|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
دکتر غندالی در مورد امکان برداشت فرهنگیان عضو از موجودی خود در موسسه گفت: ما تا به سوآوری ٣٠ هزار میلیارد ریالی در سال نرسیم امکان قابل برداشت بودن سهم الشرکه اعضا نخواهد بود زیرا در آن صورت منابع سرمایه گذاری موسسه دچار مشکل خواهد شد.
مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در جمع معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به چشم انداز سرمایه گذاری های موسسه گفت: در حالی سودآوری موسسه در دو سال گذشته از مرز ١٨٥٠٠ میلیارد ریال عبور کرده که این روند در سال های آینده و با توجه به بازدهی پروژه های موسسه با شیب بیشتری افزایش پیدا می کند.



دکتر شهاب الدین غندالی روز چهارشنبه ٢٨ آذر ١٣٩٤ در باشگاه فرهنگیان تهران افزود: دولت و به تبع آن موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به رغم استفاده از مدیران زبده اقتصادی با چالش های فراوانی در طول دو سه سال گذشته مواجه بودند که ناشی از تحریم های اقتصادی بود اما با توفیقات سیاسی کشور و تلاش های رییس جمهور محترم، امیدواری زیادی به بهبود شرایط اقتصادی پیدا شده که نتایج آن را خواهیم دید.

وی افزود: بانک سرمایه به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین شرکت های موسسه با چالش های زیادی همراه بود که از گذشته به ارث رسیده و به طور مشخص دوره ای برای درمان آن نیاز است. سایر شرکت ها نیز مشکلاتی از گذشته داشتند اما مهم این است که ما تلاش کنیم در مسیر درست حرکت کنیم.

عضو هیات مدیره موسسه با اشاره به فعالیت های مدیران در دو سال گذشته تصریح کرد: چند گام اساسی برای فعالیت خود تعریف و دنبال کردیم که گام اول شناسایی مشکلات، گام دوم دسته بندی آسیب ها و نقاط قوت و در نهایت گام سوم احیای سرمایه های راکد موسسه و وارد کردن آنها به فاز سودآوری بود.

وی گفت: برای مقابله با آسیب ها یک برنامه استراتژیک بر اساس دیدگاه های بزرگان اقتصادی کشور در شورای راهبردی اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری موسسه تدوین شده است. همچنین تصمیم بر آن شد که بنگاه داری موسسه به زیر ١٥ درصد برسد.

دکتر غندالی با بیان اینکه اولویت های سرمایه گذاری از فعالان اقتصادی استخراج شد، افزود: پس از مطالعه و جمع بندی، برنامه علمی تدوین و آغاز به سرمایه گذاری کردیم. بر این اساس قرار شد تا ٥٠ هزار میلیارد ریال در حوزه پتروشیمی سرمایه گذاری کنیم. البته در حال حاضر در ١٢ پتروشیمی بزرگ کشور ورود پیدا کرده ایم و و امیدواریم با تلاش مضاعف، پتروشیمی ها در یک دوره ٢ الی ٣ ساله به سودآوری و بازدهی برسند.

وی با اشاره به اینکه سهام موسسه در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه از ٦٢ به ٩٠ درصد رسیده است تصریح کرد: همچنین قرارداد اولین نیروگاه را بسته ایم و بنا داریم تا ١٦ نیروگاه پیش برویم.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اینکه همه این پروژه ها و برنامه ها برای اجرایی شدن و رسیدن به مرحله سودآوری نیازمند منابع است گفت: منابع ما شامل پرداختی اعضا، کمک دولت و سود ناشی از فعالیت های اقتصادی است. البته در این مسیر نیازمند منابع و حمایت دولت نیز هستیم.



دکتر غندالی در مورد امکان برداشت فرهنگیان عضو از موجودی خود در موسسه گفت: ما تا به سوآوری ٣٠ هزار میلیارد ریالی در سال نرسیم امکان قابل برداشت بودن سهم الشرکه اعضا نخواهد بود زیرا در آن صورت منابع سرمایه گذاری موسسه دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان اینکه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از یک بنگاه اقتصادی به یک موسسه اقتصادی رفاهی تغییر رویکرد داده است تصریح کرد: همین موضوع باعث شده بخشی از منابع موسسه متوجه اقدامات رفاهی برای اعضا در درجه اول و برای کل فرهنگیان در درجه بعدی بشود.

عضو هیات مدیره موسسه ضمن اشاره به وجود سرمایه های غیرمولد در موسسه گفت: گام سوم ما احیای همین سرمایه هاست. یکی از همین سرمایه ها، پروژه مگاپارس بود که اجرای آن سال ها با مشکل روبرو بود که سهام خود در این پروژه را به بالای ٤٠ تا ٥٠ درصد رساندیم. این پروژه به عنوان یک پروژه سبز، مدرن و یونیک جایزه سال پروژه های ساختمانی آسیا را در ترکیه گرفت. یعنی پرژه ای که مشکلات زیادی داشت امروز به نگین تهران تبدیل شده و با بسیاری از پروژه ها رقابت می کند.

دکتر غندالی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت ها و پروژه های موسسه در حال حاضر به چرخه سودآوری رسیده اند افزود: پروژه ام ای جی پتروشیمی مروارید با وارد شدن به چرخه سودآوری، چشم انداز خوبی فرا روی فرهنگیان عضو قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نتایج نظرسنجی نشان می دهد که بیش از ٥٠ درصد فرهنگیان به موسسه اعتماد کامل دارند و همین اعتماد باعث شده که بازنشستگان خواستار استمرار عضویت و بازگشت به موسسه باشند.

دکتر غندالی با اشاره به اینکه نمایندگی های استانی با هدف استفاده از ظرفیت استانی و ارتباط با فرهنگیان دایر شد، تاکید کرد: در هر استان برای موسسه یک ساختمان ساخته می شود که کلیه فعالیت های موسسه و شرکت های تابعه در آن تجمیع خواهد شد. شرکت های استانی هم با محوریت شرکت اقتصاد و رفاه فرهنگیان شکل می گیرد که این اقدام در خراسان رضوی انجام شده است.

مدیرعامل موسسه با بیان اینکه ارتباط با نهادهای آموزش و پرورش از اولویت های مدیران این مجموعه است، گفت: ما تاکید داریم که چنین سمینارهایی در محل پروژه ها و شرکت های موسسه مثل مگاپارس، پتروشیمی مروارید، تجهیزات مدارس، ماشین سازی اراک، بانک سرمایه و … برگزار شود تا هر چه بیشتر با حجم فعالیت های موسسه آشنا شوید.

وی افزود: آموزش و پرورش باید حساب های خود را به بانک سرمایه منتقل کند تا منابع مالی این بانک برای خدمت رسانی به فرهنگیان تقویت شود. همچنین معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش می توانند درهای بازار آموزش و پرورش را به سوی موسسه و شرکت های تابعه باز کنند. به طور مثال بیمه معلم با همت همکاران توانسته جایگاه خوبی در آموزش و پرورش پیدا کند.

دکتر غندالی همچنین با اشاره به اینکه بخش زیادی از ارزش افزوده دارایی های موسسه محاسبه شده خاطر نشان کرد: ١٠ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده دارایی های موسسه محاسبه شده و در حساب اعضا نشسته است و سهم اعضای خروجی در دو سال اخیر نیز پرداخت شده است.

استمرار عضویت بازنشستگان و حق عضویت ٥ درصدی از اولویت های موسسه است

در این نشست همچنین ناصر قاسمی مدیر امور اعضا و نمایندگان استانی موسسه با اشاره به دلایل تاسیس این نمایندگی ها گفت: عدم شناخت فرهنگیان از موسسه، نقش تعیین کننده باشگاه عظیم اعضاء در موفـقیت مـوسسه، اعتقاد مدیریت مجموعه به شفاف سازی فعالیت ها و ارتباط دو سویه با اعضاء، استفاده از ظرفیت های بی بدیل آموزش و پرورش و در نهایت استفاده از فرصت های اقتصادی استان ها، مدیران این مجموعه را به تاسیس نمایندگی ها ترغیب کرد.

مدیر امور اعضا و نمایندگان استانی موسسه همچنین افزود: در این ارتباط تلاش شد تا نمایندگان استانی از افراد خوشنام و دارای مقبولیت بین فرهنگیان استان، داراری تجربه و تبحر در امور اقتصادی و در نهایت دارای نفوذ و قابلیت برقراری ارتباطات گسترده تشکیل شوند.

قاسمی با تصریح اینکه د رحال حاضر برای ٢٢ استان نماینده تعیین شده و در ١٠ استان نیز دفتر نمایندگی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به طور رسمی دایر شده است، گفت: برخی از استان ها به طور جدی با موسسه همکاری داشتند و فعالیت نمایندگی موسسه در آن استان ها به سرعت آنها آغاز شد.



وی با بر شمردن وظایف نمایندگان استانی تاکید کرد: جذب، نگهداشت و رضایتمندی اعضا، شناسایی و معرفی فرصت های اقتصادی استان، تقویت شرکت های موسسه در استان ها، تقبل کارگزاری موسسه و آموزش و پرورش و در نهایت تلاش در تقویت امور رفاهی فرهنگیان از وظایف نمایندگان موسسه است.

مدیر امور اعضا و نمایندگان استانی موسسه با اشاره به سودآوری موسسه در دو سال اخیر که بیشتر از ١٧ سال قبل از آن است گفت: سودآوری چشمگیر موسسه مدیران این مجموعه را بر آن داشت تا فرهنگیان را به استمرار عضویت در این هولدینگ اقتصادی ترغیب کنند تا در بلند مدت از مزایا و سودآوری آن منتفع شوند.

استمرار عضویت بازنشستگان و ایجاد نمایندگی های استانی از طرح های خوب موسسه هستند

در این گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور به بیان دیدگاه های خود درباره فعالیت های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین انتظارات و درخواست های فرهنگیان از این موسسه پرداختند.

مهدی جمالی معاون توسعه مدیریت پشتیبانی آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر موسسه به موضوع نمایندگان استانی گفت: نمایندگی های استانی ظرفیت بسیار خوبی برای تعامل موثر با فرهنگیان و استفاده از ظرفیت های اقتصادی استان ها به ویژه استان های محروم مانند ایلام است.

وی افزود: استمرار عضویت بازنشستگان نیز طرح بجا و مناسبی است اما اگر بازنشستگان حق برداشت از مبلغ سهم الشرکه خود را داشته باشند استقبال از این طرح زیاد خواهد بود.

علی اکبر محسنی نسب معاون پشتیبانی آموزش و پرورش کرمانشاه نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن طرح استمرار وضعیت بازنشستگان آن را گام مهمی برای منتفع ساختن فرهنگیان از سرمایه گذاری های بلندمدت موسسه عنوان کرد.

نظام مرادی معاون توسعه آموزش و پرورش استان کردستان، ضریب نفوذ موسسه در استان کردستان را پایین تر از میانگین کشور اعلام کرد و گفت: دلیل پایین بودن ضریب نفوذ، کم اطلاعی همکاران فرهنگی این استان از فعالیت های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است. همچنین اطلاع رسانی به موقع می تواند به شفاف سازی و در نهایت به اعتماد سازی موسسه در بین فرهنگیان کمک کند.

وی افزود: همکاران از تاخیر در پرداختی موسسه به بازنشستگان گلایه داشته و تقاضا دارند که خودروهای اعلامی شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان نیز از تنوع بیشتری برخوردار باشد.

بیات سلطانی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری نیز عمده درخواست های فرهنگیان استان متبوعش را پررنگ تر شدن نقش موسسه در زندگی و معیشت فرهنگیان به ویژه در دوره خدمت و همچنین شفاف سازی فعالیت های موسسه عنوان کرد.

احمد ناصری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه ایجاد نمایندگی های استانی تصریح کرد: سهم دولت باید به طور جدی تر پیگیری شود و البته باید سهم دولت به انصرافی ها نیز تعلق بگیرد تا رغبت به عضویت در موسسه بیشتر شود. از سوی دیگر با شفاف سازی و گسترش خدمات حین خدمت می توانیم شکاف بین فرهنگیان و موسسه را به طور کامل از بین ببریم.

علی رضا کاظمی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه اقدامات اثر بخشی در زمینه رضایت مندی و سودآوری در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده است گفت: با این حال موسسه هنوز نتوانسته به طور کامل از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کند.

وی همچنین تاسیس نمایندگی های استانی موسسه را یک گام مهم، ضروری و سودمند برای فرهنگیان و موسسه خواند و تصریح کرد: در صورتی که جایگاه حقوقی نمایندگان استانی مشخص باشد کارآمدی آنها بسیار بهتر خواهد بود. در زمینه خدمات حین خدمت نیز باید گام های اساسی تر برداشت و سیاست های شرکت لیزینگ نیز در ارتباط با میزان تخصیص وام و تنوع خودروها اصلاح شود.

کاظمی افزود: نمایندگان استانی باید در جریان پروژه های استانی موسسه قرار داشته و بر روند اجرای آنها نظارت داشته باشند زیرا شرکت ها ممکن است از محدودیت ها و فرصت های استان ها به اندازه نمایندگان استانی اطلاع نداشته باشند. همچنین یکی از بهترین شرکت های این مجموعه شرکت صنایع آموزشی است اما محدودیت های قانونی برای تعامل این شرکت با آموزش و پررورش وجود دارد که باید برداشته شود.

اردشیر یاری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به لزوم توجه موسسه به این استان گفت: استان ما جزو مناطق محروم است در حالی دارای بهترین منابع و ظرفیت هاست و موسسه می تواند به خوبی از آنها استفاده کند.

سید محمد میرپور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه آثار فعالیت های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان باید در تمام استان ها دیده شود گفت: ارتباط موثر موسسه با فرهنگیان می تواند از طریق نمایندگی های استانی صورت گیرد.

در این نشست همچنین فیلم معرفی موسسه برای معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور پخش شد و آنها در جریان شرکت ها و فعالیت های موسسه قرار گرفتند.

مهندس عباس کاظمی آشتیانی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد و رفاه فرهنگیان نیز در این نشست هدف از تاسیس این شرکت را استفاده از فضاها و ظرفیت های آموزش و پرورش در جهت منافع فرهنگیان عنوان کرد و گفت: شرکت ما از سوی وزارتخانه ماموریت دارد تا در سه حوزه مصرف، درمان و مسکن فرهنگیان به فعالیت بپردازد.

وی افزود: در حوزه درمان در موضوع بیمه های تکمیلی ورود پیدا کرده ایم و برنامه داریم تا آن را گسترش بدهیم و در این ارتباط از ظرفیت بیمه معلم استفاده خواهیم کرد.

مهندس کاظمی تصریح کرد: دکتر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش گفتند که کاری کنید قدرت خرید معلم بالا برود و با توجه به ظرفیت بسیار زیاد معلمان و بازار بزرگ آن،  می توان این موضوع را محقق کرد. در این راستا اقدامات گسترده ای در حوزه مصرف فرهنگیان نیز انجام شده که شامل کلیه فرهنگیان خواهد بود.

وی خاطر نشان ساخت: در زمینه مسکن هم گام هایی مهمی برداشته ایم اما به دلیل زمان بر بودن و هزینه بر بودن این بخش، نیازمند سازوکار جدی تر و تامین منابع کافی هستیم.

در این نشست همچنین مدیرعامل شرکت فرهنگی و تبلیغاتی موسسه روزگار طرفه به معرفی فرصت های تبلیغاتی سالم و درست در آموزش و پرورش و همچنین راه های درآمد زایی از آنها به نفع معلمان، دانش آموزان و نظام آموزشی کشور پرداخت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین