|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۸۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
وی همچنین انقلابی بودن را به معنای جا نزدن و از دشمن نترسیدن دانست و افزود: برخی می‌گویند مذاکره نکنید چون خطرناک است و دشمن با لبخندهای فریبکارانه کلاه سرتان می‌گذارد.
وزیر دادگستری با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید در مهار نرخ تورم گفت: نباید انتظار کاهش سریع قیمت‌ها بواسطه مهار تورم را داشته باشیم، هر چند هنوز گرانی وجود دارد، ولی نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،حجت الاسلام والمسلمین مصطفی‌پور محمدی سه شنبه شب در مراسم جشن انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین (ع) قم افزود: دولت تا به امروز نزدیک به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است، هر چند مبلغ یارانه برای هر نفر ماهانه ۴۵ هزار تومان است، اما در سرجمع این مبالغ، ۴۰ هزار میلیارد ریال به هزینه‌های دولت افزوده می‌شود.

 وی با بیان اینکه بودجه حدود ۴۰۰هزار میلیارد ریالی عمرانی کشور، تنها کمتر از ۲۰۰هزار میلیارد ریال آن تحقق می‌یابد، افزود: بودجه عمرانی کشور تقریبا معادل هزینه یک سال یارانه پرداختی دولت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: دولت به شدت تلاش دارد تا جامعه بدون احساس هر گونه مشکل و بحران تعادل خود را در زمینه اقتصاد حفظ کند.

پور محمدی با بیان اینکه درطول دوره دولت تدبیر و امید تقریبا واردات گندم به کشور پایان پذیرفت، افزود: دولت به هیچ وجه نگذاشت بخش کشاورزی کشور زمین بخورد، و در بحث تامین امنیت غذایی نیز مطالعات جدی و اساسی را انجام داده است.

وزیر دادگستری همچنین اجرای طرح جامع سلامت را از جمله عملکردهای درخشان و چشمگیر دولت تدبیر و امید توصیف کرد و افزود:‌‌ همان گونه که آقای ظریف به وزیر امور خارجه آمریکا گفت، دولت یازدهم در شرایطی این طرح را اجرایی کرد که اوباما که قول انجام طرح مشابهی را در تبلیغات انتخاباتی خود داده بود و به خاطر همین هم رای آورد، هنوز آن را اجرایی نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه این موفقیت‌های کشور برای دنیا پیام بزرگی را به همراه دارد، تصریح کرد: جهان به درستی فهمید، کشوری که در شرایط سخت تحریم قرار دارد، چگونه طرح مهم و بزرگی مانند نظام جامع سلامت را به خوبی اجرا می‌کند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بواسطه اجرای طرح مذکور، دغدغه درمان، دیگر نگرانی مهم جامعه نیست، و این طرح پناهگاهی برای قشرهای مختلف جامعه در حوزه بهداشت و درمان محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه دولت یازدهم با شروع کار خود، با یک سیل ویرانگر از قطعنامه‌ها و تحریم‌ها مواجه بود، افزود: دولت با تمرکز خوبی که در این زمینه داشت، موفق شد توفیق‌های امروز را در بحث سیاست خارجی برای کشور رقم بزند.

به گزارش ایلنا،وی با بیان اینکه‌‌ همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دشمن به هیچ وجه از فریبکاری‌های خود دست برنداشته است، تصریح کرد: به طور حتم دشمن دروغگو، فریبکار، نیرنگ باز و مستکبر است و طبق فرمایش قرآن خودش را مستغنی می‌بیند و طغیان می‌کند و زیر وعده‌های خود می‌زند، لذا دولت همه این موارد را می‌داند، اما آوردن دروغگو پای امضای قرارداد و متعهد کردن یک فریبکار و گردنکش به آن، کار بزرگی محسوب می‌شود.

وزیر دادگستری گفت: طرف مقابل احتمال اینکه به وعده‌هایش پایبند نباشد، وجود دارد، اما دولت و تیم مذاکره کننده باید با‌‌ همان هوشمندی و وسواسی که تاکنون از خود نشان داده‌اند، این مسیر را ادامه دهند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور گسترده و پر شور آحاد مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه، تصریح کرد: باید در این انتخابات همگان حواس خود را جمع کنیم و به کسانی که تفکر صحیح و درست دارند، رای بدهیم.

وی در بیان برخی از شاخص‌های مهم در انتخاب نماینده اصلح تصریح کرد: بدون شک کسانی که از منطق، اصول، مبانی و درک صحیحی از مفاهیم انقلاب اسلامی برخوردارند، باید به عنوان نمایندگان مردم در مجلس حضور پیدا کنند.

وی همچنین درک مفاهیم دینی و شعاری فکر نکردن و هیجانی نبودن را از دیگر ویژگی‌های یک نماینده خوب و شایسته توصیف کرد و افزود: یک نماینده باید یک انقلابی متفکر باشد و با احساس قدرت، متین و سنگین صحبت کند.

پور محمدی با تاکید بر اینکه انقلابی بودن در واقع داشتن یک روحیه قوی و همچنین اراده مستحکم است، گفت: انقلابی بودن به پر خاشگری و بدگویی و درشت گویی و اتهام زنی نیست، بلکه به داشتن تفکر محکم و با صلابت است.

وی همچنین انقلابی بودن را به معنای جا نزدن و از دشمن نترسیدن دانست و افزود: برخی می‌گویند مذاکره نکنید چون خطرناک است و دشمن با لبخندهای فریبکارانه کلاه سرتان می‌گذارد، اما یک انقلابی واقعی کسی است که شجاعانه با دشمن مذاکره کند و گول و فریب آن را نیز نخورد.

وزیر دادگستری همچنین با بیان اینکه ما در مسیر انقلاب اسلامی منطق گفت‌و‌گو با دشمن و طرف مقابل را، یاد گرفتیم، افزود: امروز انقلاب اسلامی به جایی رسیده که دنیا وزن و جایگاه آن را به خوبی می‌شناسد.

وی گفت: همه باید همت کنیم بهترین‌ها که بر مدار، عقلانیت، حق طلبی، مشورت پذیری و مشورت دهی قرار دارند، به مجلس راه پیدا کنند.

پور محمدی با اذعان به اینکه منطق اصولگرایی یعنی منطق عقلانیت، تصریح کرد: این منطق حالا یک کمی خط خطی شده و در هر طرفی برای این منطق و گفتمان مدعی زیاد پیدا شده است.

وی افزود: راه اصولگرایی بسته نیست و کسی نمی‌تواند بگوید چه کسی وارد این جریان شود و چه کسی وارد آن نشود، ولی ما خط انقلاب، امام، رهبری و پیروزی را اصولگرایی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه مسیر پیشرفت و اعتلای کشور با این نگاه و این تفکر به پیش رفته است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در آغاز روی کار آمدنش دو مشکل جدی از جمله مسائل پیچیده اقتصادی که به سمت پیچیده‌تر شدن، بحران سازی و زمین گیر کردن کشور در حرکت بود را پیش روی خود داشت.

پور محمدی دومین مشکل دولت یازدهم در ابتدای کار آن را مشکل بین المللی و خارجی عنوان کرد و افزود: دولت برای سامان دهی امور باید نخست این دو مشکل را حل می‌نمود، که به لطف خداوند این کار را با موفقیت انجام داد.

وی راستگویی و صداقت با مردم را از جمله ویژگی‌های دولت یازدهم برشمرد و گفت: بدون شک دولتی که با مردم خود رو راست باشد و همه واقعیت‌های را بگوید خداوند لطف خودش را شامل آن دولت می‌کند.

پور محمدی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که متکی به ظرفیت‌های داخلی است، به همین علت دولت تمام هم و غم خود را به ایجاد چنین فضایی در اقتصاد کشور معطوف کرده است.

وی با تاکید بر لزوم طراحی برنامه‌های دقیق و حساب شده برای رشد اقتصادی کشور، افزود: باید جلوی بی‌برنامگی‌ها را بگیریم چون تاکنون به خاطر آن خیلی خسارت و آسیب دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برغم برخی سخنان به هیچ وجه ادعای ایجاد رونق در اقتصاد کشور را ندارد، افزود: اقتصاد ایران بواسطه سیاست‌های دولت تدبیر و امید از حالت رکود و ورشکستگی خارج شده، ولی هنوز به رونق نرسیده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین