کد خبر: ۹۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
انتخابات فدراسیون فوتبال برای شناخت رئیس این فدراسیون قرار است روز هجدهم اردیبهشت ماه برگزار شود. برای ریاست این فدراسیون مهدی تاج، عزیز محمدی و مصطفی آجورلو در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد.
نامزد ریاست فدراسیون فوتبال برنامه هایش برای حضور در انتخابات این فدراسیون و اداره این رشته را اعلام کرد.

انتخابات فدراسیون فوتبال برای شناخت رئیس این فدراسیون قرار است روز هجدهم اردیبهشت ماه برگزار شود. برای ریاست این فدراسیون مهدی تاج، عزیز محمدی و مصطفی آجورلو در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد.

مصطفی آجورلو یکی از سه نامزد حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال برنامه هایش برای فوتبال را با شعار «پیشرفت و توسعه فوتبال ایران» به شرح زیر اعلام کرد:

مشخصات فردی:
مصطفی آجورلو - متولد ۱۳۳۹ - متأهل - دارای دو فرزند.
۱- تحصیلات:
۱۳۷۲: لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران
۱۳۷۵: فوق‌لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران
۱۳۷۶: لیسانس نظامی
۱۳۸۰: فوق‌لیسانس مدیریت امور دفاعی
۱۳۹۱: دکترای مدیریت از دانشگاه امام حسین(ع)

۲- سوابق شغلی:
۱۳۶۸-۱۳۶۰: مسئول آموزش در لشگر ۲۷ محمد رسول (ص) و ستادهای مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح
۱۳۷۴-۱۳۶۹: جانشین معاونت تربیت‌بدنی سپاه پاسداران
۱۳۸۴-۱۳۷۰: رئیس هیأت فوتبال نیروهای مسلح
۱۳۷۷-۱۳۷۴: عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع)
۱۳۷۷-۱۳۷۵: مدیرعامل باشگاه مقاومت
۱۳۷۸-۱۳۷۷: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فتح
۱۳۸۰-۱۳۷۷: نایب‌رئیس اتحادیه فوتبال
۱۳۸۴-۱۳۷۹: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پاس
۱۳۸۴-۱۳۷۹: مدیرکل تربیت‌بدنی نیروی انتظامی
۱۳۸۲-۱۳۸۰: دبیرکل اتحادیه فوتبال
۱۳۸۴-۱۳۸۱: رئیس هیأت‌مدیره خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)
۱۳۸۴-۱۳۸۲: مدیر مسئول روزنامه پاس جوان
۱۳۸۶-۱۳۸۴: رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران
۱۳۸۶-۱۳۸۴: مدیرعامل شرکت شهر ورزش
۱۳۸۸-۱۳۸۹: مدیرعامل باشگاه استیل آذین
۱۳۸۹-۱۳۹۴: رییس سازمان ورزش سپاه پاسداران

۳- عناوین ورزشی:
۱۳۷۴: نایب قهرمانی تیم فوتبال نیروهای مسلح درمسابقات ارتش‌های جهان با عنوان رئیس هیأت فوتبال نیروهای مسلح
۱۳۸۲: قهرمانی درلیگ برتر فوتبال ایران با عنوان مدیرعامل باشگاه پاس
۱۳۸۴و۱۳۸۱: دو بار نایب‌قهرمانی لیگ‌برتر فوتبال ایران با عنوان مدیرعامل باشگاه پاس
۱۳۸۴: صعود به مرحله یک‌ چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با عنوان مدیرعامل باشگاه پاس

۴- سوابق آموزشی
۱۳۷۰: مربیگری فوتبال درجه سه
۱۳۷۳: مربیگری فوتبال درجه دو
۱۳۷۷: مربیگری فوتبال درجه یک
۱۳۸۱: مدیریت استراتژیک در ورزش

الف) مقدمه
فوتبال، ورزش مورد علاقه ایرانیان است. از حیث گسترش و علاقه‌مندی، فوتبال را می‌توان ورزش اول کشور نامید و از نظرحجم فعالیت، این ورزش را می‌توان حداقل برابر با تمام ورزشهای دیگر شمرد. براین اساس تحولات و اتفاقات فوتبال مورد توجه دولت و مردم می

باشد و از این حیث می‌توان گفت شاید تنها ورزشی که قابلیت تأثیرگذاری بر وحدت و امنیت ملی را دارا می‌باشد فوتبال است.

علاقه‌مندی و توجه دولت و مردم به این ورزش می‌طلبد که سازمانی کامل و قوی اداره این ورزش را عهده‌دار باشد و ایران از این جهت در جایگاه مناسبی در دنیا و منطقه قرار داشته باشد. همچنین فعالیتهای مربوط به این ورزش در قالب برنامه‌ای جامع به سوی اهدافی مناسب با علایق و توان ایرانیان سازمان یابد.

دریک بررسی می‌توان گفت ورزش فوتبال چه از نظر ساختار، چه از حیث برنامه‌های کمی و کیفی و چه از جهت دستیابی به جایگاه مناسب بین‌المللی می تواند قدم های مهمی بردارد. از این رو برای جلوگیری از هدر رفتن فرصتها و سرمایه‌ها بایستی فعالیتها براساس اهداف و برنامه‌های روشن و قابل حصول در چهارچوب اصول و سیاستهای مناسب سازمان یابد.

با بالا رفتن ضریب نفوذ فوتبال درجامعه و با عنایت به جامعه جوان کشور- براساس سرشماری سال ۸۵ حدود ۸۸ درصد جمعیت کشور زیر ۵۰ سال می‌باشند- از سویی وقایع فوتبال با حساسیت بالایی دنبال می‌شود و ازسوی دیگر توقعات و خواسته‌های جامعه از فوتبال بالا می‌رود. با این فرض اگر سازمان اداره‌ کننده فوتبال، توانایی پاسخگویی و مدیریت خواسته‌های جامعه را نداشته باشد، این ظرفیت، تبدیل به نیروی منفی علیه خود خواهد شد و به عامل تنش‌زای اجتماعی تبدیل می‌شود. می‌توان نتیجه گرفت که چالش در سازمان اداره‌کننده

فوتبال کشورعلاوه بر اینکه فرصت استفاده از پتانسیل فوتبال برای وحدت و وفاق ملی را هدر می‌دهد، موجب ایجاد تنش اجتماعی هم خواهد شد.

فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد و سازمان اداره ‌کننده فوتبال کشور وظیفه دارد تا نسبت به ارتقای وضعیت فعلی فوتبال ایران برنامه‌ای وسیع و هدفمند را تدارک کند. برنامه‌ای که محور آن توسعه همه‌جانبه و مستمر و پیشرفت فوتبال کشور باشد.

ما از توسعه‌ای سخن می‌گوییم که استانداردهای بین‌المللی و شاخصه‌های مورد قبول آن در اختیار ما قرار دارد. وجود مدل‌های متنوع پیشرفت فوتبال در دنیا و ارائه شاخص‌های حرفه‌ای‌گری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و در اختیار داشتن ارزشهای والای ملی، مذهبی طراحی و اجرای پروژه توسعه فوتبال ایران را بی‌نیاز از فعالیت‌های انتزاعی و جدل بیهوده می‌کند.

بدین ترتیب تحقق توسعه بر مبنای اخلاق‌گرایی و ملاحظات بومی کشور و با تکیه بر قانون‌گرایی و بهره‌گیری از تجربه موفق جهانی باید هدف اصلی سازمان اداره‌کننده فوتبال کشور باشد.

آغاز پروژه توسعه‌یافتگی فوتبال ایران و حرکت به سمت فوتبال مدرن بی‌تردید نیازمند ارتقای منابع مالی فوتبال است.
همه می‌دانیم که خوشبختانه فوتبال، خود پتانسیل فراوانی برای درآمدزایی دارد و با اداره

صحیح آن می‌توان این منابع را در اختیار پیشرفت فوتبال قرار داد. منابع مالی متصور از حق پخش تلویزیونی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و … می‌توانند فوتبال را در مسیر رشد قرار دهند.

بی‌تردید توسعه‌یافتگی فوتبال و درپی آن قانون‌محوری موجب از میان رفتن برخی ناهنجاریها خواهد شد. رعایت قانون، بزرگترین تضمین برای عدالت است و آنگاه که عدالت درجامعه فوتبال برقرارباشد، هیچ اراده ای، نمی‌تواند مسیر اداره فوتبال کشور را تغییر دهد.

گمان می‌کنم با وجود ظرفیت‌ گرانقدر مردمی فوتبال و مساعدت، همفکری و یاری نیروی انسانی اهالی فوتبال اعم از مدیران، مربیان، بازیکنان، رسانه‌های گروهی و بویژه تعامل مثبت با نهادهای مرتبط، بتوان فدراسیون فوتبال را به نحوی که رضایت مردم تأمین گردد، اداره کرد.

ب) وضعیت موجود فوتبال کشور:
۱- وجود علاقه و ظرفیت بالقوه برای فعالیت در سراسر کشور
۲- عمده توجه باشگاه‌ها به تیمداری، خصوصاً تیم بزرگسالان
۳- اهتمام  هیأت‌های ورزشی به برگزاری مسابقات و آموزش
۴- برگزاری مسابقات سراسری فوتبال در تمام رده‌های سنی
۵- دارا بودن افتخارات در سطح آسیا
۶- تأمین اکثر منابع مالی از سوی دولت و در نتیجه تحمل پی‌آمدهای دولتی بودن فعالیتها
۷- جهت‌ مطالبات مردم در رابطه با فوتبال از دولت است
۸- فقدان نظام آموزش جامع
۹- فاصله زیاد فوتبال ایران از دانش روز دنیا و حتی از قدرتهای اول آسیا
۱۰- فقدان باشگاههای حرفه‌ای
۱۱- کمبود شدید امکانات سخت‌افزاری
۱۲- تخصیص نامناسب درآمدها و اختصاص اکثر درآمدها به فعالیت‌های روزمره
۱۳- عدم تناسب حق‌الزحمه داوران با سایر دست‌اندرکاران فوتبال
۱۴- کمبود قوانین، مقررات و نرم‌افزارهای اداره برنامه‌های فوتبال و ضعف در اجرای قوانین جاری
۱۵- ناکافی، نامناسب و محدود بودن منابع درآمدی علیرغم وجود ظرفیت‌های (منابع) بالقوه
۱۶- تناسب ‌نداشتن توقعات جامعه با واقعیت‌های فوتبال کشور
۱۷- وجود سرمایه‌ای عظیم ناشی از علاقه‌مندی اکثر مردم کشور به فوتبال
۱۸- فقدان اتحادیه‌های بازیکنان، مربیان و داوران
۱۹- وجود چالش‌های اجتماعی و حرفه‌ای در زمینه هواداری
۲۰- ضعف در ارتباط با نهادهای بین‌المللی
۲۱- وجود برخی ناهنجاریها در جامعه فوتبال

به منظور جبران عقب‌ماندگیهای قبلی، تحقق آرمانها و نیل به شاخص‌های توسعه‌یافتگی اهداف ذیل مورد توجه قرار می‌گیرد.

ج) اهداف
۱- اصلاح و ارتقا ساختار فدراسیون فوتبال
۲- تقویت هیأت‌های ورزشی در امر آموزش و گسترش کمی و کیفی و ورود تمامی استانها به چرخه فوتبال کشور
۳- طراحی و اجرای نظام آموزشی
۴- حرفه‌ای نمودن باشگاههای کشور( فرایند حرفه ای نمودن ۸ ساله می باشد که در چهار سال اول زمینه های طرح مجلس یا لایحه دولت و مذاکره با صدا و سیما، بانک ها و ارگان های مربوط فراهم می آید)
۵- ارتقاء جایگاه بین‌المللی فوتبال ایران در نهادهای منطقه ای و جهانی
۶- ارتقاء مشارکت‌های مردمی
۷- اعتلای سطح فرهنگی جامعه فوتبال
۸- توسعه سخت‌افزارهای موردنیاز فوتبال کشور
۹- حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا در رده‌های مختلف و حضور موفق و مؤثر در جام جهانی ۲۰۱۸
۱۰ - توسعه و گسترش فوتبال
۱۱- ارتقای سطح کمی و کیفی فوتبال بانوان
۱۲- ارتقای وضعیت داوری در یک فرایند ۴ ساله

د) اصول حاکم بر فعالیتها
۱- اخلاق‌گرایی: توجه و عمل به آموزه‌های اخلاقی در تمامی بخش‌های فوتبال کشور و در نتیجه ارتقاء شاخص‌های اخلاقی در فوتبال
۲- دانایی‌گرایی: تعهد به علم، خرد و دانش روز در تمامی مراحل توسعه و پیشرفت فوتبال کشور
۳- حرفه‌ای‌گرایی: رسیدن به شاخص نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مطلوب فوتبال دنیا و مورد تأکید AFC و FIFA برای ایجاد باشگاه‌های حرفه‌ای.
۴- قهرمان‌گرایی: تمامی تلاشهای فوتبال کشور باید در این بخش متجلی شود. رسیدن به قهرمانی، عاملی در تسریع فرآیند توسعه و تقویت ساختار فوتبال کشور خواهد بود.

ه) سیاست‌ها
۱- هماهنگی با سازمان های مربوطه و سایر وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط
۲-استفاده از دانش، تجارب و توانایی‌های پیشکسوتان و نیروهای نخبه، کارآمد و متخصص فوتبال کشور.
۳-ارتباط با مجامع، مؤسسات و باشگاه‌های معتبر فوتبال دنیا
۴- ایجاد ارتباط سازنده و محترمانه با رسانه‌های گروهی کشور و تعریف نقش موثر برای رسانه ها در روند حرفه ای شدن و قهرمانی
۵- جلوگیری از تبدیل فوتبال به عامل تنش اجتماعی
۶- اقدام در حوزه فوتبال براساس اصول و استانداردهای حرفه‌ای
۷- قانون‌گرایی و تعهد به برنامه‌های مصوب برای تحقق عدالت
۸- حضور فعال در مجامع بین‌المللی فوتبال

و) کلیات برنامه
۱- آموزش و پژوهش و توسعه منابع انسانی
الف - تأسیس آکادمی فوتبال
الف) ایجاد سیستم برای استفاده از تجارب و دانش پیشکسوتان، مربیان و کارشناسان خبره کشور
ب) ارتباط با مؤسسات آموزشی درجه اول دنیا به منظور کسب دانش روز فوتبال و اعزام نیروی انسانی جهت گذراندن دوره‌های آموزشی.(الگوبرداری از آکادمی فوتبال فرانسه)
ج) تربیت نیروی انسانی مورد نیاز فوتبال کشور (مربی، داور، مدیر، متصدیان برگزاری مسابقات و سرپرست) از طریق برگزاری کلاس‌های داخلی با حضور اساتید مجرب داخلی و

خارجی و یا اعزام نیرو به خارج از کشور
د) آموزش نیروهای انسانی مؤثر در فوتبال کشور در طول سال
ش) طراحی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی
و) تهیه و انتشار کتب، لوح‌های فشرده برای مربیان، داوران، بازیکنان و سایر دست‌اندرکاران
ز) تشکیل کلاسهای زبان انگلیسی و آموزش مربیان و داوران به طور مستمر
ح) برگزاری کنفرانس و سمینارهای علمی برای تجزیه و تحلیل وضعیت فوتبال و طراحی ایده‌ها، استانداردها و سیستم‌ها برای پیشرفت فوتبال کشور

ب- تأسیس مدارس فوتبال
به منظوراستعدادیابی با همکاری باشگاه های فوتبال
الف) آموزش استعدادها در دوره‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت با همکاری باشگاه‌های ممتاز و درجه اول فوتبال دنیا
ب- حمایت از باشگاههای حرفه‌ای برای ایجاد مدارس فوتبال منطبق بر استانداردهای روز جهان و همکاری با ایشان برای ایجاد ارتباط بین‌المللی با تیم‌های بزرگ دنیا برای تأسیس مدارس فوتبال در ایران
ج – ایجاد ارتباط بین‌المللی با تیم‌های بزرگ دنیا برای تأسیس مدارس فوتبال در ایران
د) ایجاد رابطه نظام‌یافته با وزارت آموزش و پرورش به منظور توسعه فوتبال پایه

۲- جایگاه بین‌المللی فوتبال ایران
الف) شناخت، تربیت و هدایت نیروی انسانی برای ورود به AFC و حضور نمایندگان ایران در تمامی بخش‌های AFC
ب) شناخت داوران مستعد برای قضاوت در مسابقات آسیایی و تقویت توانایی جسمی، مهارت‌های داوری و زبان بین‌المللی (انگلیسی)
ج) رایزنی با کشورهای آسیایی به منظور افزایش کرسی‌های ایران در بخش‌های مختلف AFC
د) رایزنی با کمیته داوران AFC و انجام اقدامات لازم به منظور افزایش سهمیه حضور داوران ایرانی در مسابقات آسیایی
هـ) حضور هدفمند و مؤثر در نشست‌های AFC و FIFA
و) ارائه مقالات در خصوص وضعیت فوتبال ایران در نشریات معتبر بین‌المللی
ز) ارائه دستاوردهای فوتبال ایران به مجامع بین‌المللی، ایجاد بستر برای حضور مربیان ایرانی به منظور مربیگری در کشورهای دیگر

۳- باشگاهها
الف) طراحی و مدیریت پروژه حرفه‌ای ساختن باشگاه‌های فوتبال
ب) تعریف استانداردهای باشگاه‌های حرفه‌ای ایران براساس استانداردهای مورد قبول AFC
ج) کمک‌های همه‌جانبه به باشگاه‌ها برای اجرای پروژه حرفه‌ای شدن
د) طراحی نرم‌افزار تعیین هواداران باشگاه‌ها
هـ) تعیین آیین‌نامه سازماندهی کانون هواداران باشگاه‌ها
و) سازماندهی نحوه بلیت‌فروشی مسابقات لیگ‌برتر فوتبال به هواداران
ز) تهیه و اعمال آیین‌نامه تشویق و تنبیه باشگاه‌ها براساس رفتار هواداران‌
ح) رتبه‌بندی سالیانه باشگاه‌های کشور از حیث شاخصه‌های حرفه‌ای
ط) کمک به باشگاه‌ها، برای انتقال و اشتغال بازیکنان در باشگاههای خارجی
ه) برنامه‌ریزی و اراده برای مبارزه با دوپینگ در فوتبال کشور

۴- برگزاری مسابقات
الف) برنامه‌ریزی و تهیه تقویم و انتشار آن به صورت دوساله براساس تقویم ملی، AFC و FIFA در سطوح باشگاهی و ملی.
ب) هدایت و ملزم کردن باشگاه‌ها برای ارائه برنامه مسابقات به صورت سالیانه
ج) برگزاری سالیانه تورنمنت‌های بین‌المللی معتبر در سطح ملی و باشگاهی
د) بهینه کردن آیین‌نامه‌های برگزاری مسابقات و نقل و انتقالات بازیکنان

۵- داوران
الف) واقعی کردن سطح درآمد داوران
ب) نظام‌مند کردن انتخاب داوران برای مسابقات
ج) رتبه‌بندی ماهیانه، نیم‌فصل و فصلی داوران

د) اعمال تشویق‌های مالی و معنوی و اعمال تنبیهات براساس درجه‌بندی به صورت ماهیانه در نیم‌فصل و پایان فصل.
هـ) برنامه‌ریزی بلندمدت برای جذب و نگهداشت داوران

۶- سازمان تیم‌های ملی:
در راستای حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا در رده‌های مختلف، راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و حضور موفق و مؤثر در این مسابقات ، راهیابی جوانان ایران به مسابقات جام جهانی جوانان و حضور موفق و مؤثر در این مسابقات، راهیابی تیم‌ملی نوجوانان ایران به مسابقات جام جهانی نوجوانان و حضور موفق و مؤثر در این مسابقات و ایجاد زمینه‌های مناسب برای قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا.
الف) تقویت مدیریت سازمان تیم‌های ملی و برعهده گرفتن کلیه مسائل مربوطه
ب) تشکیل کمیته‌های فنی زیرنظر سازمان تیم‌های ملی برای تصمیم‌گیری در امور فنی فوتبال ملی برای کلیه رده‌های مختلف تیم ملی
ج) تعیین استانداردها جهت انتخاب مربیان تیم‌های ملی و گزینش مربیان تیم‌های ملی براساس این استانداردها
د) جلب حمایت‌های مادی و معنوی دولت از تیم‌های ملی
هـ) نهادینه کردن حمایت مردم از تیم‌های ملی
و) ایجاد ارتباط دائم بین باشگاهها و سازمان تیم‌های ملی برای تبیین سیستم فوتبال ملی و

جلب حمایت باشگاهها
ز) تدوین منشور اخلاقی تیم‌های ملی فوتبال
ح) تعریف و ترویج فرهنگ تماشاگری فوتبال به نحوی که موجب تقویت غرور ملی، هیجان مثبت و پرهیز از اختلال اجتماعی گردد.

۷- جلوگیری از تبدیل فوتبال و دست‌اندرکاران به عامل تنش اجتماعی
الف) ایفای نقش فدراسیون، باشگاهها از ایجاد حساسیت کاذب میان مردم در ارتباط با مسابقات ملی و باشگاهی
ب) جلب همکاری دست‌اندرکاران فوتبال کشور خصوصاً رسانه‌های گروهی برای جلوگیری از افزایش غیرواقعی سطح انتظارات مردم و تشریح واقعیت‌های فوتبال کشور
ج) ایجاد ارتباط بین اشخاص و سازمانهای مؤثر بر فوتبال کشور برای سازماندهی رفتارهای تنش‌زدا، هدایت‌گر و کنترل‌کننده.
د) ایجاد زمینه حضور هواداران حرفه‌ای در مسابقات حساس با احراز هویت و تعیین جایگاه معین برای آنان.

۸- فوتبال دراستانها
الف) پیگیری برای ایجاد ورزشگاه‌های استاندارد فوتبال درهر استان با بهره‌گیری از منابع ملی و استانی
ب) گسترش فوتبال آماتوری توسط هیأت‌های فوتبال استانها و شهرستانها
ج) برگزاری هدفمند مسابقات سالیانه قهرمانی جوانان و نوجوانان
د) برگزاری کلاسهای مربیگری و داوری درجه سوم فوتبال زیرنظر آکادمی فوتبال
هـ) حضور مستمر رئیس فدراسیون و اعضای هیأت‌رئیسه و مدیران ذیربط فدراسیون در استانها
و) ارتقای منابع مالی هیأت‌های فوتبال از طریق افزایش کمک‌های فدراسیون و جلب کمک‌های مردمی و سایر دستگاههای استانی

۹- منابع درآمدی
الف) ارتقای درآمد تبلیغات دور زمین فوتبال از طریق روشهای مدیریتی و تبلیغاتی مؤثرتر
ب) جلب حمایت‌های مالی برای تیم ملی توسط مؤسسات مالی بزرگ کشور
ج) رایزنی با نهادها و سازمانهای مسئول برای دریافت حق پخش تلویزیونی به صورت مرحله‌ای
د) تشکیل مؤسسه مالی و اعتباری توسعه فوتبال
هـ) آماده‌سازی باشگاههای فوتبال برای عرضه در بورس در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی
و) جلب سرمایه خارجی در اجرای پروژه‌های فوتبال ایران
ز) اخذ منابع مالی از AFC و FIFA و سایر فدراسیون‌ها و باشگاه‌های خارجی برای اجرای برنامه‌های توسعه کمی و کیفی فوتبال در ایران
ح) ارتقای درآمد حاصل از حضور در مسابقات بین‌المللی و افزایش سطح این درآمد با کسب رتبه‌های ممتاز
ط) جذب منابع مالی بیشتر از بودجه عمومی دولت
ی) جلب حمایت‌های مالی سازمانها، بانک‌ها،‌ مؤسسات، شرکت‌های دولتی و خصوصی از طریق مشارکت آنان در اجرای پروژه‌های فوتبال ایران
ک) تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی فوتبال ایران

۱۰- هواداری
الف) طراحی سامانه حرفه‌ای شدن هواداران
ب) تعیین آیین‌نامه سازماندهی کانون هواداران
ج) تهیه و اعمال آیین‌نامه تشویق و تنبیه باشگاهها براساس رفتار هواداران

۱۱- ساختار
۱- بازنگری و سازماندهی مجدد تشکیلات به منظور ارتقاء توانایی اداری منجر به انجام تمام وظایف و برنامه‌ها در زمان مناسب.
۲- بازنگری و اصلاح دستورالعمل‌های مالی فدراسیون بمنظور ارتقاء بهره‌وری تأمین و مصرف وجوه.
۳-بکارگیری عناصر حرفه‌ای، اداری و فنی ثابت برای مشاغل اصلی.
۴- ایجاد ارتباط و ساماندهی روابط میان فدراسیون و علاقه‌مندان همکاری با فدراسیون در کلیه بخش‌های فنی، آموزشی، تحقیقاتی، مالی، تبلیغات...
۵- تشکیل بانک آمار و اطلاعات فوتبال ایران و تقویت سایت فدراسیون.
۶- تشکیل موزه افتخارات فوتبال ایران.
۷- تقویت فعالیت‌های مربوط به مبارزه با دوپینگ.
۸- ایجاد مرکز مطالعات و رفع ناهنجاریهای فوتبال.
۹- کمک به ایجاد اتحادیه داوران، مربیان و بازیکنان.
۱۰- تشکیل کانون هواداران تیم‌های ملی.
۱۱- الزام باشگاه‌ها به تشکیل و تقویت کانون هواداران.»



منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین