|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
خبری به بزرگی دوپینگ لوچف روس.وزنه برداری که کمتر از دو ماه پیش رکوردهای حسین رضازاده را شکست و به تنهایی نام خودش را در کتاب های رکورد گینس ثبت کرد.
لوچف می گوید هیچ دوپینگی در کار نیست و اعلام خبر دوپینگ او کار آمریکایی ها است.

خبری به بزرگی دوپینگ لوچف روس.وزنه برداری که کمتر از دو ماه پیش  رکوردهای حسین رضازاده را شکست و به تنهایی نام خودش را در کتاب های رکورد گینس ثبت کرد.

تا به حال هیچ وزنه برداری نتوانسته بود رکورد حرکت دوضرب حسین رضازاده را بشکند و وزنه 265 کیلوگرمی را بالای سرش ببرد اما لوچف که رقیبی نداشت و در غیاب بهداد سلیی خیالش از رسیدن به مدال طلا راحت بود زیر این وزنه قرار گرفت و با قدرت هرچه تمام تر آن را بالای سرش برد.

بالا بردن این وزنه آنقدر مهم بود که بیشتر رسانه های دنیا به آن پرداختند و از قویترین مرد جهان که یک وزنه بردار روس است حرف زدند.دیگر خبری از نام رضازاده نبود و او زیر سایه این وزنه بردار روس قرار گرفته بود.

بیشتر غصه اهالی ورزش،به خصوص آنها که نزدیک به خانواده وزنه برداری هستند از این بود که این رکورد را یک غیر ایرانی زده،به خصوص روس ها که از رقبای جدی ایران در این رشته ورزشی هستند.

لوچف،مدال طلا،انواع و اقسام تقدیر نامه و از همه مهمتر افتخاری به اندازه زدن رکورد جهان را با خودش به روسیه برد،این رکورد را تقدیم به مادرش کرد و از این گفت که خوشحال است که پس از 10 - 15 سال توانسته رکورد حسین رضازاده را بشکند اما ...

همیشه یک اما وجود دارد که در یک لحظه ورق را بر می گرداند،افتخارات را پس می گیرد و باعث می شود تا دوپینگ قویترین مرد جهان مثبت اعلام شود.خبر مثل همان زمان که رکورد حسین رضازاده شکست صدا کرد.آنقدرکه از سایت فدراسیون جهانی گرفته تا رسانه های ایران و رسانه های روس،حتی خود لچوف هم به این ماجرا واکنش نشان دادند.او که بدون شک این اتفاق برایش گران تمام می شود در نخستین اظهار نظر رسمی اش در این مورد گفته است:«کدام دوپینگ؟این ها بازی سیاسی است و می خواهند ورزش روسیه را خراب کنند.»

وزنه بردار روس در حالی این حرف را می زند که نمونه تست او در آمریکا مثبت اعلام شده است نه در مجارستان!کشوری که هر بار نمونه های دوپینگ در آنجا گرفته می شود حرف و حدیث های زیادی درباره اش شنیده می شود!

درهر صورت لچوف روس درحالی این دوپینگ را توطئه آمریکایی ها می داند که همزمان با انتشار این لیست، ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه این خبر را تایید می کند:« متاسفانه در خونه لوچف مواد ممنوعه دیده شده و ما حسابی از این بابت متاسفیم. با این حال تلاش می کنیم بدانیم این اتفاق کی و چگونه رخ داده. لوچف رباط پایش پاره شده بود ولی همه چیز تحت کنترل بود و حتی نمونه هایی که از او گرفته شده بود ایرادی نداشت».

به  گزارش رسانه مجازی کمیته ملی المپیک لوچف در شرایطی رکورد دنیا و حسین رضازاده را شکست که هرگز کسی تصور نمی کرد او بدون زدن وزنه مورد نظر در تمریناتش موفق به چنین کاری شده باشد. با این حال اگر دوپینگ او تایید شود که ظاهرا با صحبت های وزیر ورزش روسیه تایید شده است باید یکبار دیگر رکورد قوی ترین مرد دنیا را در دستان ایرانی ها دید.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین