|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۷۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
حاميان گروهي كه اين شايعات را مطرح و جوسازي مي‌كنند براي همگان معلوم و مشخص هستند چنانكه در سال92 ملت نشان داد هوشيار است،
اين روزها كه همه در تاب و تب برگزاري پرشكوه دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند كه در اسفند ماه برگزار مي‌شود، برخي كه اتفاقا از شخصيت‌هاي شناخته شده در كشور هم هستند اعلام مي‌كنند كه آیت‌ا... هاشمي رد صلاحيت شده است! اما اين اظهارات شايعه‌اي بيش نيست و تنها به آرامش فضاي سياسي كشور ضربه وارد مي‌كند كه به همين دليل بايد نهادهاي مربوطه با اين قبيل اعمال برخورد كنند. اين شايعه‌پراكنان همان قشري هستند كه در سال92 هم به همين امور و بي‌اخلاقي‌ها مشغول شدند و اين‌بار نيز تصور مي‌كنند این شیوه جواب خواهد داد. ظاهرا اين ناآگاهان درك متفاوت بودن شرايط پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید را ندارند كه اگر مي‌‌دانستند آن را برای انتخاباتی با اهمیت «خبرگان» نمي‌كردند و شرايط آنها را برابر قرار نمي‌دادند. مشخص نيست شايعه ردصلاحيت هاشمي با هدف حمايت يا تخريب از نهاد نظارتی صورت مي‌گيرد كه اگر با هدف حمايت باشد جايگاه اين شورا را درک نکرده‌اند و اگر هم با هدف تخريب باشد كه نهاد مربوطه بايد وارد شود. هر چند مردم كشورمان بسيار هوشيار‌تر از آن هستند كه اسير اين شايعه‌سازي‌ها شوند. همان طور هم كه ديروز سخنگوي شوراي نگهبان بيان كرد: «هرگونه پيشگويي بي‌اثر و بي‌فايده است و ما مواضع خود را درباره صلاحيت‌ها در زمان قانوني رسما اعلا مي‌كنيم.»

هجمه گران شناخته شده هستند

حاميان گروهي كه اين شايعات را مطرح و جوسازي مي‌كنند براي همگان معلوم و مشخص هستند چنانكه در سال92 ملت نشان داد هوشيار است، اسير اين جوسازي‌هاي هدفمند نخواهد شد و به كانديدايي راي داد كه مورد حمايت آيت‌ا... هاشمي بود. اما امروز اگر جلوي اين شايعه‌سازان شناخته شده گرفته نشود، فعاليت آنها گسترش پيدا كرده و در نهايت دامن بزرگان جريان خودشان را نيز خواهد گرفت. البته سكوت در برابر اين دسته از تخريب‌كنندگان هم جايز نيست چرا كه سكوت در برابر توهين به بزرگان کشور نزد افکارعمومی معناي دیگری را تداعی می‌کند.

انديشه حذف نمي‌شود!

بايد به هجمه‌گران تاکید کرد انديشه اعتدال حذف‌شدني نيست و درباره شخصيتي مانند آيت‌ا... هاشمي افرادي بايد به خود اجازه اظهارنظر دهند كه داراي جايگاهی باشند؛ به عبارتي حداقل وزنی چه به لحاظ سابقه طولاني مبارزاتي و چه به لحاظ مديريت‌هاي اجرايي و... داشته باشند. آنها كه امروز انقلابي‌تر از انقلابیون راستین شده‌اند باید این را بدانند.بزرگان این جریان سیاسی هم نبايد اجازه دهند این ترور شخصيت نهادینه شود چه اینکه فردا دامن برخی از هم‌مسلکان خود را خواهد گرفت. اخیرا مجيد انصاري در جایگاه معاون پارلماني رئيس‌جمهور تصريح كرده است: اين اقدامات تخريبي در شرايطي انجام مي‌شود كه همه دلسوزان كشور و نظام تلاش مي‌كنند زمينه تحقق حماسه سياسي بر اساس تاكيد مقام معظم رهبري فراهم شود. وی همچنين گفته است: چگونه ممكن است صلاحيت شخصيتي كه بحق شناسنامه انقلاب را دارد مورد تاييد واقع نشود. البته (انتشار) دروغ و شايعات ديگري نيز از سوي كانون‌هاي تخريبي درباره ايشان همچنان ادامه دارد (اما) مردم فكور و هوشيار ايران، خود مراقب اوضاع هستند. انصاری تاکید کرده است: تخريبگران بايد بدانند اينگونه بداخلاقي‌هاي سياسي به زيان خود آنان و موجب انسجام هرچه بيشتري مردمي خواهد بود كه با هوشياري و تعهد فضاي انتخابات را رصد مي‌كنند و با تصميم و راي خود خط بطلاني بر همه تحرك‌هاي غيراخلاقي خواهند كشيد. در نهايت شوراي نگهبان تصميم‌گير اصلي است و توجهي به اين شايعات ندارد. چنانكه ديروز سخنگوي اين شورا نیز درباره برخي خبرسازي‌ها مبني بر ردصلاحيت آيت‌ا... اكبر هاشمي‌رفسنجاني در انتخابات مجلس خبرگان اظهار كرد: هنوز بررسي شرايط كانديداها توسط فقها شروع نشده است. همچنين هنوز آزمون و ارزيابي‌هاي علمي براي بررسي صلاحيت داوطلبان پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري انجام نشده است و در آخر ما نتايج را اعلام مي‌كنيم. ابراهيميان درباره رد يا تاييد صلاحيت داوطلبان هم تاكيد كرد: هيچ چيزي هنوز معلوم نيست و هيچ چيزي هم اعلام نشده است.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین