|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۳
کد خبر: ۸۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
باید با استفاده از فرصت ایجاد شده در افزایش همکاری های دوجانبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی- دانشجویی بکوشیم و فرصت های جدیدی را برای افزایش همکاری ها میان دوملت فراهم سازیم.
نخست وزیر مجارستان با اشاره به ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران هیچوقت در چارچوب های مورد نظر غربی ها نمی گنجد ما باید این واقعیت را قبول کنیم که این سیستم ایرانی و زندگی مردم این کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،«ویکتور اوربان» روز چهارشنبه در جمع سفرا و روسای نمایندگی های مجارستان در خارج از کشور در بوداپست در مورد مواضع کشورش در مورد مسائل منطقه ای، دو جانبه و بین المللی، در خصوص گسترش همکاری های ایران و مجارستان افزود: بوداپست در روابط با تهران نباید تنها به فکر منافع خود باشد، در همکاری با ایران ما باید منافع مشترک را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: باید با استفاده از فرصت ایجاد شده در افزایش همکاری های دوجانبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی- دانشجویی بکوشیم و فرصت های جدیدی را برای افزایش همکاری ها میان دوملت فراهم سازیم.

نخست وزیر مجارستان با اشاره به قرابت های میان دو کشور ادامه داد: ایرانی ها ملت بسیار باهوشی هستند. اگر تفاوت های زبانی میان ایران و مجارستان را کنار بگذاریم متوجه می شویم که شیوه فکر کردن و تفسیر مطالب از جمله اشتراکات میان دو ملت است.

وی افزود: همانطور که ما می توانیم سریعا از یک موضوع به موضوع دیگری بپردازیم، ایرانی ها نیز این قابلیت را دارند و می توانند ابعاد مختلف یک مساله را با شاخ و برگ دادن به آن تفسیر و توضیح داده و بدون اینکه از موضوع اصلی منحرف شوند، نکته مورد نظر خود را منتقل کنند.

سمینار سفرا و روسای نمایندگی های مجارستان در خارج از کشور در دو نوبت در ماه های مارس و آگوست به مدت دو روز برگزار می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین