|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۹۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۰
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: حزب الله در سوریه باقی خواهد ماند و ما هیچ ادعایی در سوریه نداریم و هرچند مخالفان دوست نداشته باشند اما پرچم مقاومت در سوریه افراشته خواهد ماند.
 معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: حزب الله در سوریه باقی خواهد ماند و ما هیچ ادعایی در سوریه نداریم و هرچند مخالفان دوست نداشته باشند اما پرچم مقاومت در سوریه افراشته خواهد ماند.

به گزارش سایت شبکه المیادین، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه حزب الله هیچ ادعایی در سوریه ندارد، اظهار داشت: حزب الله در سوریه باقی خواهد ماند و اگر چه مخالفان دوست نداشته باشند اما پرچم مقاومت در سوریه افراشته خواهد ماند.

قاسم تاکید کرد: ما اکنون می‌بینیم که تفکر اصیل مبتنی بر اسلام وجود دارد و اندیشه‌های منحرف یعنی قتل و کشتار در تمامی حوزه‌ها در جهان شکست خورده‌اند و از سوی مسلمانان و همه طرد شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای بیگانه می‌خواهند سوریه به طرح اسرائیل بپیوندد،‌ اظهار داشت: سوریه نقطه اتکای مقاومت در لبنان، فلسطین و منطقه است.

وی افزود: دشمن در جنگ 2006 علیه لبنان به دنبال گذرگاهی به سوی خاورمیانه جدید بود اما موفق نشد و به همین دلیل به سوریه رفت اما این امر غیرممکن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما با اشغالگری و تلاش‌ها برای برهم زدن توازن قوا در منطقه مواجه هستیم و از برخی رهبران مخالفان می‌شنویم که به دنبال ارتباط با اسرائیل به جای مقابله با آن هستند، تاکید کرد:‌ گرچه نتایج نهایی تاکنون اعلام نشده اما طرح مقاومت در سوریه پیروز شده است.

نعیم قاسم ادامه داد: از ابتدای بحران سوریه ما با دو پایگاه مواجه بودیم یکی پایگاه دولت سوریه و دیگری پایگاه تروریسم تکفیری. پایگاه دولت سوریه شامل ارتش سوریه، ایران، روسیه، حزب الله و گروه‌های حامی آن و بشار اسد است اما پایگاه دیگر را آمریکا رهبری می‌کند و عربستان، ترکیه، قطر و کشورهای اروپایی از آن حمایت مالی می‌کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود:‌ ما با اختلافات جزئی مواجه نیستیم بلکه با دو پروژه بزرگ و آن هم نه در سطح سوریه بلکه در سطح جهانی مواجهیم.

وی تاکید کرد:‌ حزب الله به دنبال راه حل سیاسی مبتنی بر این اصل است که مردم سوریه بدون دخالت‌های خارجی سرنوشت خود را تعیین کنند.

قاسم افزود:‌ امکان ندارد حضور داعش در منطقه ادامه یابد و این گروه تروریستی هر روز ضعیف تر می‌شود. داعش نه یک قدرت بلکه یک توهم است و ما نیز هرگز خسته نخواهیم شد و تا آخرین نفس به تلاش خود برای پیروزی ادامه خواهیم داد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین