|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۴
کد خبر: ۷۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: بنده بارها گفته ام از نظر شرع مقدس حبس بدهکاران مالی جایز نیست و چنین افرادی نباید زندانی شوند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی،وی دردیدار جهانگیری مسئول سازمان زندان های کشور با تقدیر از اجرای برنامه های خوب قرآنی و فرهنگی در زندان ها افزود: وظیفه مسئولان زندان ها در تعلیم و تربیت زندانیان بسیار سنگین و مهمّ است، و وجود فعّالیّت های گسترده ای توسط سازمان زندان ها ،موجب کاهش مفاسد و جرائم در جامعه می شود.
وی از مسئولان زندان های کشور خواست که سعی کنند که اینگونه برنامه ها را در سراسر کشور گسترش دهند.

وی زندان را یک مدرسه تربیتی دانسته وگفت: ما دوست نداریم زندان ها پر شود، و باید در همین راستا تلاش کرد و کسانی که حاکم شرع جامع الشرایط اجازه حبس آنها را می دهد، باید با زندانی شدن به تربیت آنها بپردازید و طوری شود که وقتی از زندان خارج شدند، مرتکب اعمال خلاف نشوند.

آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: بدانید مسأله راهنمایی یک انسان، مسأله کمی نیست؛ هم کار بزرگی است و هم مسئولیت سنگین، و هم ثواب بسیار زیادی دارد، باید کسانی که خود متصدّی این کار هستند انسان هایی با تقوا، مخلص و دلسوز باشند و تنها هدفشان رضای خدا و هدایت انسان ها به سوی بندگی خداوند متعال و رشد همه جانبه جامعه باشد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود لزوم توجه به خانواده های زندانیان را خواستار شده و بیان داشت: حفظ حقوق خانواده زندانیان از وظایف مهمّ مسئولان این سازمان است که باید در این زمینه نهادها و دستگاه های مربوطه هم شما را یاری و همکاری کنند به نحوی که با حبس سرپرست خانواده، حقوق خانواده او تضییع نشود، و باید از نظر اقتصادی و فرهنگی آنها را تأمین نمود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین