|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۸۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
بحرین همچنین کشتی های باری ای که قرار بوده عازم بنادر ایران شوند را از این کار منع کرده، اما عربستان هنوز چنین محدودیتی را اعمال نکرده است.
عربستان و بحرین که همچنان به کشتار مردم یمن و بحرین ادامه می دهند، در یک اقدام ضد ایرانی ورود کشتی های کشورمان را به آب هایشان ممنوع کردند.

 به نقل از پایگاه خبری"مریتام"؛ عربستان و بحرین که ماه گذشته روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کردند، ورود کشتی های با پرچم ایران به بنادر خود و تردد این کشتی ها در آب های سرزمینی شان را ممنوع کرده اند.

بحرین همچنین کشتی های باری ای که قرار بوده عازم بنادر ایران شوند را از این کار منع کرده، اما عربستان هنوز چنین محدودیتی را اعمال نکرده است.

عربستان و بحرین قراردادهای تعهد شده با کشتی های در حال تردد با پرچم ایران را متوقف کرده اند. این محدودیت ها، آسیب چندانی به مبادلات تجاری ایران وارد نخواهد کرد، زیرا ایران سال ها تحت تحریم های غرب قرار داشته که از سوی این دو کشور عربی نیز اجرا می شده است. اما انتظار می رود شرکت های کشتیرانی در فعالیت خود در مسیرهای دریایی موجود در خاورمیانه با مشکلاتی مواجه شوند.

عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به اعضا و مشتریانی که کشتی دارند و در خاورمیانه تجارت می کنند، توصیه می شود از نزدیک با سازمان های داخلی و یا مقامات بندری در ارتباط باشند تا از هرگونه مقررات بندری قبل از رسیدن به بنادر اطلاع حاصل کنند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که عربستان و بحرین پس از ماجرای اعدام شیخ نمر، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده اند.

منبع: میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین