|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۰
»
کد خبر: ۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
اعضای جامعه اسلامی دانشجویان تعدادی از دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای نسبت به ماجرای روزنامه "بهار" واکنش نشان دادند.
در این بیانیه آمده است : در روزهایی که شیعیان سراسر جهان به خصوص مردم شریف ایران اسلامی در جشن و شادمانی بزرگترین عید مسلمانان به سر می‌بردند، بازهم خناسانی شروع به نشر اکاذیبی کردند که یکی از مهم ترین ارکان اسلام،یعنی جایگاه ولایت و وصایت را تحت الشعاع هرزه گویی های خود قرار دادند.

در روزهای گذشته،روزنامه ی اصلاح طلب «بهار» که منتسب به یکی از مسئولان کشور است، در مورد ولایت امیر مومنان،علی (ع)، سخنانی را به معنای حقیقی کلمه میراند که از جاهلیت خود نمی‌داند این سخنان شبهه برانگیز و منحط به کجا خواهد رفت.

نویسنده ی این مطلب توهین آمیز به خود اجازه داده است که بر اساس برداشت های غیر اسلامی و غیر فقهی خود،دیدگاهش را در مورد عید امامتِ شیعه ی همیشه مظلوم تاریخ بیان نماید.

این شخص،در روزنامه ی بهار بیان کرده است؛که واقعه ی غدیر به خاطر روشن نمودن محور امامت امیر المومنین بوده است و این رویداد بزرگ نمی تواند موضوع جانشینی و وصایت امام علی(ع) را بعد از رسول اکرم ثابت کند!.

طبق بیانات گوهربار استاد مطهری:مقام امامت محدود به خلافت نیست ولی یکی از شئونات امام،خلافت است و کاملا” واضح است که خلافت در زمان امام بدون اذن آن بزرگوار،باطل است.چرا که بعد از واقعه ی غدیرهم خلافت از امام مظلوممان غصب شد. بر اساس نص قرآن کریم در سوره مائده آیه ی ۶۷،مقام خلافت حضرت علی (ع) از جانب پروردگار متعال به ایشان سپرده شد.

این قبیل توهین ها و بی شرمی ها برای ملت مسلمان ایران تازگی ندارد،چرا که در دوران اصلاحات نیز از این قبیل گزافه گویی ها صورت گرفته بود.در آن دوران عصمت ائمه ی اطهار را نشانه گرفتند و سعی داشتند به آن خدشه ای وارد کنند و اکنون هدف آن ها ستون اعتقاد شیعه،یعنی ولایت و جانشینی امام بر حقمان است.

ریاست محترم جمهور- جناب آقای دکتر روحانی

این دولت که با گفتمان اعتدال به صحنه ی حساس سیاسی و فرهنگی پا گذاشته است،این مطالبه را برای جنبش بیدار دانشجویی به وجود آورده است که با هرگونه خطا و اشتباه برخورد قاطع نماید تا جاهلان جرئت نکنند، از خط اعتدال و عدالت اسلام ، پا را فراتر نهند و قلب قطب عالم امکان،امام زمان(عج)،و رهبری عظیم الشان انقلاب،امام خامنه ای(مدظله العالی)،را به درد آورند.

اکنون ما،جمعی از دفاتر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان، به مسئولین فرهنگی و سیاسی کشور، به خصوص قوه ی قضائیه، هشدار میدهیم که در همین ابتدا با این قبیل توهین ها و شبهه افکنی ها مبارزه نمایند که اگر خلاف این را انجام دهند دوباره با ظهور و بروز افرادی با تفکرات منحرف رو به رو خواهیم شد که نمونه هایی از آن را در دوران اصلاحات،همچون آقایان: سروش،اکبر گنجی و مهاجرانی و … دیدیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین