متن این بیانیه به شرح زیر است:
۱- براساس اسناد و مصوبات قانوني، حقي بهنام "حق پخش" كه رسانه ملي را ملزم به پرداخت وجهي به فدراسيون فوتبال يا باشگاهها كند وجود ندارد. براساس نظر شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام، هرگونه پرداخت به فدراسيونها بايد از محل بودجههاي دولتي تامين شود و اگر در گذشته، صداوسيما براي حل مشكل فدراسيون فوتبال با AFC مساعدتي كرده از رديف بودجه سازمان نبوده، بلكه بر اساس كمك مالي دولت وقت به سازمان انجام شده است. در واقع، اين اقدام صرفاً بهمنظور ايجاد راهكار قانوني در زمينه پرداخت حق پخش مسابقات بر اساس توصيه مجمع تشخيص مصلحت نظام و مصوبه كميته سه نفره (رئيس صدا و سيما، وزير كشور، وزير ورزش و جوانان) بوده است. از سويي نيز مقرر شده بود كه دولت درخصوص حق پخش به ايجاد رديف مستقلي در بودجه صداوسيما اقدام كند كه اين امر محقق نشد. بنابراين، از آنجا كه سازمان صداوسيما به عنوان دستگاه حاكميتي از نظر قانون محاسبات عمومي، يك شركت دولتي محسوب ميشود، لذا اجازه پرداخت هيچگونه وجهي را از محل اعتبارات مصوب قانونياش به بخش خصوصي ندارد.
۲- اطلاعيه فدراسيون فوتبال نيز با وجودي كه مسئولان محترم فدراسيون از نقش رسانه در موفقيتهاي ورزش كشور آگاهي دارند، تهديدي را در خود دارد كه به هيچ وجه برازنده اين فدراسيون نيست. به نظر مي رسد مدير مستعفي فدراسيون پيش از رفتن مي خواهد منافع و مصالح فدراسيون فوتبال را فدا كند؛ ظاهرا بايد براي مشكلات فدراسيون و ورزش فوتبال بهانهاي تراشيد و توپ را به زمين كسي يا سازماني انداخت. برخي حقايق ناگفته را بيان مي كنيم تا مخاطبان محترم، ارزيابي دقيقتري از واقعيتها كنند:
اولاً بايد گفت صداوسيما به ورزش فوتبال و ديگر ورزشها به لحاظ وظايف رسانهاي كمكهاي زيادي كرده است كه در اين مقال نميگنجد، اما به لحاظ مالي نيز از سوي رسانه ملي كمك فراواني به ورزش فوتبال شده است؛ به عبارتي، درآمد ۱۸ ميلياردي آنها از تبليغات محيطي اطراف زمين به ۸۰ ميليارد تومان افزايش يافته است و اگر شركتهاي تجاري به دادن تبليغات محيطي اطراف زمين مسابقه رغبت دارند، نه به واسطه حضور تماشاگران، بلكه به واسطه پخش آن از تلويزيون است و اين در حالي است كه سازمان صداوسيما هيچ مبلغي بابت اين تبليغات دريافت نميكند.
ثانياً سامانههاي پيامكي كه پيش از اين درآمدي براي باشگاهها نداشتهاند، تبليغات رسانه ملي از اين شمارهها باعث شده كه درآمد ۳۵ ميلياردي براي یکی از این سامانه ها درآمد ۲۴ ميلياردي براي دیگری، عايد تيم ملي و باشگاههاي استقلال و پرسپوليس شود. به عبارتي، سازمان صداوسيما از طريق نشاندادن تبليغات محيطي و همچنين معرفي سامانههاي پيامكي در قالب زيرنويس و از زبان مجريان برنامههاي ورزشي راديويي و تلويزيوني، مجموعاً حدود ۱۴۰ ميليارد تومان كمكرساني كرده است.
۳- در خصوص مطلب عنوان شده در اطلاعيه فدراسيون فوتبال مبني بر تامين حقوق فوتبال از طريق IPTV بايد يادآوري كرد كه: اوّلاً، زيرساختهاي IPTV در مرحله آمادهسازي است و اين پروژه به مرحله بهره برداري نرسيده است و فعلاً درآمدي از آن محل براي سازمان صداوسيما كسب نشده است. ثانياً و مهمتر از آن اينكه، تفاهمنامه همكاري صدا و سيما و فدراسيون فوتبال در موضوع IPTV، با نگاه حمايتي به ورزش فوتبال بحث و بررسي شده است و نه به رسميت شناختن حق پخش تلويزيوني.
بديهي است مسالهاي مانند فوتبال يك تبادل دوسويه ميان رسانه ملي و فدراسيون فوتبال كشور است كه سودآوري آن فقط يكطرفه نيست و اينگونه نيست كه صدا و سيما به واسطه پخش اين بازيها صرفا آنتن خود را پر ميكند. قطعاً كارشناسان فوتبال اذعان دارند كه پخش مسابقات فوتبال از صداوسيما چقدر در رونق اين ورزش، هم از حيث اقتصادي و هم اجتماعي موثر است. از اين رو، اين جمله تهديدآميز فدراسيون فوتبال كه: "براي فصل بعد جاي فوتبال را پر كنيد"، نه تنها هيچ كمكي به ورزش كشور و به خصوص فوتبال نميكند، بلكه هيچ تهديدي براي صداوسيما نخواهد بود.