|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
مقامات کره شمالی و جنوبی بر اساس توافق اوایل ماه جاری و برای بهبود مناسبات و کاهش تنش های دو کشور، از دیروز - جمعه - نشستی را در مجتمع صنعتی شهر مرزی «کائه سونگ» آغاز کردند.
مذاکرات مقامات دو کره که از روز گذشته در منطقه مرزی مشترک آغاز شده بود، عصر شنبه بدون آنکه این نشست نتیجه ای داشته باشد، به کار خود پایان داد.

مقامات کره شمالی و جنوبی بر اساس توافق اوایل ماه جاری و برای بهبود مناسبات و کاهش تنش های دو کشور، از دیروز - جمعه - نشستی را در مجتمع صنعتی شهر مرزی «کائه سونگ» آغاز کردند.

آخرین دیدار مقامات دو کشور به پنجم آذر ماه جاری در روستای «پانمونجوم» مربوط می شود که آن دیدار نیز به علت درگیری مرزی میان نیروهای نظامی دو کشور بدون نتیجه پایان یافت.
یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد، خاتمه این نشست دو روزه بیانیه مشترکی نداشت و حتی طرفین مشخص نکردند که دور بعدی مذاکرات خود را در چه تاریخی برگزار خواهند کرد.

سرپرستی هیات مذاکره کننده کره جنوبی را معاون وزیر اتحاد دو کره بر عهده داشت و از طرف پیونگ یانگ نیز معاون رئیس کمیته اتحاد مسالمت آمیز دو کره در این مذاکرات حاضر شده بود.
«هوانگ پوگی» معاون وزیر وحدت کره جنوبی در خاتمه این نشست از بی نتیجه بودن مذاکرات صورت گرفته سخن گفت و یادآور شد: یکی از مواردی که سئول در این نشست خواستار توجه هیات مذاکره کننده همسایه شمالی به آن بود، موضوع خانواده های جدا شده دو کره پس از جنگ 1953 بود که مورد توجه طرف مقابل قرار نگرفت.

بر اساس گزارش ها، نمایندگان کره شمالی در این نشست خواستار از سرگیری اعزام گروه های گردشگری کره ای به منطقه کوهستانی «کومگانگ» بودند که از سال 2008 پس از کشته شدن یک تبعه کره ای با شلیک گلوله، متوقف شد اما نمایندگان سئول تاکید کرده اند، تا زمانیکه امنیت جانی اتباع این کشور تضمین نشود اعزام این گروه ها از سرگرفته نخواهد شد.

دو کره در حقیقت از زمان پایان درگیری های نظامی در سال 1953 همچنان در وضعیت جنگی به سر می برند چرا که از آن سال تاکنون هنوز معاهده صلحی میان دو کشور منعقد نشده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین