|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه:
کد خبر: ۷۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
موضوعی که به عنوان یکی از چالش‌های اساسی کالای ایرانی به ویژه محصولات کشاورزی در بازار روسیه مطرح بود، بحث تعرفه‌های بالا بود.
موضوعی که به عنوان یکی از چالش‌های اساسی کالای ایرانی به ویژه محصولات کشاورزی در بازار روسیه مطرح بود، بحث تعرفه‌های بالا بود.

نایب‌رییس اتاق مشترک ایران و روسیه در نشست هم‌اندیشی بررسی موانع صادرات به روسیه با حضور اعضای کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران و برخی مسوولان دولتی از جمله رییس سازمان توسعه تجارت و رییس سازمان ‌دامپزشکی‌کشور با اشاره به 8 مانع صادرات و ورود کالاهای ایرانی به بازار روسیه گفت: برای صادرات اقلام به بازارهای صادراتی روسیه چالش‌هایی وجود دارد که از جمله می‌توان به فقدان استراتژی صادراتی، کمبود یا نبود زیرساخت‌های لازم ریلی و دریایی، تعرفه‌های بالا، اهمیت ندادن به ارزش‌گذاری کالا، فقدان پوشش خطرات بازار، نبود بازاریاب، رقابتی نبودن و فقدان سیاست‌های اقتصادی روشن ایران اشاره کرد.

غدیر قیافه افزود: موضوعی که به عنوان یکی از چالش‌های اساسی کالای ایرانی به ویژه محصولات کشاورزی در بازار روسیه مطرح بود، بحث تعرفه‌های بالا بود که این نوع سیاست‌ها را به گوش رییس‌جمهور هم رسانده‌ایم. در واقع، روسیه تعرفه‌هایش برای تمامی کشورها یکسان است، اما موضوعی که سبب ایجاد اختلاف شده ترخیص کالای ایرانی با تعرفه بالا است که این موضوع به معنی عدم ارزش‌گذاری کالا برای مقامات ایرانی است.

منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین