کد خبر: ۹۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هند، چین و کشورهای آسیایی به عنوان بازارهای سنتی صادرات پتروشیمی ایران نام برد و افزود: با این وجود متنوع سازی بازارهای صادراتی یکی از سیاست‌های صنعت پتروشیمی در دوران پساتحریم است.
یک مقام مسئول از کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا و اقیانوسیه به عنوان سه بازار نوظهور صادرات محصولات پتروشیمی ایران در پساتحریم یاد کرد و گفت: رکورد صادرات پتروشیمی به اروپا شکسته شد.

علی محمد بساق زاده  درباره بازاریابی جدید شرکت های پتروشیمی ایران به منظور بازپس گیری بازارها در دوران پساتحریم، گفت: در سال جاری با بهره برداری از طرح‌ها و مجتمع‌های جدید پتروشیمی حجم صادرات انواع محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران افزایش می یابد.

مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هند، چین و کشورهای آسیایی به عنوان بازارهای سنتی صادرات پتروشیمی ایران نام برد و افزود: با این وجود متنوع سازی بازارهای صادراتی یکی از سیاست‌های صنعت پتروشیمی در دوران پساتحریم است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون مازاد نیاز بازار داخلی توسط پتروشیمی ها صادر می شود، بیان کرد: کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا و اقیانوسیه به عنوان سه بازار نوظهور صادرات محصولات پتروشیمی ایران در پساتحریم به شمار می روند.

وی با اشاره به کاهش حجم صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی در دوران تحریم، افزود: با این وجود با لغو برخی محدودیت‌ها حجم صادرات محصولات و فرآورده های پتروشیمی و پلیمری ایران به کشورهای اروپایی با ثبت یک رکورد جدید به دوران قبل تحریم‌ها رسیده است.

بساق زاده با یادآوری اینکه تامین نیاز داخل کشور اولویت شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، تاکید کرد: هم اکنون حدود ٦٠ درصد محصولات تولیدی مجتمع‌های پتروشیمی ایران صادر می شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین