|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۹۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
در دوران تصدي آقاي سرافراز بر سازمان صداوسيما ، حاشيه هاي زيادي حول شخص ايشان بوجود آمد. دسته گل‌هايي مانند ماجراي آن خانم و يا آن آقا و امثالهم _ كه كم هم نبودند _ موجب شد كه ايشان ناچار به استعفا شوند و در راس سازمان صداوسيما جابجايي رخ دهد.
روزنامه قانون در یادداشتی به قلم صادق زيباكلام/ استاد دانشگاه نوشت:

چرا سرافراز در مدت كوتاهي بعد از تصدي رياست صداوسيما از اين سمت كنار رفت ؟ و دوران رياست وي بر راديو و تلويزيون جمهوري اسلامي ايران چندان دوام  نيافت؟ درباره دليل يا دلايل رفتن آقاي سرافراز از صداوسيما چند نظر و فرضيه وجود دارد.

نخست اينكه ؛ ايشان به لحاظ مديريتي ضعيف بودند و نتوانستند در اين مدت از پس مديريت سازمان برآيند. اتفاقاتي كه در برخي از برنامه ها رخ داد و همچنين دورشدن فرهيختگان و نخبگان از صداوسيما يكي از دلايل و نشانه هاي ضعف مديريتي است.

دوم اينكه ؛ در دوران تصدي آقاي سرافراز بر سازمان صداوسيما ، حاشيه هاي زيادي حول شخص ايشان بوجود آمد. دسته گل‌هايي مانند ماجراي آن خانم و يا آن آقا و امثالهم _ كه كم هم نبودند _ موجب شد كه ايشان ناچار به استعفا شوند و در راس سازمان صداوسيما جابجايي رخ دهد.

سوم اينكه ؛ گروهي از چهره هاي ذي‌نفوذ در راس سازمان عليه آقاي سرافراز بسيج شده و زمينه سازي عزل ايشان را فراهم كرده‌اند. دليل اين فرض هم طيف گسترده اي از تغييراتي است كه در 18 ماه گذشته آقاي سرافراز انجام داده بود. اين موضوع را تقريبا 15 روز پيش يكي از مديران سازمان صداوسيما كه شاگرد بنده در دانشگاه است ، گفته بود. ايشان در همان موقع رفتن سرافراز را قطعي خواند و دليل آن‌را هم جوسازي هاي مديران جابجا شده ، عليه سرافراز خواند.

اين موارد ، تعدادي از فرضياتي است كه درباره كناره گيري آقاي سرافراز از راس سازمان مطرح مي شود ، اما من خودم صرف نظر از اين روايات ، آنچه را كه درست مي دانم ، اين است كه مديريت سازمان صداوسيما خيلي بسته است و ما نمي دانيم در آنجا دقيقا چه خبر است ؟ و چه كساني ، چه كرده اند؟ متاسفانه در سازمان صداوسيما گروهی در جمع بسته خودشان تصميم مي گيرند و همان را اجرا مي كنند . با اينكه پول مالياتاز سوی جامعه است ولي به کسی، (نه به افكار عمومي و نه به دولت و نه مجلس) پاسخگو نيستند .

از همان دوران محمد هاشمي ، علي لاريجاني ، عزت الله ضرغامي تا محمد سرافراز ، رويه صداوسيما همين بوده و هست. به همين دليل هم رسانه هاي فارسي‌زبان خارج از كشور مدام رشد كرده اند و مخاطب بيشتر جذب كرده اند و توانسته اند رسانه ملي را با بحران مخاطب روبرو سازند.

بنا براين من فكر مي كنم صرف نظر از اينكه  آقاي سرافراز به چه دليلي كنار گذاشته شد ، مهم اين است كه معضل اصلي صداوسيما كه نداشتن مخاطب است ، همچنان پابرجاست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین