|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۸۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۰
حدود بیست سال بود که با پرویز پرستویی در قاب دوربین دیده نشده بودم و عامل اصلی حضورم در فیلم «بادیگارد» او بود.
 حدود بیست سال بود که با پرویز پرستویی در قاب دوربین دیده نشده بودم و عامل اصلی حضورم در فیلم «بادیگارد» او بود.

محمود عزیزی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص دلیل ایفای نقش در فیلم «بادیگارد» گفت: عامل اصلی حضورم در فیلم «بادیگارد»، پرویز پرستویی بود. البته از قصه فیلم هم خوشم آمد و به نظرم فیلمنامه ساختار خوبی داشت و حضور در این فیلم را پذیرفتم.

وی در ادامه بیان کرد: تجربه همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا را تا به حال نداشتم و تمایل به تجربه ایفای نقش در فیلم ایشان هم دلیل دیگرم برای حضور در سینمایی «بادیگارد» بود که در مجموع اتفاق خوشایندی برایم افتاد. من نزدیک به بیست سال بود که با پرویز پرستویی در یک قاب قرار نگرفته بودم. از نظر من، «بادیگارد» فیلم قابل دفاع و ارزیابی با نگاه مثبت است.

عزیزی در خصوص پیش‌بینی‌اش درباره استقبال مخاطبان از «بادیگارد» گفت: مطمئن هستم کسانی که به سینما علاقه‌مند هستند، این فیلم را با حضور این بازیگران دوست خواهند داشت. این فیلم اگر شرایط مناسب اکران داشته باشد، رضایت مخاطبان را فراهم خواهد کرد.

بازیگر «بادیگارد» با اشاره به آثار سینمایی جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: در جشنواره چند فیلم دیدم که به دلم ننشست؛ ولی چند اثر خوب هم دیدم. در مجموع این جشنواره نیز مثل جشنواره‌های دیگر بود و آنچه به گوشمان رسیده از رضایت خاطر مخاطبان عام حکایت داشت. به هر حال رضایت عامه مخاطبان یکی از ملاک‌های موفقیت سینماست و نشان می‌دهد که جشنواره راهش را رفته و جوابش را گرفته است.
 
عزیزی در خصوص جوان‌گرایی در جشنواره فیلم فجر و سینما عنوان کرد: در طبیعت هیچ درخت جوان و نهالی را نمی‌بینید که در کنار یک درخت کهنسال رشد نکرده باشد. بدنه سینما شامل جوان‌ها و کهنه‌کارها است. اگر جملگی بتوانند در کنار هم رقابت کنند، فضای یک رقابت سالم برای هر دو قشر و ارتقای سطح آثار هنری ایجاد می‌شود. به هر حال همین جوان‌های سینما، پیشکسوتان سال‌های آینده سینما خواهند شد و این روند شکل‌گیری تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری است. امیدوارم سینما بتواند به  نوع نگاه مورد نیاز جامعه توجه کند.

وی در ادامه بیان کرد: ما در جامعه هم بخش خالی داریم، هم نیمه‌پر. اگر نگاه نقادانه برای نیمه خالی به گونه‌ای باشد که مسئولان فرهنگی را به صرافت بیندازد که نیمه خالی را پر کنند، نقد سالم و سازنده و صحیح است. نیمه پر هم داریم که مثبت و خوب است. ممکن است در جامعه بخش سیاه، کدر یا تاریک داشته باشیم اما بیان این سیاهی‌ها کار مهمی نیست و عکس‌برداری از واقعیت است. مهم این است که وقتی ما سیاه و تاریک را می‌بینیم، پیشنهاداتی بدهیم تا کسانی که غفلت کرده‌اند متوجه شوند و از این غفلت فاصله بگیرند.

این بازیگر پیشکسوت در خصوص پیش‌بینی‌اش از بهبود شرایط اقتصادی سینما در سال جدید گفت: ورود امکانات مالی از هر جایی نیاز به زیرساخت دارد تا جذب سرمایه و ایجاد اشتغال شود. هرچه بتواند شرایط اجتماعی ما را از این روزمرگی نجات دهد، اگر در چهارچوب رضایتمندی خاستگاه فرهنگی هنری ما باشد، موثر خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین