|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
روزنامه زوددویچه سایتونگ با اشاره به نتایج تحقیقات داخلی فولکس واگن نوشت: بسیاری از کارمندان و مدیرانی که در بخش طراحی موتور با مشکل آلایندگی سر و کله می‌زدند، از این مسئله آگاه بودند یا در طراحی دستگاه‌های تقلب کننده در تستهای آلایندگی مشارکت داشتند.
نتایج تحقیقات داخلی فولکس واگن نشان داد طراحی نرم افزار برای تقلب در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی در بخش طراحی موتور این خودروساز بر هیچ کس پوشیده نبوده است.

 روزنامه زوددویچه سایتونگ با اشاره به نتایج تحقیقات داخلی فولکس واگن نوشت: بسیاری از کارمندان و مدیرانی که در بخش طراحی موتور با مشکل آلایندگی سر و کله می‌زدند، از این مسئله آگاه بودند یا در طراحی دستگاه‌های تقلب کننده در تستهای آلایندگی مشارکت داشتند.

فرهنگ محرمانگی گروهی کاملا در این بخش حکمفرما بوده و استفاده از این نرم افزار که بزرگترین بحران تاریخ فولکس واگن را رقم زده است از سال 2006 به راحتی مورد بحث بود اما یک نفر که خود هم در طراحی این نرم افزار دخیل بود و مدارکی به بازرسان استخدام شده از سوی فولکس واگن داده است، در سال 2011 به یک مدیر ارشد خارج از بخش طراحی موتور نسبت به وضعیت مذکور هشدار داده بود اما این مدیر واکنشی نشان نداده بود.

بر اساس گزارش این روزنامه، کارکنان و مدیران بخش طراحی موتور از سوی هیات مدیره برای یافتن یک راه‌کار کم هزینه به منظور طراحی موتورهای دیزلی پاک برای بازار آمریکا تحت فشار قرار داشتند و به جای اینکه به هیات مدیره شرکت بگویند عمل به مقررات آلایندگی امکان پذیر نیست، تصمیم گرفتند با استفاده از نرم افزار غیرقانونی موتور خودروها را دستکاری کنند.

زوددویچه سایتونگ به نقل از گزارش داخلی فولکس واگن که شامل اظهارات کارکنان مشارکت کننده در این کلاهبرداری بوده، نوشت: در داخل شرکت این شعار وجود داشت که "ما می‌توانیم هر کاری انجام دهیم" و بنابراین گفتن اینکه کاری انجام پذیر نیست قابل قبول نبود از این رو مهندسان بخش طراحی موتور به جای اینکه به مدیران ارشد بگویند چنین کاری انجام پذیر نیست، تصمیم گرفتند به فریب متوسل شوند.

مهندسان فولکس واگن مطمئن بودند که رگولاتورها با استفاده از تکنیکهای بررسی معمولی قادر به کشف این کلاهبرداری نخواهند بود.

نرم افزار کنترل موتور که توسط شرکت بوش عرضه شده بود، در ولفسبورگ که مقر مرکزی فولکس واگن در آنجا قرار دارد، دستکاری شد و این دستکاری در نوامبر سال 2006 آغاز شد.

فولکس واگن اعلام کرده تا جایی که اطلاع دارد تنها شمار اندکی درباره دستکاری اطلاع داشتند و مدیریت ارشد یا اعضای هیات نظارت از این ماجرا که باعث کنار رفتن مدیرعامل شرکت در سال گذشته شد و احتمالا میلیاردها دلار هزینه برای فراخوان، تعمیر، شکایت و جریمه خواهد داشت، بی‌اطلاع بودند.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن قرار است در نشست سالانه سهامداران این شرکت که در آوریل برگزار می‌شود، برای نخستین بار نتایج تحقیقات داخلی را منتشر کند.

فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، در سپتامبر سال 2015 اقرار کرد در بیش از 11 میلیون خودرو دیزلی در سراسر جهان از جمله بعضی از مدل‌های دیزلی به فروش رفته در آمریکا، نرم‌افزاری نصب شده که میزان آلایندگی اکسید نیتروژن آنها را کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد. این نرم‌افزار در زمان انجام تست، کنترل‌های آلایندگی را فعال و در زمان رانندگی معمولی آنها را غیرفعال می‌کند تا میزان آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان دهد.

فاش شدن این رسوایی ضربه سختی به فولکس واگن زد به طوریکه ارزش سهام این شرکت سقوط کرد و فروش برند فولکس واگن در سال گذشته پنج درصد کاهش یافت. فروش گروه فولکس واگن که شامل برند لوکس آئودی، برند اسپورت پورشه و همچنین اسکودا و سیت است، سال گذشته دو درصد کاهش یافت که نخستین کاهش سالانه فروش از سال 2002 بود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین