|
|
امروز: جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۹۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
فرماندار شمیرانات در دولت سیدمحمد خاتمی تأکید کرد: همانطور که گفتم نظر حسن روحانی به عنوان رئیس قوه مجریه نسبت به وزرا و ... ارجحیت دارد.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهوری در سخنرانی‌های خود به عدد «18 منتخب زن» در مجلس دهم شورای اسلامی اشاره می‌کند پس روشن و واضح است که وی نسبت به کاندیدای منتخب مردم اصفهان چه نظری دارد.

پروانه مافی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی  در پاسخ به این پرسش که «چرا قائم‌مقام وزیر کشور گفته است «17 منتخب زن» در مجلس دهم شورای اسلامی حضور دارند، درحالی‌که اظهارات وی با سخنان روشن و قاطع رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت متفاوت است؟»، تأکید کرد: به نظر من، این اختلاف و عدم هماهنگی بحث قابل تأمل و مهمی است. آقای دکتر حسن روحانی رئیس قوه مجریه است و اوست که به دستگاه‌ها، وزارتخانهها و وزرا دستور می‎دهد و مهمتر اینکه، حسن روحانی حافظ قانون اساسی است.

وی در این باره اضافه کرد: یکی از اختیارات رئیس‌جمهوری نظارت بر اجرای قانون اساسی است. با توجه به اختیارات و وظایفی که برای رئیس‌جمهوری در قانون اساسی وجود دارد، روشن است که نظر حجت‌الاسلام حسن روحانی نسبت به وزارتخانه‌ها و دیگر نهادها در اولویت قرار دارد.

مافی با تأکید بر اینکه «رئیس‌جمهوری بر اجرای قانون اساسی نظارت دارد و قطعا طبق این قانون قادر است مطالبات و حقوق مردم را پیگیری کند»، افزود: وقتی رئیس‌جمهوری در سخنرانی‌های خود به عدد «18 منتخب زن» در مجلس دهم شورای اسلامی اشاره می‌کند پس روشن و واضح است که وی نسبت به کاندیدای منتخب مردم اصفهان چه نظری دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: حجت‎الاسلام حسن روحانی بارها به پیگیری موضوع «مینو خالقی» تأکید کرده است و مَکَرراً گفته‌اند که از تمام اختیارات قانونی خود برای رفع مشکل پیش آمده استفاده خواهند کرد. این سخنان و اظهارات رئیس‌جمهوری به چه معناست؟ البته علاوه بر این موارد مشکل حادث شده برای منتخب مردم اصفهان دچار اشکال و ایراد است و مشکلات موجود در قانون باید برطرف شوند. کما اینکه رئیس‌جمهوری نسبت به این مسئله نکاتی را بیان کرده است.

فرماندار شمیرانات در دولت سیدمحمد خاتمی تأکید کرد: همانطور که گفتم نظر حسن روحانی به عنوان رئیس قوه مجریه نسبت به وزرا و ... ارجحیت دارد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پایان گفت: ما در مجلس دهم شورای اسلامی درباره «مینو خالقی» نظر رئیس‌جمهوری را دنبال و پیگیری می‌کنیم. به این دلیل که ریاست جمهوری مقام ناظر بر اجرای قانون است و قطعا منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد می‌کنند که بند بندِ قانون اساسی را به اجرا درآورند.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین