطهر رضوی بر روی زائران آن حضرت بازگشایی شد. طبق پروتکل‌های اعلامی زائران میتوانند از یک ساعت بعد از نماز صبح تا یک ساعت پیش از نماز مغرب و با رعایت نکات بهداشتی وارد مجموعه صحن‌های حرم مطهر رضوی بشوند.

تصاویر/ آخرین حضور علی لاریجانی در جلسه شورای‌ اداری قم

شورای اداری استان قم به منظور تکریم از خدمات و تلاش های دکتر علی لاریجانی در سه دوره ریاست قوه مقننه و نمایندگی مردم قم، با حضور دکتر نهاوندیان در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد. در این مراسم از احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس نیز تجلیل شد.

تصاویر/ آخرین جلسه علنی مجلس در دوره دهم

آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت با گرفتن عکس یادگاری پایان یافت. این مجلس تا شش خرداد ادامه خواهد داشت و هفت خرداد مجلس یازدهم آغاز به کار می‌کند.

تصاویر/ ازدحام جمعیت مقابل بانک‌ها در روزهای کرونایی اهواز

با افزایش آمار شیوع ویروس کرونا در اهواز، توصیه‌های بسیاری در خصوص رعایت موارد بهداشتی و عدم حضور مردم در مراکز پرجمعیت ارائه شده است. در این زمینه بانک‌ها یکی از مراکزی هستند که باوجود این دستورالعمل‌ها، شاهد حضور جمعیت بسیار بالایی از مردم هستند. با توجه به این مساله در روزهای گذشته بانک‌ها درها را به روی مشتریان خود بسته‌اند و به این دلیل مردم در مقابل بانک‌ها تجمع می‌کنند. بانک‌ها به صورت گروه‌های ۱۰ نفری به مشتریان اجازه ورود به بانک می‌دهند.

تصاویر/ سی‌و‌پنجمین طرح رعد پلیس

سی و پنجمین طرح رعد با کشف ۵۴۰ خودروی بدون پلاک ساخت ایران‌خودرو و سایپا در تهران و دستگیری ۲۳ دلال ارزی با تلاش مجموعه پلیس پیشگیری پایتخت، سرکلانتری‌ها و کلانتری‌های سطح شهر تهران در محلات پایتخت اجرا شد. در این طرح ۲۹۱ حکم قضایی اجرا و ۶۷۰ نفر از سارقان، مالخران، سارقان لوازم خودرو و منزل، موتورسیکلت و... در قالب ۲۱ باند دستگیر شدند.

تصاویر/ زندگی با کرونا در بازار بندرعباس

در شرایط فعلی که روزانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهر بندرعباس بالا رفته مردم بندرعباس به زندگی روز مره خود در کنار ویروس کرونا همچنان ادامه می‌دهند. این تصاویر از بازار روز بندرعباس در روزهای گذشته گرفته شده است که با نتیجه به رعایت موارد بهداشتی ولی در آن نشانی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی دیده نمی‌شود.

تصاویر/ کارگران مهاجر هند در راه بازگشت به خانه

دولت هند اعلام کرد، حضور کارگران مهاجر در شهرهای مختلف و ترددهای آنها در خیابان‌ها می‌تواند عامل انتشار ویروس کرونا باشد.از آنجا که این افراد در شهرهای محل کار خود بی خانمان تلقی می‌شوند حتی نمی‌توان با اجرای طرح قرنطینه عمومی آنها را کنترل کرد، تا کنون ۴۵۰ هزار کارگر مهاجر به خانه‌های خود بازگردانده شده‌اند.

تصاویر/ زندگی زیر سایه کرونا در افغانستان

با وجود اینکه شمار رسمی مبتلایان کرونا در افغانستان از ۶ هزار نفر گذشته؛ این روزها خیابان‌های کابل و برخی از شهرهای دیگر این کشور بار دیگر پرجنب و جوش شده است، در آستانه فرارسیدن عید فطر، اکثر مغازه‌های شهر کابل نیز باز شده و مراجعه شهروندان به خاطر تهیه نیازهای عید در سطح شهر نیز بیشتر شده است.

تصاویر/ ضدعفونی کردن مدارس پیش از فعالیت مجدد

پس از شیوع بیماری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، با اجازه ستاد ملی کرونا و آغاز فعالیت مدارس از شنبه 27 اردیبهشت ماه، ضدعفونی کردن مدارس و انجام پروتکل‌های فاصله اجتماعی در کلاس‌ها در حال انجام است.

تصاویر/ زنان ماهیگیر مراکش

در منطقه بلیونش واقع در شمال کشور مراکش گروهی از زنان اقدام به تشکیل تعاونی ماهیگیری کرده و سوار بر قایق به دریای مدیترانه رفته و ماهی صید می‌کنند.

تصاویر/ حمله مرگبار به بیمارستان کابل

حمله به بیمارستان کابل با جان‌باختن ۱۳ غیرنظامی از جمله دو نوزاد و کشته‌شدن سه مهاجم انتحاری پایان یافت.مهاجمان مسلح با سلاح‌های سبک و سنگین به یک بیمارستان و زایشگاه در غرب شهر کابل حمله کردند، مهاجمان با شلیک به زنان باردار و نوزادان در زایشگاه، شماری از آن‌ها را کشته و تعدادی را هم زخمی کردند.

تصاویر/ تشییع شهدای سانحه ناوچه کنارک

تشییع شهدای سانحه ناوچه «کنارک»، پیش از ظهر سه‌شنبه (۲۳ اردیبهشت) در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. بر اثر سانحه‌ای که هنوز دلیل اصلی آن به طور رسمی اعلام نشده، در جریان یک تمرین نظامی در آب‌های جنوبی ایران، ناوچه سبک کنارک دچار سانحه شد و طبق اعلام نیروی دریایی ارتش، ۱۹ پرسنل این شناور به شهادت رسیدند و ۱۵ نفر نیز مجروح شدند.

تصاویر/ کرونا در مصر

دولت مصر نیز مانند سایر کشورها با شیوع ویروس کرونا در این کشور اقداماتی همانند ممانعت از تجمعات و تعطیلی مراکز عمومی را برای پیشگیری از شیوع آن در پیش گرفته است.دولت تصمیم گرفت منع آمد و شد را تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید کند.

تصاویر/ افزایش قربانیان ویروس کرونا در برزیل

در میان کشورهای آمریکای لاتین برزیل بیش از سایر کشورها از ویروس کرونا آسیب دیده است، این ویروس تاکنون جان ۱۰۶۲۷ نفر را در برزیل گرفته و ۱۵۵۹۳۹ نفر را نیز مبتلا کرده است.ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل همچنان اصرار دارد خطر ویروس کرونا را کم اهمیت نشان دهد مسئله‌ای که با انتقاد شدید مواجه شده و تنش‌های سیاسی را در این کشور تشدید کرده است.
4 صفحه
آخرین اخبار